Hej,
Som ny medlem vet jag inte hur regler är här? hoppas det är okay att direkt fråga om problem?
sorry för mitt långa meddelande
Min son har köpt en SKODA OCT CO EL 1,9TDI A / 2006
Motoreffekt 77 Kw
miltal 38 000
bil fungera i 2 veckor utan problem!
Sen blev den svårt startad kall som varm
hjälpte han till med gaspedal så fick han igång den!
Vi har felkods läsare och fick fram koder P0341 Kamaxel sensor/givare
P3008 kamaxel värde utan före sina gränsvärde!
Vi beställde en givare på merkonomen med Regnr
Givare bytes och fel är exakt lika dant fast nu utan koder!
Jag fick höra att kamrem byttes för 1500 mil tillbaka, så jag demontera övre kåpa övre kamaxel drev!
jag såg att skruvar inte satt åtdragna som det hade varit en gång tidigare!, blev chockad över det inte var fasta hål i ett kamdrev!
men i alla fall Jag tog en chansning ändra det övre drev ungefär tillbaka som det var märkta åtdragningar utan kolla undre drev, jag vet det är inte bra men jag drog runt motor för hand 2 varv för att vara säker på det kändes normal, vilket det gjorde!
Samtidigt såg jag en hel del olja i insug/ spjälhuset så jag passa på göra rent där också!
Bilen starta direkt och bilen gick mycket fin i motorn!
Nu ha den fungerat 1 månad klockrent
igår kom fel igen svår startad!
Men nu bara tänder den till och blir inte igång, min son koppla bort kamaxel givaren och gick in o starta bilen utan problem så nu kan han bara starta bilen när han tar av kontakt stycke till kamaxel givaren när motorn är igång sätter han tillbaka kontakt
bil fungera mkt fint köra men denna metod för start måste han nu göra varje gång!
Jag förstår ingenting
har någon haft liknande problem eller har någon tips på vart jag skall nu söka??
första gången jag lyfter huv på en Diesel
Men stor respekt för bilen miltal 38000 och förövrigt känns bilen mkt fin att köra!
Med vänlig hälsning Tony
Svårstartad
-
raventony
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt: