högtalare
-
rs_autopower
- Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
- Kontakt:
Sv:högtalare
Allt handlar ju enbart hur långt du vill gå? Vad DU anser är bra ljud?.....6,5" är högtalarna fram.
-
rom
Jag har i steg bytt ut samtliga högtalare i bilen, det började med att jag bytte hatthyllehögtalare....Då insåg jag vilket skräpigt ljud det var i framsystemet. 6,5" som sitter orginal låter ju inte speciellt bra om man petar på lite volym.... När så framsystemet var bytt tyckte jag att diskanterna lät skräp så då blev det ju byte av dom också....Där bytte jag till 1/2 Gas diskanter som med lite lättare plastmodifiering fick plats alldeles utmärkt. När då allt var klart så kändes ju basen lite klen.....Jag har bara 1 x 10" nu och tycker det räcker alldeles förträffligt, lådan byggde jag själv i MDF så att basen fick plats bakom reserdäcket (där det orginal ligger en frigolitbit), jag har inte räknat på någon lådvolym eller på något sätt varit vetskaplig av mig, men jag tycker att det låter bra iaf....Förutom till basen är det bara orrginal kablar använt till samtliga högtalare, principen klipp av skarva på har fått råda...Total kostand för samtliga högtalare inkl matrial till låda ca 3600:- Så räkna från det till precis hur mycket du vill i pengar...
-
d00m
- Bilmodell: Seat Leon Cupra R
- Kontakt:
Sv:Sv:högtalare
Jag bytte framsystemet till DLS PS6 (ca 1500-1700 kr vill jag minnas) samt slängde in en aktiv baslåda, Infinity Basslink (ca 3500-4000 kr kostar den). Det blev kanon! Högtalarna bak är urkopplade. När det gäller baslådan kan du förstås komma undan billigare än så med en egenkonstruerad låda. Jag körde på den här lösningen denna gång då det var smidigt och tog grymt liten plats.
-
baddjz
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
HAR SJÄLV EN SKODA FABIA 01 FRAM SYSTEM 6´5 TUM I DÖRRARNA, SAMT DISKANTER I A STOLPEN.
BAK LUCKAN HAR JAG EN 12TUMS BAS TVÅ STEG SOM DRIVER ALLT I BILEN.
eN CD FRÅN SONY.
BAK LUCKAN HAR JAG EN 12TUMS BAS TVÅ STEG SOM DRIVER ALLT I BILEN.
eN CD FRÅN SONY.
-
malin
- Bilmodell: Skoda octavia
- Kontakt:
Sv:Sv:högtalare
jag är ju så j...a teknisk då va men jag hittade en vänlig själ som hjälpte mig att sätta in en skaplig baslåda o ett hyggligt slutsteg så det blev en ganska stor förändring måste jag säga. detta var alltså fas ett då för basen tar lite överhand så min fråga blir då vad ska jag göra härnäst? det är 2 st 45w fram
-
rs_autopower
- Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:högtalare
Driv framsystemet med ett steg.....Det är där det ska vara bra ljud till en början....FRONT IMAGE!!!-)) Vad köpte du för högtalare till framsystemet??
-
malin
- Bilmodell: Skoda octavia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:högtalare
inga faktiskt,det var de45w som satt. steget är kopplat till dom där fram. är ju inte direkt stormrik så vi får se nästa månad om jag kan ordna nåt.
-
Mr Jones
- Bilmodell: Skoda Fabia 2001
- Kontakt:
Re: högtalare
Hej jag tänker byta högtalare i dörrarna det låter för jävligt när man har lite volym..Inget speciellt bara högtalare utan steg har förstått att jag behöver spacers är det något annat jag behöver tänka på? Eller bara att byta