Fabia som går dåligt.

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
KrippeF
Inlägg: 1
Blev medlem: 4 januari 2025, 11:43
Bilmodell: Oktavia
Kontakt:

Fabia som går dåligt.

Inlägg av KrippeF »

Har en Skoda Fabia 2011 1,2 TSI som går på cylinder 1&4
Stift och kablar är bytta. Ingen gnista på 2&3. Verkar inte som om dom cylindrarna får soppa heller då stiften är torra på 2&3.
Min misstanke är att ECUn har packat i hop.
Bilen startar konstigt nog på 1&4 vilket i min värld inte borde gå.
Känner inte att tändspolen borde vara boven i detta drama heller.
Felkoderna sätter misfire cyl 2 &3
Tacksam för flera förslag.