Passat 01...
-
Tessan
- Inlägg: 8015
- Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
- Ort: Gävle
- Bilmodell: Volvo V70
- Kontakt:
Passat 01...
Hej skodisar.. Har en liten fundering.. Min mor och far äger en Passat combi 01 och nu har lampan i bakluckan pajjat.. Hur byter man den?
I instruktionsboken står de "kontakta närmaste märkesverkstad".. =)
Dom kan ju inte mena allvar att man ska åka till verkstaden för att byta en stackars lampa..
Är de någon som vet då de är VAG som gjort båda Passat och Skoda.. Tänkte om de kunde vara ungefär likadana lampor..
Vore tacksam om någon kunde svara så slipper mor o far lägga ut pengar för en stackars lampa.. =)
~~ Tessan Träffvärd Norr ~~
I instruktionsboken står de "kontakta närmaste märkesverkstad".. =)
Dom kan ju inte mena allvar att man ska åka till verkstaden för att byta en stackars lampa..
Är de någon som vet då de är VAG som gjort båda Passat och Skoda.. Tänkte om de kunde vara ungefär likadana lampor..
Vore tacksam om någon kunde svara så slipper mor o far lägga ut pengar för en stackars lampa.. =)
~~ Tessan Träffvärd Norr ~~
-
Tessan
- Inlägg: 8015
- Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
- Ort: Gävle
- Bilmodell: Volvo V70
- Kontakt:
Sv:Passat 01...
Ingen som vet hur man byter lampa?? Lämnar alla in på verkstaden för de??
-
SkodaRs2003
- Inlägg: 17998
- Blev medlem: 25 februari 2009, 23:40
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Passat 01...
kke inte nån som har el haft passat........ själv kommer ja inte ihåg hur de ser ut där bak så ja kan inte hjälpa er mer än att pröva riva lite försiktigt
-
Tessan
- Inlägg: 8015
- Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
- Ort: Gävle
- Bilmodell: Volvo V70
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Passat 01...
hmm jo ja vet att de inte är så många här som har eller har haft en passat men ja tänkte att skoda o passat ser ganska lika ut.. om de kanske var lika när man skulle byta lampa..
-
fredda
- Inlägg: 639
- Blev medlem: 17 februari 2006, 18:42
- Ort: Norrköping
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Passat 01...
Tja tessan det är bara att ta en lten mejsel opilla försiktigt i det ena hörnet så får du bort den sitter en lampa på 10w
Lycka till!!!
Lycka till!!!
-
Tessan
- Inlägg: 8015
- Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
- Ort: Gävle
- Bilmodell: Volvo V70
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Passat 01...
ok tack så mycke..
-
RSR
- Inlägg: 10342
- Blev medlem: 22 juni 2006, 21:26
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Passat 01...
Verkstaden gäller tyvärr :-)
-
Tessan
- Inlägg: 8015
- Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
- Ort: Gävle
- Bilmodell: Volvo V70
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Passat 01...
för att byta en stackars lampa? nej tack då provar ja pilla loss den själv... =)
-
RSM
- Inlägg: 6226
- Blev medlem: 7 april 2005, 00:31
- Ort: Norrtälje
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Passat 01...
på octavia sedan ser man hur man ska göra bara man tittar på lampan. bara å pilla bort den "genomskinliga" plasten å ta bort lampan. sen tar man med sig den in på närmsta mack å visar hur den ser ut.

