Hej! Jag har en Fabia 2008 som på vintern eller när det är kallt ute vägrat att fungera.
Det händer inget när jag försöker dra i knapparna.
Men så fort det blir vår och varmt ute så fungerar allt som vanligt.
Vad kan det vara? Jordfel?
Fönster hissar döda på vintern
-
Fabiafabia2
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 20 juli 2022, 13:05
- Bilmodell: Fabia 2 2008
- Kontakt:
-
ejallvetare
- Inlägg: 1
- Blev medlem: 3 januari 2021, 23:46
- Bilmodell: Skoda Fabia 1,2 2008
- Kontakt:
Re: Fönster hissar döda på vintern
Har haft precis samma fel, fast det var några år sedan. Nu fungerar de inte alls, varken vinter eller sommar. Känns som något elektronikfel, kanske kretskortet i förardörren ? Alla fyra slutade fungera samtidigt.
-
Nerko.h
- Inlägg: 1
- Blev medlem: 29 juni 2024, 12:09
- Bilmodell: Fabia
- Kontakt:
Re: Fönster hissar döda på vintern
Har ni fixat hissarna ,har samma problem..
-
Kapten Stofil
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 22 oktober 2024, 12:17
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Re: Fönster hissar döda på vintern
Jag fick samma problem nyligen. Det visade sig bero på att kretsarna i strömbrytaren i förardörren hade smält sönder. Tydligen ett ganska vanligt problem. Bytte ut den på två minuter mot en ny från Autodoc för under en trehundring. https://www.autodoc.se/ridex/15188862

