Hej! Jag har en Skoda Fabia 1.4 köpt för 2 år och 2 månader sedan.
Blinkersen vä fram började fungera konstigt i augustii år. ibland blinkade lampan och ibland inte. bak fungerade.
Konstigt .åkte in till en mack för att byta lampa och då fungerade igen ..en dag..sedan likadant igen. någon vecka senare åkte jag till min gamla bilreparatör..de trodde det var ett el fel. kontaktade
sen märkesverkstad.
Det gjorde jag. de trodde det var ett enkelt fel eftersom bak fungerade men nu inte sidblinkers heller.
Tidbeställning hos skoda serviceverksats. lilla datorn gav inget utslag på fel. ny tid nästa dag genomgång med stora datorn. ingen ström går fram till blinkersen.men till de övriga.
efter att ha plocat bort sidoinredning hittade man att torkarbladens hävarm får med sig elkablarna och slitit av dem. fästena hade ärgat. tillverkningsfel tycker jag, men garantin är ute och då är det försent..jag fick 50 % rabatt på arbetet för att bilen var så ny..kostnad 1750 kr i arbetskostnad.
jag kan inte överklaga men tycker detta är helt fel.skall kontakta skoda själv.är det någon annan som råkat ut för detta.
sonja
blinkers fel fram
-
solen985
- Bilmodell: Skoda Fabia sedan classic
- Kontakt:
-
lacika10
- Bilmodell: Octavia V RS
- Kontakt:
Sv:Sv:blinkers fel fram
Instämmer med (MrC) !