Svalt intresse för RS?!
-
The Fashionist
- Bilmodell: Cykel: Push Elit
- Kontakt:
Svalt intresse för RS?!
Humsihum... Lade ut denna annons för 1 vecka sedan: http://www.blocket.se/view/5736603.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&city=0
3 st. som har hört av sig, varav EN ska komma och kolla på bilen. Med mitt pris borde det vara fler... vill ingen ha RS, Skoda eller just kombi.... fan vet jag.
Här säljer man halva sin själ för man behöver få pengar till annat, och så vill knappt ingen ha den. )=("/¤=)!&"¤)(!/%¤&(!%"¤(! + bomber o granater
3 st. som har hört av sig, varav EN ska komma och kolla på bilen. Med mitt pris borde det vara fler... vill ingen ha RS, Skoda eller just kombi.... fan vet jag.
Här säljer man halva sin själ för man behöver få pengar till annat, och så vill knappt ingen ha den. )=("/¤=)!&"¤)(!/%¤&(!%"¤(! + bomber o granater
-
Trigger
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Svalt intresse för RS?!
Så är det tyvärr att sälja alla bilar. Sålde min bmw för ett par år sedan och det var inte en enda seriös köpare som hörde av sig på blocket annonsen...
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Svalt intresse för RS?!
För mig har blocket funkat perfekt för elektronik, men för bilar har nog lokaltidningarna funkat bäst.
-
bassebas
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 TDI -10 + Skoda Octavia 1.8TSI 160dsg-10
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Svalt intresse för RS?!
Du ligger för högt i pris. En ny RS kombi -06 med all utrustning hamnar på strax över 180000 vid rent köp. Sänk 10-15 tusen så får du nog napp. Jättesvårt att sälja 2-4 år gamla bilar idag. Folk lägger till och köper nytt i stället. Den låga räntans fel.
-
The Fashionist
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Svalt intresse för RS?!
Hmm, på bilfirma erbjuder de ca 120.000 och de tar minst 144.000 för dom, så mina 139.000 borde vara attraktivt. Min bil kostade 224.000 ny så det är ett bra pris oavsett vad man tycker.
Men men, den låga räntan gör mycket. Att folk inte tänker på att bilen kostar ca 4000kr i månaden i värdeminskning första året... på min är det värsta borta ju.... suck.
Man får hoppas bara....
Men men, den låga räntan gör mycket. Att folk inte tänker på att bilen kostar ca 4000kr i månaden i värdeminskning första året... på min är det värsta borta ju.... suck.
Man får hoppas bara....
-
Worteex
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Svalt intresse för RS?!
Jag tycker det verkar högt jag med...tyvärr. Har också en -03 3700 mil fast en kombi/cupé. Vill inte ens tänka på vad den är värd=)
//henrik
//henrik
-
zandoin
- Bilmodell: Seat Leon, Passat 1,8t Variant
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Svalt intresse för RS?!
Sälja privat idag är inte alls som det var förr!. Nu får man kämpa och gå ner i pris som bara den. Verkar inte spela någon roll vilken bilmärke det är. Bilfirmorna har mycket bättre möjligher idag att möta dem privata priserna dessutom. Och då väljer många att köpa på firma.
Har precis blivit av med det jag behöver och köpt nytt. Så nu får man nog köra sin passat att tag!.
Lycka till!!!
Har precis blivit av med det jag behöver och köpt nytt. Så nu får man nog köra sin passat att tag!.
Lycka till!!!
-
DanielP
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Svalt intresse för RS?!
Jag har haft min annons inne för en fullutrustad ORS (t.o.m. NAVI) som har gått 3000 mil och är 2½ gammal. Ingen hört av sig trots att annonsen låg ute i en dryg månad nu.
-
The Fashionist
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Svalt intresse för RS?!
Alltså, marknaden, privat eller icke, är styrd av tillgång och efterfrågan. Om det inte finns en enda RS i hela Sverige som är billigare än min i samma utförande så kan HELT OMÖJLIGT mitt pris vara för högt...
... men å andra sidan, ingen kanske vill betala det jag begär för just den produkt jag säljer. DET är en annan sak.
Ska verkligen en bil sjunka från 224.000 till 120.000 på 2,5 år? Jag tycker det är lite väl horribelt om det är så. Ligger inte värdet på ungefär 50% av nybilspriset efter 5 år om bilen inte har gått för långt?
Äh, jag vet inte, hoppas hitta en seriös köpare för det pris jag satt. Man har ju egna intressen att bevaka (läs LÅN)... så vad gör man.
Kontentan borde bli: bilar ÄR dyra.....
... men å andra sidan, ingen kanske vill betala det jag begär för just den produkt jag säljer. DET är en annan sak.
Ska verkligen en bil sjunka från 224.000 till 120.000 på 2,5 år? Jag tycker det är lite väl horribelt om det är så. Ligger inte värdet på ungefär 50% av nybilspriset efter 5 år om bilen inte har gått för långt?
Äh, jag vet inte, hoppas hitta en seriös köpare för det pris jag satt. Man har ju egna intressen att bevaka (läs LÅN)... så vad gör man.
Kontentan borde bli: bilar ÄR dyra.....
-
staropramen
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Svalt intresse för RS?!
Priset är inte för högt. Extra utrustningen får man tyvärr nästan inte något för. De säljer ibland nya för 190 med paket till och det är väl det priset man får utgå ifrån. Frånpriset alltså.
Att köpa en ny bil är en stor affär och det gäller att sätta sig ner och planera vad man hade tänkt med bilen. Att köpa en ny bil och sedan sälja den efter ett,två år är det sämsta man kan göra ekonomiskt. Varför köpa ny bil när man bara ska ha den ett år eller två? En del kommer fram till mig och frågar. Är du nöjd med bilen? Ja, säger jag eftersom den är problemfri. "Ja för där ligger rätt många till salu redan nu på blocket så det verkar som att det fel på dom" är den klassiska kommentaren.
Alltså. Ska du inte ha bilen 5 år. Köp inte ny, om du inte har gott om pengar. Det är dock inte så lätt när man är ung och ser just den där bilen som drömbil men redan efter två år har man tröttnat. Det misstaget har jag gjort själv.
Att sälja sin rs efter fem år tror jag dock är det optimala.
Att köpa en ny bil är en stor affär och det gäller att sätta sig ner och planera vad man hade tänkt med bilen. Att köpa en ny bil och sedan sälja den efter ett,två år är det sämsta man kan göra ekonomiskt. Varför köpa ny bil när man bara ska ha den ett år eller två? En del kommer fram till mig och frågar. Är du nöjd med bilen? Ja, säger jag eftersom den är problemfri. "Ja för där ligger rätt många till salu redan nu på blocket så det verkar som att det fel på dom" är den klassiska kommentaren.
Alltså. Ska du inte ha bilen 5 år. Köp inte ny, om du inte har gott om pengar. Det är dock inte så lätt när man är ung och ser just den där bilen som drömbil men redan efter två år har man tröttnat. Det misstaget har jag gjort själv.
Att sälja sin rs efter fem år tror jag dock är det optimala.
-
The Fashionist
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Svalt intresse för RS?!
Jag köpte min bil med 1500mil på mätaren och 1,5 år gammal. Då var de mycket borta på de 224.000 som den kostade. Den 1:a ägaren tog alltså den stora smällen medan jag får en betydligt mindre än honom, dock långt ifrån gratis.
Kan hålla med dig Staropramen (för övrigt världens bästa öl, smaskens på fat) att man INTE ska göra vare sig som den förra ägaren på min bil och inte som jag heller, men jag är mer eller mindre tvungen.
Man blir klokast om man går den "hårda vägen".... erfarenhet är som bäst när den svider.... suck
Kan hålla med dig Staropramen (för övrigt världens bästa öl, smaskens på fat) att man INTE ska göra vare sig som den förra ägaren på min bil och inte som jag heller, men jag är mer eller mindre tvungen.
Man blir klokast om man går den "hårda vägen".... erfarenhet är som bäst när den svider.... suck
-
The Weasel
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Svalt intresse för RS?!
"Att sälja sin rs efter fem år tror jag dock är det optimala."
Kan väl till viss del hålla med om ovanstående.
Dock så skulle jag vilja tillägga en sak, nämligen att det beror ju lite på
hur mycket man kör med bilen också. T ex jag som kör ungefär 2500 mil/år
om jag då skulle ha min bil i 5 år så skulle den alltså ha rullat ca 12500 mil.
Hur lättsåld kommer den att vara då kan man ju undra......
Däremot kör man t ex bara ca 1500 mil/år så blir det ju lite annat.
Så nu när jag har haft min i tre år så börjar jag fundera lite grann på att sälja den.
Men det verkar ju tyvärr inte vara alltför lätt att bli av med sin RS :(
Så jag får väl se hur det blir jag kanske har kvar den i ett år till, vem vet ;)
Kan väl till viss del hålla med om ovanstående.
Dock så skulle jag vilja tillägga en sak, nämligen att det beror ju lite på
hur mycket man kör med bilen också. T ex jag som kör ungefär 2500 mil/år
om jag då skulle ha min bil i 5 år så skulle den alltså ha rullat ca 12500 mil.
Hur lättsåld kommer den att vara då kan man ju undra......
Däremot kör man t ex bara ca 1500 mil/år så blir det ju lite annat.
Så nu när jag har haft min i tre år så börjar jag fundera lite grann på att sälja den.
Men det verkar ju tyvärr inte vara alltför lätt att bli av med sin RS :(
Så jag får väl se hur det blir jag kanske har kvar den i ett år till, vem vet ;)