ljusramp på en Fabia 08, hjälp!

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
barcode75
Inlägg: 3
Blev medlem: 5 juli 2025, 22:29
Bilmodell: Fabia 1.2 2008
Kontakt:

ljusramp på en Fabia 08, hjälp!

Inlägg av barcode75 »

Har nyss köpt en gammal Fabia från 2008.
Konstaterade omgående att hel-ljuset var minst sagt dåligt, så beställde en LED-ramp.
Började montera denna och kom till att koppla på signalsladden och då blev det stopp.
Va i...
Har varit med om negativt aktiverat hellyse. Men dessa bilar verkar ha någon form av förstärkning/omreflektering av EN lampa, halvljuslampan (H7), via en elektromagnet eller liknande någon stans i själva lamphuset låter det som.
Vilken knasig lösning.😂

Så min fråga är:
Var i helsike hittar jag den kabel som den blå signalkabeln till extraljusrelätet ska kopplas på??

Mvh Nybliven skodaägare (1st time, used to Toyota)
barcode75
Inlägg: 3
Blev medlem: 5 juli 2025, 22:29
Bilmodell: Fabia 1.2 2008
Kontakt:

Re: ljusramp på en Fabia 08, hjälp!

Inlägg av barcode75 »

Hittat.
Man tar signalenfrån den vita labeln, nr8, från kontakten till höger flamlyse, sitter lätt åtkomligt mot höger framskärm, helt fritt in mot motorrummet.
Skriv svar