Har någon kunskaper om skoda connect och online?
Det verkar vara buggig programvara vilket bla märks när man ska göra sig till huvudanvändare av bilen.
Första gången var det krångel när jag köpte connect och skulle aktivera bilen. Slutade med att skoda support ville ha in den på verkstad.
Jag lyckades till slut få det att fungera själv efter att ha läst på många forum. Sista försöket, om jag kommer ihåg alla försök, var att frånskilja batteriet en viss tid.
Nu vill jag uppdatera kartmaterialet i infotainmentsystemet, vilket kräver online service. Ska bara gå att uppdatera via OTA (over the air) om jag har förstått det rätt. När jag nu har skaffat det och försöker få in detta i bilen, så är status att jag förlorat både connect och online.
Ny vända med skoda support ger samma resultat. De vill ha in bilen på verkstad, för att uppdatera 2 programvaror för 3000kr
Nu hjälper det inte att frånskilja batteriet.
Är det någon som har haft liknande problem?
Någon som känner till vad den buggiga mjukvaruplattformen har för problem och om skoda ger någon goodwill, då man trots allt betalar för en tjänst som inte fungerar pga buggig mjukvara?
Någon som vet vad verkstaden gör när de ska uppdatera 2 programvaror?
Får man någon ny mjukvara med buggfix eller bygger lösningen på att de installerar om befintlig mjukvara?
Någon som vet hur man löser dessa problem utan verkstadsbesök?
Skoda kodiak 2021 med columbus infotainment.
Frustrerad!
Infotainment uppdateringsproblem
-
ulfaero@hotmail.com
- Bilmodell: Kodiak
- Kontakt: