Revofrågor?
-
Johansson
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,8 T
- Kontakt:
Revofrågor?
Tjena, måste fråga de som kör med Revo vad som ingår i de 9000 man får betala för och om det då ingår så att man kan ställa om till original igen eller om man måste betala mer för att kunna göra det?
Vilka programvaror kan man använda om man har 1,8 t med 2,5" system från kat., kan man ha den satsen med ca: 220 hk eller måste man modda mera då?
Johan
Vilka programvaror kan man använda om man har 1,8 t med 2,5" system från kat., kan man ha den satsen med ca: 220 hk eller måste man modda mera då?
Johan
-
FightingDiva
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Revofrågor?
Jag kör med Revo 4bar mjukvaran, där är du tvungen att byta din 3bar btr mot en 4bar btr.
Sedan har jag stor frontmonterad ic, 2.5" Ferrita från kat och bakåt, Rolleslitz rejskoppling.
Bilen funkar fint, jag har provat med lite olika inställningar med SPS3-dosan och har lite olika resultat men inget som direkt strulat med Revo.
Har du dessutom 3bar mjukvaran så kan du ställa tillbaks till orginal (helt orginal) annars ändras soppamängden med 4bar och orginal är inte 100% orginal då spridarnas cykeltid är annörlunda.
Jag skulle rekomendera att du ställer in din bil på Lowboost området typ 9 och tändningen på 5 eller 6 om du vill känna dig säker.
Men om du vill att motorn och turbon skall hålla lite längre så byter du till större ic, avgassystemet har du redan.
Sedan har jag stor frontmonterad ic, 2.5" Ferrita från kat och bakåt, Rolleslitz rejskoppling.
Bilen funkar fint, jag har provat med lite olika inställningar med SPS3-dosan och har lite olika resultat men inget som direkt strulat med Revo.
Har du dessutom 3bar mjukvaran så kan du ställa tillbaks till orginal (helt orginal) annars ändras soppamängden med 4bar och orginal är inte 100% orginal då spridarnas cykeltid är annörlunda.
Jag skulle rekomendera att du ställer in din bil på Lowboost området typ 9 och tändningen på 5 eller 6 om du vill känna dig säker.
Men om du vill att motorn och turbon skall hålla lite längre så byter du till större ic, avgassystemet har du redan.
-
FightingDiva
- Kontakt:
Sv:Sv:Revofrågor?
Du kan byta rätt mycket, dock inte turbon, LMM-sensorn eller spridarna exempelvis.
Kör med 98 oktan så är du på den säkra sidan.
Kör med 98 oktan så är du på den säkra sidan.
-
Rscombi
Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
har för mig att man kan byta allt utom turbon innan den måste mappas om är jag ute å cyklar nu
-
Johansson
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
okej, det jag menade var vilka modifieringar som krävs för att exempelvis kunna köra med 220 hk kittet? Det andra som jag undrade var om man kan växla tillbaks till original utan att köpa den extra dosan?
Johan
Johan
-
Johansson
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
Aha.. om jag tar en programvara som man inte behöver byta till 4 bars btr. utan kör med tre kan man byta tillbaks till helt original, rätt va?
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
Gå in på motornord hemsida å läs, står där vilka verktyg du behöver å va dom är till för.......
-
RSM
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
verktygen ingår inte!
-
RSM
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
jag är inne på att skaffa revo 4bar och undrar om man kan få ut mer effekt/bättre axtider oom man använder sps3 verktyget än om man kör med chippet bara som det är?
RSM
RSM
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
tekniskt sett borde du kunna de eftersom du kan ställa in ladd,tändning m.m
Annars snacka med fightingdiva el rejsbob som kör med revo 4bar
Annars snacka med fightingdiva el rejsbob som kör med revo 4bar
-
FightingDiva
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
Du får bättre effekt/vrid om du kör högt laddtryck, samtidigt så är inte mer effekt alltid bättre då styrboxen reglerar en massa parametrar såsom backning utav tändning etc.
Det finns inga bra, bättre eller bäst inställningar på Revo 4bar med SPS3-dosan, du kan ställa in det du anser är bäst för dig och din bil.
Sen kan du alltid logga med vagcom och logga olika grupper, typ efterfrågat boost och aktuell boost, spridarnas cykeltid, hur mycket tändningen backas utav styrboxen osv.
Kan bara säga att en stor laddluftkylare, starkare koppling och sportavgassystem från kat och bakåt är att rekommendera med Revo, kolla bara med Robban (Rejsbob) vad han hade för insugstemp när dom loggade hans kärra.
Det finns inga bra, bättre eller bäst inställningar på Revo 4bar med SPS3-dosan, du kan ställa in det du anser är bäst för dig och din bil.
Sen kan du alltid logga med vagcom och logga olika grupper, typ efterfrågat boost och aktuell boost, spridarnas cykeltid, hur mycket tändningen backas utav styrboxen osv.
Kan bara säga att en stor laddluftkylare, starkare koppling och sportavgassystem från kat och bakåt är att rekommendera med Revo, kolla bara med Robban (Rejsbob) vad han hade för insugstemp när dom loggade hans kärra.
-
RejSBob
- Bilmodell: Octavia RS '03, BMW 2002 tii ´73, Volvo 745 Turbo ´90
- Kontakt:
Sv:Revofrågor?
Tänkte bara rätta Nikos lite.
¤-bar programvaran är _korrekt_ för avstängt trim. Bränslemappen är justerad för 4-bars soppatryck så du kan lugnt köra med trimmet avstängt.
Sedan ytterligare en liten detalj.. Enligt revo går det bra att byta turbo till t.ex. lilla K04:an.. problemet är abra att det inte ger särskilt mycket. :)
/Robban
¤-bar programvaran är _korrekt_ för avstängt trim. Bränslemappen är justerad för 4-bars soppatryck så du kan lugnt köra med trimmet avstängt.
Sedan ytterligare en liten detalj.. Enligt revo går det bra att byta turbo till t.ex. lilla K04:an.. problemet är abra att det inte ger särskilt mycket. :)
/Robban
-
FightingDiva
- Kontakt:
Sv:Sv:Revofrågor?
Lilla k04:an är bara bortkastat med både tid och pengar enligt mig då den inte ger så mycket effektökning, byter man turbo bör man mappa därefter för att kunna nyttja den nya turbons effekt på rätt sätt.
Att en verkstad eller f-bolag inte skulle kunna märka 4bar mjukvaran stämmer till 100%, däremot så är cykeltiden annörlunda än 3bar mjukvaran. Vill man ha 100% orginal så är 3bar mjukvaran det närmsta man kan komma, då man inte rör någonting mer på bilen än just mjukvaran som programeras via ODB-diagnosporten.
Att en verkstad eller f-bolag inte skulle kunna märka 4bar mjukvaran stämmer till 100%, däremot så är cykeltiden annörlunda än 3bar mjukvaran. Vill man ha 100% orginal så är 3bar mjukvaran det närmsta man kan komma, då man inte rör någonting mer på bilen än just mjukvaran som programeras via ODB-diagnosporten.
-
RSM
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
på motor nords hemsida står det att lilla k04an kan ge 240 kusar. det tycker inte jag är bortkastade pengar direkt.
detta borde vara ett sjysst trim:
-sportfilter
-revo 4bar
-fmic
-lilla k04an
-3" framrör+sportkat
-2,5" efter kat
-g60 svänghjul å annan koppling
-rutstreamer (skämt)
vet iof inte hur mycket lmm klarar att mäta.
detta borde vara ett sjysst trim:
-sportfilter
-revo 4bar
-fmic
-lilla k04an
-3" framrör+sportkat
-2,5" efter kat
-g60 svänghjul å annan koppling
-rutstreamer (skämt)
vet iof inte hur mycket lmm klarar att mäta.
-
FightingDiva
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
Du måste mappa bilen ändå, du kan smacka på denna dyra turbo med Revo 4bar, men du kommer inte att kunna ta ut turbons kapacitet fullt ut.
För detta krävs en mappning med prylarna du har i kärran.
Klart om du tycker att det är bra så är det bara att köra på med lilla k04:an, det finns bättre turbos till våran kärra som är billigare.
Vad jag fick som svar från Revo var att du kan smacka på lilla k04:an men du kommer inte att utnyttja den lungkapacitet turbon har.
För detta krävs en mappning med prylarna du har i kärran.
Klart om du tycker att det är bra så är det bara att köra på med lilla k04:an, det finns bättre turbos till våran kärra som är billigare.
Vad jag fick som svar från Revo var att du kan smacka på lilla k04:an men du kommer inte att utnyttja den lungkapacitet turbon har.
-
FightingDiva
- Kontakt:
Är du beredd att lägga ut 13100kr för detta kit så är det helt ok för min del, jag skulle avstå och köra ett bättre
"1,8T Tvärstäld motor A3/Seat/Skoda/VW KKK K04 till ca 240HK 04-0001 13 100,00"
"1,8T Tvärstäld motor A3/Seat/Skoda/VW KKK K04 till ca 240HK 04-0001 13 100,00"
-
RSM
- Kontakt:
ok. jo det är klart, den är ganska dyr. men det är väl den enda större turbon som passar på orginal grenrör? å jag har hört att byter man grenrör är ommappning ett måste.
-
FightingDiva
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
Detta hittade jag i Revo's forumsidor:
"Over the next couple of months we are actually developing software that will be for a specific turbo upgrade package. Your current software would run a KO4 but you wouldn't benfit anywhere near it's full potential. "
Folk som frågat med 1.8T k03 turbo motorn angående k04 uppgradering och Revo mjukvaran.
Han som svarat är anställd hos Revo och han menar på att de håller på och utvecklar mjukvara för ett turbo uppgraderingskit.
"Over the next couple of months we are actually developing software that will be for a specific turbo upgrade package. Your current software would run a KO4 but you wouldn't benfit anywhere near it's full potential. "
Folk som frågat med 1.8T k03 turbo motorn angående k04 uppgradering och Revo mjukvaran.
Han som svarat är anställd hos Revo och han menar på att de håller på och utvecklar mjukvara för ett turbo uppgraderingskit.
-
FightingDiva
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
Ok nu fick jag svar från Kev Hall på Revo angående k04-001 turbon.
Man kan tydligen smacka på denna turbo med 4bar mjukvaran, men för att nyttja dess fulla kapacitet (c:a 240hk) måste man byta spridare och mjukvara.
Skulle vara skoj att se om någon byter till denna turbo med Revo 4bar och bromsar bilen.
Jag tror att man kommer upp i liknande siffror som k03sport.
Man kan tydligen smacka på denna turbo med 4bar mjukvaran, men för att nyttja dess fulla kapacitet (c:a 240hk) måste man byta spridare och mjukvara.
Skulle vara skoj att se om någon byter till denna turbo med Revo 4bar och bromsar bilen.
Jag tror att man kommer upp i liknande siffror som k03sport.
-
RSM
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Revofrågor?
om man ändå måste byta programvara å spridare, satsar jag nog hellre på nån lite större turbo.