Temporärt tappa laddplatser

I detta forum skriver vi om Skoda Enyaq.
rqu
Bilmodell: Enyaq
Kontakt:

Temporärt tappa laddplatser

Inlägg av rqu »

Nu imorse trodde jag min Enyaq 80x från 2023 hade tappat laddplatsen igen, som efter uppdateringen till 3.8. I morse laddade bilen helt plötsligt upp till 95 procent, 06.30 ca på morgonen hade den stannat där. Den skulle laddat till 80 till 08 00 nu på morgonen. Den sa i appen att jag inte ens hade någon laddplats alls. En kvart senare hade laddplatsen ploppat tillbaka igen. Mycket konstigt då om det finns en global setting borde den vara på 80 eller 100 procent. Nu fick jag dessutom en notis ifrån appen att laddningen var klar.

Det är stora solstormar just nu. Utan att ha gjort något är laddplatsen tillbaka. Har inte ens gått ut till bilen, kan solens aktivitet förklara allting? Någon som råkat ut för liknande problem just nu i dagarna när det är mycket solaktivitet?
rqu
Bilmodell: Enyaq
Kontakt:

Re: Temporärt tappa laddplatser

Inlägg av rqu »

Den har också lite mera frekvent bytt från den inställda "Departure time + Climate" till "Immediate Charging". På morgonen så har det ändrats. Tror dock att den börjat ladda enligt den inställda tiden, men någon gång under natten bytt. Ska testa att radera min laddplats och se om det också är positioneringen som spökar, kanske stod bilen lite annorlunda och det var sämre precision just då när jag skapade platsen igen efter att den raderats i samband med uppdateringen till ME3.8. Eller så är det som vanligt, bara en vanlig upplevelse av att ha en Skoda Enyaq, att det flippar hit och dit i inställningarna...
Skriv svar