skrikande Fabia 2,0
-
Månkan
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
skrikande Fabia 2,0
Hej!
Jag köpte min Fabia 2,0 (2004) i maj i år och jag har lite problem som dom inte har hört eller hittat när jag har vart till verkstaden (där jag köpte bilen) och kollat. Det är att när jag backar så SKRIKER bilen. Det är jättehögt så folk som är i närheten tittar - så högt är ljudet. Jag vet inte vad man ska göra för på verkstaden så har dom som sagt inte lyckats höra ljudet när dom har backat. Vad tror Ni?
Mvh
Månkan
Jag köpte min Fabia 2,0 (2004) i maj i år och jag har lite problem som dom inte har hört eller hittat när jag har vart till verkstaden (där jag köpte bilen) och kollat. Det är att när jag backar så SKRIKER bilen. Det är jättehögt så folk som är i närheten tittar - så högt är ljudet. Jag vet inte vad man ska göra för på verkstaden så har dom som sagt inte lyckats höra ljudet när dom har backat. Vad tror Ni?
Mvh
Månkan
-
Klucken
- Bilmodell: Annat märke
- Kontakt:
Sv:skrikande Fabia 2,0
Kan det vara bromklossarna som "snedställer" sig lite då hjulen så att säga rullar åt fel håll
och därför "gnisslar/skriker"?
Svårt att säga utan att veta hur det låter....
och därför "gnisslar/skriker"?
Svårt att säga utan att veta hur det låter....
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:skrikande Fabia 2,0
Låter inget vidare. Jag har oxå en 2.0 årsmodell 2004. Har inte haft några som helst problem med min bil. Däremot fick jag åka till verksta´n 4 gånger för ett strulande larm. Hoppas jag slipper problem i framtiden. Lycka till Månkan.
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:skrikande Fabia 2,0
Tror förresten att det kan vara nå´t med växellådan.
-
ToHans
Sv:Sv:skrikande Fabia 2,0
Ja....
Jag har ju exakt samma problem med våran Fabia RS, de är ju inte köpta på samma ställe och servas inte på samma verkstad, men som du har hört så låter ju "missljudet" då man backar ganska lika..
Våran verkstad har ju inte heller hittat något efter 3 besök...
Kanske man skulle kontakta Skoda centralat, det funderar jag på iallafall...kan ju inte vara meningen att spritt nya bilar skall låta som jag själv har hört att både din och min gör..
-=[Tobbe]=-
Jag har ju exakt samma problem med våran Fabia RS, de är ju inte köpta på samma ställe och servas inte på samma verkstad, men som du har hört så låter ju "missljudet" då man backar ganska lika..
Våran verkstad har ju inte heller hittat något efter 3 besök...
Kanske man skulle kontakta Skoda centralat, det funderar jag på iallafall...kan ju inte vara meningen att spritt nya bilar skall låta som jag själv har hört att både din och min gör..
-=[Tobbe]=-
-
UnBeliever
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:skrikande Fabia 2,0
Har exakt samma problem med min Octavia RS.
Så det är nog inte bara Fabia som är drabbade.
Så det är nog inte bara Fabia som är drabbade.
-
Vatanen
Sv:Sv:Sv:Sv:skrikande Fabia 2,0
humm skriker vad är de som skriker växellådan lr motorn lr bromsarna lr styrningen lr ägaren lr vadå??
-
fabia rs
- Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:skrikande Fabia 2,0
Jag har samma ljud när jag backar ibland . Det är bromsarna som skriker !!!!
-
Vatanen
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:skrikande Fabia 2,0
ja då är de väl bara o lämna in lr??
-
Månkan
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:skrikande Fabia 2,0
Ja men jag har ju vart till verkstad flera ggr och dom hör inget skrikande. Det låter bak när man backar, men vad det är vet inte jag. Det är ett jättehögt ljud.
Månkan
Månkan
-
Vatanen
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:skrikande Fabia 2,0
gör ett M-test hos motormännen så får du reda på vad de är o de dom säger är fel de ÄR fel så går du till "Din-Bil" o säger lagga de lr dö!!