Skoda inför vagnskadegaranti
-
Kribban
- Bilmodell: Volvo V50 T5
- Kontakt:
Skoda inför vagnskadegaranti
Skoda Auto Sverige inför 3-års vagnskadegaranti för att ge ännu mer bil för pengarna. Ifjol infördes vagnskadegaranti på märkets storbil Skoda Superb.
Nu får hela Skodaprogrammet den 3-åriga vagnskadegarantin, dvs även småbilsmodellerna Skoda Fabia/Fabia Combi samt samtliga modeller i mellanklasserien Skoda Octavia/Octavia Combi. Vagnskadegarantin gäller för nya Skoda Fabia och Octavia levererade av Skoda Auto Sveriges auktoriserade återförsäljare från 1 maj 2003.
- Med vagnskadegarantin kan vi erbjuda ännu mer bil för pengarna, vilket rimmar väl med märkets "nuftiga" strategi, säger Rainer Jonsson, chef för Skoda Auto Sverige. I nyligen gjorda kundmätningar om bilars pris i förhållande till dess kvalitet hamnade Skoda i topp. Med 3 års vagnskadegaranti blir Skodas modeller än mer attraktiva att köpa och äga.
Kundvärdet för 3 års vagnskadegaranti varierar mellan ca 5.000 och 9.000 kr beroende på försäkringsbolag, bonus, ålder, bostadsort mm.
Skodakunderna i Sverige får ett ännu tryggare garantipaket:
2 års nybilsgaranti utan kilometerbegränsning (gäller från 2001-11-01);
3 års vagnskadegaranti som gäller från 2003-05-01 för Skoda Fabia/Octavia
och från 2002-10-21 för Skoda Superb;
10 års garanti mot genomrostning för Skoda Fabia, Octavia och Superb,
3 års lackgaranti mot fabrikationsfel för Skoda Fabia, Octavia och Superb;
Mobilitetsgaranti vid driftsstopp så länge årlig Grundservice utförs för Skoda Fabia, Octavia och Superb samt
2 års garanti för Originaldelar och Original tillbehör (från 2001-11-01)
Källa: Skoda
http://www.sportbilen.se/index.php?page=press.php?id=338
Nu får hela Skodaprogrammet den 3-åriga vagnskadegarantin, dvs även småbilsmodellerna Skoda Fabia/Fabia Combi samt samtliga modeller i mellanklasserien Skoda Octavia/Octavia Combi. Vagnskadegarantin gäller för nya Skoda Fabia och Octavia levererade av Skoda Auto Sveriges auktoriserade återförsäljare från 1 maj 2003.
- Med vagnskadegarantin kan vi erbjuda ännu mer bil för pengarna, vilket rimmar väl med märkets "nuftiga" strategi, säger Rainer Jonsson, chef för Skoda Auto Sverige. I nyligen gjorda kundmätningar om bilars pris i förhållande till dess kvalitet hamnade Skoda i topp. Med 3 års vagnskadegaranti blir Skodas modeller än mer attraktiva att köpa och äga.
Kundvärdet för 3 års vagnskadegaranti varierar mellan ca 5.000 och 9.000 kr beroende på försäkringsbolag, bonus, ålder, bostadsort mm.
Skodakunderna i Sverige får ett ännu tryggare garantipaket:
2 års nybilsgaranti utan kilometerbegränsning (gäller från 2001-11-01);
3 års vagnskadegaranti som gäller från 2003-05-01 för Skoda Fabia/Octavia
och från 2002-10-21 för Skoda Superb;
10 års garanti mot genomrostning för Skoda Fabia, Octavia och Superb,
3 års lackgaranti mot fabrikationsfel för Skoda Fabia, Octavia och Superb;
Mobilitetsgaranti vid driftsstopp så länge årlig Grundservice utförs för Skoda Fabia, Octavia och Superb samt
2 års garanti för Originaldelar och Original tillbehör (från 2001-11-01)
Källa: Skoda
http://www.sportbilen.se/index.php?page=press.php?id=338
-
elly elly
Sv:Skoda inför vagnskadegaranti
Har beställt än rs till 1 juli kommer vagnsskadegarantin att gälla mig?
-
Kristian Larsson
Sv:Sv:Skoda inför vagnskadegaranti
I artikeln står:
"Vagnskadegarantin gäller för nya Skoda Fabia och Octavia levererade av Skoda Auto Sveriges auktoriserade återförsäljare från 1 maj 2003"
Så du spar säkert över 6000:- det! :-)
"Vagnskadegarantin gäller för nya Skoda Fabia och Octavia levererade av Skoda Auto Sveriges auktoriserade återförsäljare från 1 maj 2003"
Så du spar säkert över 6000:- det! :-)
-
björn sköld
Sv:Sv:Sv:Skoda inför vagnskadegaranti
Billigare försäkring? Högre inköpspris?? Är det så eller...?
-
Kristian Larsson
Sv:Sv:Sv:Sv:Skoda inför vagnskadegaranti
Det är väl bara att vänta och se....
-
Sara Mattsson
Sv:Skoda inför vagnskadegaranti
Oh vad bra.. har beställt en Fabia Combi med leverans 12 juni och det enda som har känts litet trist har varit avsaknaden av Vagnskada.. det kommer att sänka försäkringen med ca 3500-4000 kr under de här tre åren. Skönt.
-
Sara Mattsson
Skoda inför vagnskadegaranti.. men..
Vill bara berätta att vi har beställt en Fabia Combi med leverans mitten av juni.. vi beställde den i mitten av april. Idag ringde vår försäljare och sa att för att vi ska få tillgodogöra oss vagnskadan så måste vi betala 2000 kr till. Vi kan behålla det pris vi blev lovade men då får vi inte med vagnskadegarantin. Iofs vinner vi i alla fall på det.. men det är ju litet tråkigt .
Försäljaren sa också att man har maj ut på sig att bestämma om man sas vill lägga till vagnskadan.. så det kan ju vara bra att vara medveten om detta.
Försäljaren sa också att man har maj ut på sig att bestämma om man sas vill lägga till vagnskadan.. så det kan ju vara bra att vara medveten om detta.
-
Anders Aschauer
Sv:Skoda inför vagnskadegaranti.. men..
Det är ju dåligt om dom gör på detta sätt.
Jag tycker att man skulle få vagnskadegarantin med på köpet som godvill.
Fåse vad som händer med min bil som jag beställde den 25 april.
Dom kanske vill ha några tusen för vagnskadegarantin på RS´n
Hoppas inte det
/Kabben
Jag tycker att man skulle få vagnskadegarantin med på köpet som godvill.
Fåse vad som händer med min bil som jag beställde den 25 april.
Dom kanske vill ha några tusen för vagnskadegarantin på RS´n
Hoppas inte det
/Kabben