Höga avgasvärden.

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
Torparehedlund
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 november 2025, 17:12
Bilmodell: Skoda Fabia Compis 2003
Kontakt:

Höga avgasvärden.

Inlägg av Torparehedlund »

Är det någon som kan tipsa om vad som kan vara fel?
CO2500 2.0 (0.2).
Lambda strax under godkänt värde.
Bytte övre O2sensor i vintras då vi fick felkod på den.
Även termostat byttes då.
Efter första besiktningen byttes olja, luftfilter och tändstift.
Även EVAP-ventilen då vi fick felkod på den.
Får inte till avgasvärdena.
Även pratat med VAG-verkstad och dom vet inte heller.
Hjälp!