Hur uttalar ni Skoda?

I detta forum skriver vi sådant som ej passar i övriga forum.
Hia
Inlägg: 1357
Blev medlem: 22 juni 2009, 20:35
Ort: Örnsköldsvik
Bilmodell: Octavia 4x4
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av Hia »

SkOOOOda
mikael.andersson
Inlägg: 5831
Blev medlem: 8 februari 2010, 15:35
Ort: Växjö
Bilmodell: Porsche Boxster
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av mikael.andersson »

S-K-O-D-A...
Thomas
Inlägg: 3785
Blev medlem: 6 augusti 2013, 22:46
Ort: Torsby
Bilmodell: Skoda Superb Combi Alldrive
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av Thomas »

22 o mot 15 å

//Thomas
Tessan
Inlägg: 8015
Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
Ort: Gävle
Bilmodell: Volvo V70
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av Tessan »

skOda är d här hemma.. Kan inte förstå hur man kan uttala Skoda med å.. De stavas ju med O.. Eller har ja missat nått?? =)
Worteex
Inlägg: 4034
Blev medlem: 11 oktober 2007, 21:46

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av Worteex »

Shåda säger min "snälla" arbetskamrater...

//Henrik
Worteex
Inlägg: 4034
Blev medlem: 11 oktober 2007, 21:46

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av Worteex »

Ska tillägga att det är på skoj. Men skälv och många jag känner säger Skåda.

//Henrik
Thomas
Inlägg: 3785
Blev medlem: 6 augusti 2013, 22:46
Ort: Torsby
Bilmodell: Skoda Superb Combi Alldrive
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av Thomas »

23 o mot 16 å

//Thomas
kauf
Inlägg: 814
Blev medlem: 1 februari 2006, 18:30
Ort: Huddinge
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av kauf »

ååååå
SkodaRs2003
Inlägg: 17998
Blev medlem: 25 februari 2009, 23:40
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: BMW M3
Kontakt:

Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av SkodaRs2003 »

man uttalar väl de som de stavas..... skoda...

men å andra sidan uttalar man inte allt som de stavas....

ni som bor i gävle... säger ni gefle dagblad eller gävle dagblad???
juanito
Inlägg: 22992
Blev medlem: 4 september 2009, 22:41
Ort: Gotland
Bilmodell: Skoda Octavia combi
Kontakt:

Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av juanito »

Säger ni pårrrrscccchhhe eller pooooorsche...eller som de tokiga jänkarna: pååårrjssshhhh?
Vet från tjeckiska vänner att det heter Schkåda, men här säger vi mest skoda... Vet inte om det ska kallas slapphet eller respektlöshet mot tjeckiska språket... :-)
Tessan
Inlägg: 8015
Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
Ort: Gävle
Bilmodell: Volvo V70
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av Tessan »

SkodaRs2003: ja säger tidningen :)
Richeliu
Inlägg: 210
Blev medlem: 25 juli 2005, 22:11
Ort: Boden
Bilmodell: Skoda Octavia 1.9 tdi -04
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av Richeliu »

Skåda, eller skoda pga i finland uttalas o=å :)
hulda
Inlägg: 92
Blev medlem: 28 juli 2005, 01:11

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av hulda »

Jag säger Fabia Combi.... ;-)
Hj
fn
Inlägg: 307
Blev medlem: 18 juli 2006, 03:36
Ort: Ludvika
Bilmodell: Skoda Octavia COMBI RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av fn »

min 05 heter Skit bil: SKODA
DanielP
Inlägg: 5634
Blev medlem: 13 april 2006, 13:48

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av DanielP »

Varför skitbil?
knilsson
Inlägg: 1487
Blev medlem: 9 november 2009, 15:36
Ort: Helsingborg
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av knilsson »

Jag uttalar Volvo som Vålvå, o Skoda som Skåda :)
sir_pelle
Inlägg: 11349
Blev medlem: 21 april 2010, 23:53
Ort: Stockholm
Bilmodell: Octavia 1.8T
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av sir_pelle »

Ni uttalar Volvo med ett oå inte bara å...
juanito
Inlägg: 22992
Blev medlem: 4 september 2009, 22:41
Ort: Gotland
Bilmodell: Skoda Octavia combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av juanito »

du menar väl åo?
sir_pelle
Inlägg: 11349
Blev medlem: 21 april 2010, 23:53
Ort: Stockholm
Bilmodell: Octavia 1.8T
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?

Inlägg av sir_pelle »

jag menar att ået inte är så tydligt.. utan snarare VOÅLVO
Skriv svar