Fönsterhiss förarsidan

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
Mrmorphy
Inlägg: 2
Blev medlem: 6 mars 2023, 21:05
Bilmodell: Fabia
Kontakt:

Fönsterhiss förarsidan

Inlägg av Mrmorphy »

Har försökt fått till fönsterhissen (elektrisk) på fruns Fabia -09. Började med att byta själva mekanismen men det blev inte bättre. Idag provade jag att byta knappen men samma fel kvarstår. Ner är det inga problem men när den ska upp då hackar den sig uppåt. Men plötsligt ibland så går den upp utan problem. Kan det vara motorn eller något annat som är trasigt?
NorrlandsFabia
Inlägg: 18
Blev medlem: 4 november 2023, 16:15
Bilmodell: Fabia 1.2 HTP
Kontakt:

Re: Fönsterhiss förarsidan

Inlägg av NorrlandsFabia »

Skulle starkt gissa på glidkuddarna i mekanismen som behöver lite smörjning.
Mrmorphy
Inlägg: 2
Blev medlem: 6 mars 2023, 21:05
Bilmodell: Fabia
Kontakt:

Re: Fönsterhiss förarsidan

Inlägg av Mrmorphy »

"Skulle starkt gissa på glidkuddarna i mekanismen som behöver lite smörjning"

Mekanismen är ju bytt till en ny och det är samma fel fortfarande som innan.
Skriv svar