Hallå. Dom fungerar inte och får felmeddelande på display men Någon som vet vilken säkring/säkringar det är ?
Har en enyac 2021
Fel dynamiskt kurvljus och automatisk avbländare
-
janneK
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 17 februari 2023, 09:24
- Bilmodell: enyaq
- Kontakt:
-
bjobr
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 14 februari 2022, 08:44
- Bilmodell: Enyaq iV80
- Kontakt:
Re: Fel dynamiskt kurvljus och automatisk avbländare
Intressant, jag fick också varning om dynamiskt kurvljus idag och undrar samma sak…
-
bjobr
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 14 februari 2022, 08:44
- Bilmodell: Enyaq iV80
- Kontakt:
Re: Fel dynamiskt kurvljus och automatisk avbländare
Det ser ut som om det skulle kunna vara säkring 44 i kupén. Men av andra forumpostningar att döma kommer vi nog att få byta ljusreglagemodulen nere till vänster om ratten.
-
janneK
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 17 februari 2023, 09:24
- Bilmodell: enyaq
- Kontakt:
Re: Fel dynamiskt kurvljus och automatisk avbländare
Hallå
Fick svar på problemet. Men först sluta nödtelefon att fungera sen fungerade ljusen helt plötsligt igen men då varnade den för att utöver nödtelefon att krockkudden var ur funktion…
Efter felsökning 1800kr så kom de fram till att det var ett litet batteri som behövde bytas ( något jag själv lyckats googla fram) vanligt fel men det var de tvungna beställa det från Tyskland och slutnotan hamna på 7800 kr. Trist på en 4 år gammal bil.
Fick svar på problemet. Men först sluta nödtelefon att fungera sen fungerade ljusen helt plötsligt igen men då varnade den för att utöver nödtelefon att krockkudden var ur funktion…
Efter felsökning 1800kr så kom de fram till att det var ett litet batteri som behövde bytas ( något jag själv lyckats googla fram) vanligt fel men det var de tvungna beställa det från Tyskland och slutnotan hamna på 7800 kr. Trist på en 4 år gammal bil.
-
rqu
- Inlägg: 36
- Blev medlem: 7 augusti 2025, 07:30
- Bilmodell: Enyaq
- Kontakt:
Re: Fel dynamiskt kurvljus och automatisk avbländare
Det verkar inte behöva bytas, inte alltid. Det finns betydligt mera information på Facebook-sidan. Man ska kunna återställa med en OBD-enhet.
https://www.facebook.com/share/p/18waqF27j3/
https://youtube.com/shorts/-746kj8MDv4? ... 4CCvmtGzDe
https://www.facebook.com/share/p/18waqF27j3/
https://youtube.com/shorts/-746kj8MDv4? ... 4CCvmtGzDe

