Inget Chip idag :/
-
Chrille
- Bilmodell: Saab 9-3
- Kontakt:
Inget Chip idag :/
Dagen då man egentligen skulle sitta i Rs:en på väg ner till Borås, närmare bestämt ACE, får istället spenderas i vår huvudstad. Anledningen till detta är att Skoda-verkstaden inte åtgärdade mitt fel när bilen var inne hos dom förra veckan. Då jag visserligen tycker bilen går bättre än innan har jag fortfarande problem med att bilen ibland blir slö för att rätt som det är gå bra igen. Felkoden säger något om styrdon och tryckfall vilket enl. Skoda betyder att man måste byta gasspjället/spjällhuset. Förra gången rengjorde dom bara gasspjället. Undrar hur skitigt det ska kunna bli på 2000 mil... det var bara ren tur att jag igår hade lite tid över att åka förbi Skoda och kolla felminnet. Pratade med Anders på ACE och båda var överens om att det är bäst att bilen går bra innan chipning så att det inte blir nåt tjaffs om vad som gör att bilen inte går som den ska. Just nu håller jag på och jagar servicetider men det ser inte så ljust ut. De felsta verkar inte ha tid förens en månad fram i tiden :/ Väntar nu på att en verkstad ska ringa upp om dom kunde klämma in jobbet någon dag. Jaja, alltid är det något som ska jävlas...
-
RSRacing
Sv:Inget Chip idag :/
Tråkigt killen!
men den som väntar på någonting gott väntar aldrig för länge.
//RSR Christer
men den som väntar på någonting gott väntar aldrig för länge.
//RSR Christer
-
RSV
- Bilmodell: Skoda octavia rs kombi
- Kontakt:
Surt...men hur mycket avlagringar kan det bli på så kort tid?
Har du garanti på bilen e de väl bara å åka dit å ställa bilen där å be dom fixa de som e fel...kan dom inte det inom 24 tim får man väl hyrbil....kanske inte gäller då det tar sej fram....
Mvh Richard.
Har du garanti på bilen e de väl bara å åka dit å ställa bilen där å be dom fixa de som e fel...kan dom inte det inom 24 tim får man väl hyrbil....kanske inte gäller då det tar sej fram....
Mvh Richard.
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:Sv:Inget Chip idag :/
Surt sa räven när han tog en tugga i politikern..
Ja ja går fler tåg till han...=)
Avlagringarna kommer troligt vis efter vevhus oljan som sugs in
Nä klaga fint nu det tycker jag du ska göra
Ja ja går fler tåg till han...=)
Avlagringarna kommer troligt vis efter vevhus oljan som sugs in
Nä klaga fint nu det tycker jag du ska göra
-
Rscombi
Sv:Sv:Sv:Sv:Inget Chip idag :/
Tråkigt men dem som väntar på något gott väntar alltid för länge så är det
-
Chrille
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Inget Chip idag :/
Sådär, nu ringde nyss Oloffsons bil i Haninge som jag hade bett kolla om dom kunde ta in bilen någon gång snart. Och visst kunde dom det! Nästa fredag ska bilen in =) Går tydligen rätt snabbt att byta skiten då jag kunde vänta där medans dom gör jobbet. Mycket bra service måste jag säga. Skodaverkstaden i Sätra som faktiskt har misslyckats att laga bilen kunde inte ens ordna fram en tid tidigare än i mitten av Oktober!?! Tycker att dom borde prioritera mig lite iom att jag var inne med bilen förra veckan.. Inte fan ska det behöva ta ca: 2 månader för dom från det att man bokar en tid för ett fel första gången tills det att dom förhoppningsvis lagar bilen på 2:a försöket? Jaja, hoppas att det är sista gången bilen behöver hamna på verstad. Har blivit lite väl många ggr måste jag säga... :/
-
Rscombi
Sv:Sv:Sv:Sv:Inget Chip idag :/
ja visst det är en helt annan mentalitet här ute på landet hehe
-
mikael
- Bilmodell: Audi a4 avant
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Inget Chip idag :/
Vag har det probelmet att dom ofta inte hinner med sina kunder så som vi vill att dom ska hinna med. Problemet ligger främst att försäljningen ökat men inte effektiviteten. Kommer nog dröja några år till innan de kommer ifatt överallt..
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Inget Chip idag :/
Sätra har ju inte det bästa ryckdet bland vara bra servis o priser till sina kunder..
Har ni värkstäder som behandlar dåligt så ska vi ta upp det o se vad det går o göra åt saken...
Sama gäller desa förbaskade stolar som fransar
först säger Bromma att dom byter .. 2 mån senare så tar dom ett rakblad o fixar det o säger nä vi byter inte...!!
Har ni värkstäder som behandlar dåligt så ska vi ta upp det o se vad det går o göra åt saken...
Sama gäller desa förbaskade stolar som fransar
först säger Bromma att dom byter .. 2 mån senare så tar dom ett rakblad o fixar det o säger nä vi byter inte...!!
-
Sixpack
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Fransar
Stor mening att byta någon som ändå blir fransigt efter 5 månader. Underligare är att dom kör med samma konstruktion år efter år när dom har vetat om problemet sedan första modellen släpptes.
-
RejSBob
- Bilmodell: Octavia RS '03, BMW 2002 tii ´73, Volvo 745 Turbo ´90
- Kontakt:
Tråkigt o höra... hoppas du ginner få till bilen innan vintern kommer. vill ju se hur den går på riktigt sen! *RejSBob viftar ivrigt med G-Techen..*
Sätra verkstaden har jag haft problem med.. för o göra en lång historia kort så ställde de in ventilspelet fel på den _grymma_ 1.3 liters skoda motron i felician.. det slutade med en bil som gick lite halvkass ibland, men bara vid hög arbetstemperatur.. Det slutade med att felet letades upp på Porschecenter vid östermalm.. det är en verkstad jag verkligen rekommenderar.. de tog dock en vecka på sig o felsöka problemet.. Lite insider från tidigare VAG mek om sätra är att stället suger, som han så fint uttryckte det..
Greven, är det inte optimalt? Ena verkstaden sabbar osså får en annan städa upp?
Så min rekommendation för tillfället, Porschecenter -ömalm, samt olofsson bil haninge vilka hitills verkar sköta sig.
Frågade förresten idag om det där med stolarna och fick kort o gott svaret.. _så_ ska det ej vara, de kände till problemet, de fixar det på garantin med en ny förstärkt sittdyna.. (olofsson bil haninge)
/Robban
Sätra verkstaden har jag haft problem med.. för o göra en lång historia kort så ställde de in ventilspelet fel på den _grymma_ 1.3 liters skoda motron i felician.. det slutade med en bil som gick lite halvkass ibland, men bara vid hög arbetstemperatur.. Det slutade med att felet letades upp på Porschecenter vid östermalm.. det är en verkstad jag verkligen rekommenderar.. de tog dock en vecka på sig o felsöka problemet.. Lite insider från tidigare VAG mek om sätra är att stället suger, som han så fint uttryckte det..
Greven, är det inte optimalt? Ena verkstaden sabbar osså får en annan städa upp?
Så min rekommendation för tillfället, Porschecenter -ömalm, samt olofsson bil haninge vilka hitills verkar sköta sig.
Frågade förresten idag om det där med stolarna och fick kort o gott svaret.. _så_ ska det ej vara, de kände till problemet, de fixar det på garantin med en ny förstärkt sittdyna.. (olofsson bil haninge)
/Robban
-
Sixpack
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Inget Chip idag :/
Någon som vet vad Olofsson bil tar för första servicen ?
-
Chrille
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Inget Chip idag :/
Pratade med en mek på v.a.g på östermalm(storängsbotten) och han var väldigt hjälpsam och trevlig. Skulle lämnat bilen där om han hade haft en tid tidigare än Oloffsons bil som är en bra bit hemifrån mig. Kommer troligtvis byta verkstad nu så frågan r om det blir att åka ut till Haninge eller ta det bekväma alternativet på Östermalm.
-> Rejsbob. Jag _kanske_ åker ner till Ace samma dag som jag lagar bilen, alltså fredag nästa vecka, föritsatt att felet är borta då och Anders har tid. Orkar inte åka omkring med 180hk(ibland betydligt färre) länge till ;)
-> Rejsbob. Jag _kanske_ åker ner till Ace samma dag som jag lagar bilen, alltså fredag nästa vecka, föritsatt att felet är borta då och Anders har tid. Orkar inte åka omkring med 180hk(ibland betydligt färre) länge till ;)