Hur uttalar ni Skoda?
-
sir_pelle
- Inlägg: 11349
- Blev medlem: 21 april 2010, 23:53
- Ort: Stockholm
- Bilmodell: Octavia 1.8T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
jag säger SKOOODA!
Finnarna säger sckåda.. vilket inte är rätt med tanke på att:
BMW uttalas [Pemari]
Mercedes = [Mersu]
Peugeot = [Peogeoti]
Fiat = [Fiatti]
Porche = [Pårrse]
Chevrolet = [Sevrole]
Ford = [Forrdi]
Lotus = [Lååtus]
Mitsubishi = [Mitsubittsi]
Opel = [Åååpel]
Saab = [Saapi]
Volkswagen = [Volkarri]
Har jag rätt eller har jag rätt?
Finnarna säger sckåda.. vilket inte är rätt med tanke på att:
BMW uttalas [Pemari]
Mercedes = [Mersu]
Peugeot = [Peogeoti]
Fiat = [Fiatti]
Porche = [Pårrse]
Chevrolet = [Sevrole]
Ford = [Forrdi]
Lotus = [Lååtus]
Mitsubishi = [Mitsubittsi]
Opel = [Åååpel]
Saab = [Saapi]
Volkswagen = [Volkarri]
Har jag rätt eller har jag rätt?
-
sir_pelle
- Inlägg: 11349
- Blev medlem: 21 april 2010, 23:53
- Ort: Stockholm
- Bilmodell: Octavia 1.8T
- Kontakt:
-
The Weasel
- Inlägg: 25379
- Blev medlem: 3 januari 2013, 20:57
- Ort: Ludvika
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Säger Skoooda förstås ;)
-
Thomas
- Inlägg: 3785
- Blev medlem: 6 augusti 2013, 22:46
- Ort: Torsby
- Bilmodell: Skoda Superb Combi Alldrive
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
19 o mot 12 å
//Thomas
//Thomas
-
DanielP
- Inlägg: 5634
- Blev medlem: 13 april 2006, 13:48
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
som ordet skåda
-
DanielP
- Inlägg: 5634
- Blev medlem: 13 april 2006, 13:48
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Sen till Thomas... majoriteten har inte alltid rätt ;) Ser man ju på senaste riksdasgsval hehehe
-
666
- Inlägg: 1961
- Blev medlem: 28 januari 2006, 23:56
- Ort: Falun
- Bilmodell: Skoda Fabia Classic
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Uttalar det som majoriteten här..... Med O således.
-
davidl
- Inlägg: 4698
- Blev medlem: 3 augusti 2005, 01:13
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: VW Golf
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
jag refererar till vad någon sa ovan
Säger ni VOOOlvo då också eller???
tänkte väl det...
Skåååda alltså
Säger ni VOOOlvo då också eller???
tänkte väl det...
Skåååda alltså
-
Thomas
- Inlägg: 3785
- Blev medlem: 6 augusti 2013, 22:46
- Ort: Torsby
- Bilmodell: Skoda Superb Combi Alldrive
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
20 o mot 13 å
Och till er alla som undrar, jag är inte ute efter vad som är rätt och fel. Bara det att jag var nyfiken på uttalet.
//Thomas
Och till er alla som undrar, jag är inte ute efter vad som är rätt och fel. Bara det att jag var nyfiken på uttalet.
//Thomas
-
genesis
- Inlägg: 614
- Blev medlem: 28 december 2006, 12:46
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Både jag och frugan säger SkÅda
//Genesis
//Genesis
-
sir_pelle
- Inlägg: 11349
- Blev medlem: 21 april 2010, 23:53
- Ort: Stockholm
- Bilmodell: Octavia 1.8T
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
det där gills inte.. kan inte blanda in respektive... d e ju fusk 8)
-
Hia
- Inlägg: 1357
- Blev medlem: 22 juni 2009, 20:35
- Ort: Örnsköldsvik
- Bilmodell: Octavia 4x4
- Kontakt:
-
mikael.andersson
- Inlägg: 5831
- Blev medlem: 8 februari 2010, 15:35
- Ort: Växjö
- Bilmodell: Porsche Boxster
- Kontakt:
-
Thomas
- Inlägg: 3785
- Blev medlem: 6 augusti 2013, 22:46
- Ort: Torsby
- Bilmodell: Skoda Superb Combi Alldrive
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
22 o mot 15 å
//Thomas
//Thomas
-
Tessan
- Inlägg: 8015
- Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
- Ort: Gävle
- Bilmodell: Volvo V70
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
skOda är d här hemma.. Kan inte förstå hur man kan uttala Skoda med å.. De stavas ju med O.. Eller har ja missat nått?? =)
-
Worteex
- Inlägg: 4034
- Blev medlem: 11 oktober 2007, 21:46
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Shåda säger min "snälla" arbetskamrater...
//Henrik
//Henrik
-
Worteex
- Inlägg: 4034
- Blev medlem: 11 oktober 2007, 21:46
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Ska tillägga att det är på skoj. Men skälv och många jag känner säger Skåda.
//Henrik
//Henrik
-
Thomas
- Inlägg: 3785
- Blev medlem: 6 augusti 2013, 22:46
- Ort: Torsby
- Bilmodell: Skoda Superb Combi Alldrive
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
23 o mot 16 å
//Thomas
//Thomas
-
kauf
- Inlägg: 814
- Blev medlem: 1 februari 2006, 18:30
- Ort: Huddinge
- Kontakt: