Hjälp! Skorrande vxl. låda
-
Johansson
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,8 T
- Kontakt:
Ja som sagt, jag tror att det är lådan som skorrar på ett oroväckande sätt när man har ettan i och släpper upp kopplingen och drar lite försiktigt så låter det och vibrerar.
Det händer inte jämt men då det händer låter det ganska ordentligt, det till och med vibrerar i min arm om jag har den på mittenstödet. Är det någon som har erfarenhet av detta så snälla skriv, börjar bli riktigt less på bilen just nu!
Johan
Det händer inte jämt men då det händer låter det ganska ordentligt, det till och med vibrerar i min arm om jag har den på mittenstödet. Är det någon som har erfarenhet av detta så snälla skriv, börjar bli riktigt less på bilen just nu!
Johan
-
Johansson
- Kontakt:
Sv:Hjälp! Skorrande vxl. låda
Det gäller alltså en 1,8 T 150 hk, vet inte vad lådan heter. Det känns som om bilen samtidigt försvagas när det morrande ljudet kommer. Bilen har gått 5 400 mil och en är en -02.
-
Johansson
- Kontakt:
Sv:Sv:Hjälp! Skorrande vxl. låda
Är det ingen som har haft liknande problem med missljud från lådan?
Vad är det förresten som sitter bakom växelspaken under armstödet, det låter nästan som om det kan komma där ifrån oxå.
Vad är det förresten som sitter bakom växelspaken under armstödet, det låter nästan som om det kan komma där ifrån oxå.
-
Race
- Bilmodell: bmw 318
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Hjälp! Skorrande vxl. låda
säkert utrampningslagret som låter,
-
rsmicke
de e en skoda!!!
-
rsmicke
jävla liche!!!
-
KJ20
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Blir det tyst när kopplingen är helt uppsläppt? Det kanske är den som slirar eller urtrampningslagret.
-
Johansson
- Kontakt:
Sv:Sv:Hjälp! Skorrande vxl. låda
Vad är det som sitter under handbromsen och lite bakåt? Det är nämligen där det skramlar och vibrerar lite olika vid olika varv kanske ska tilläggas, dock helt tyst ibland och sedan en period med lite liv, trött blir man i alla fall. Jag misstänker att det är något som sitter löst eller liknande men man är ju ingen mekaniker direkt!
Kan katalysatorn leva fan om den är på väg att gå sönder?
Tips mottages gärna eftersom han på verkstan inte kunde höra nåt eller se något.
Johan
Kan katalysatorn leva fan om den är på väg att gå sönder?
Tips mottages gärna eftersom han på verkstan inte kunde höra nåt eller se något.
Johan
-
Race
- Bilmodell: bmw 318
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Hjälp! Skorrande vxl. låda
sitter en värme plåt underbilen som ligger i avgastunneln, kolla s¨inte den har låsnat lite och ligger och skramlar
-
fabia rs
- Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT
Sv:Sv:Sv:Sv:Hjälp! Skorrande vxl. låda
Mitten fästet till avgasröret sitter där och dom kan lossna från röret och skrammlar en heldel!!! Jag brukar laga med en stor slangklämma runt röret+fästet!!!!
mvh Karlzzon
mvh Karlzzon
-
frogus
- Bilmodell: Superb + Roomster
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hjälp! Skorrande vxl. låda
exakt Karlzzon....avgasfästet gick sönder på min octavia för nån vecka sen ....och ja det lät fan i bilen...man trode nått skulle rasa när man svängde med bilen...det kan ju vara det....