Fabia 2.0 - trasig servostyrning?!

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
Månkan
Bilmodell: Skoda Fabia RS
Kontakt:

Fabia 2.0 - trasig servostyrning?!

Inlägg av Månkan »

Igår gick min servostyrning sönder. Det är en Skoda Fabia Elegance 2.0 uttagen 28 maj 2004. Sedan när jag gick ut senare så funkade det igen. Bilen blev nästan okontrollerbar när jag körde den, men jag lyckades få hem den ändå. Det gick knappt att styra och varningslampan för servostyrnigen lyste.
Har någon annan fått detta fel, eller kan någon säga vad det är för fel. Nu vågar jag ej köra med bilen, men som tur var har jag en till bil.
Min återförsäljare har semester jag pratade med en annan kille på bilaffären, men jag skall ringa till min bilförsäljare på måndag.

Månkan
Dizzyhenke
Kontakt:

Sv:Fabia 2.0 - trasig servostyrning?!

Inlägg av Dizzyhenke »

Det kan vara en så enkel sak som givaren på styrväxeln som lagt av..
jimmpa
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Sv:Fabia 2.0 - trasig servostyrning?!

Inlägg av jimmpa »

Hej! Detta hände mig oxå. Min lillebror körde min bil för jag var inte kapabel(ni förstår vad jag menar). Han har en 240 så det är lite skillnad på draglägena i dom bilarna. Han fick nog motorstopp fyra gånger och sista gången han fick var när han skulle parkera. Han hade fullt rattutslag och fick "nästan" motorstopp. Alltå jättenära att bilen stannade. Det gjorde den inte men servon lade av. Vi stängde tändningen och startade igen. Sen dess har det aldrig mer hänt. Detta var ett halvår sen.... jimmy
666
Bilmodell: Skoda Fabia Classic
Kontakt:

Sv:Sv:Fabia 2.0 - trasig servostyrning?!

Inlägg av 666 »

Har också fått bytt min givare till servostyrningen, dock så tändes enbart lampan lite
titt som tätt under körning servon funkade som den skulle iaf. Efter givarbytet så har
den inte lyst nåt mer under körning.
Maxe

Sv:Sv:Sv:Fabia 2.0 - trasig servostyrning?!

Inlägg av Maxe »

trassel med servon fick jag förra veckan...den la av....det lät som om det var en motor som rusade å sen va det klippt...skall lämna den imon, gissningsvis är det servopumpen som inte pallade trycket...vilken tur att det är 36 månaders garanti på den...annars hade det gått på c:a 4000 + moms + arbete...

/Micke
Skriv svar