Octavia RS

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
Skriv svar
Smeden
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Octavia RS

Inlägg av Smeden »

Hej,

Jag är relativt ny ägare till en Octavia RS -03a. Har alltid gillat bilar med goda prestanda och efter många om och men provde jag en beg Octavia RS. Blev såld direkt, prutade någar tusen och saken var klar. Jag var RS ägare. Har avverkat ca 1300 mil hittills och kan bara säga att det är en "kanonbil". Väntar med spänning på nya RS. Blir förmodligen såld på den också. Den verkar ju lovande med 200 hk.

//Smeden
whitestripe
Bilmodell: subaru
Kontakt:

Sv:Octavia RS

Inlägg av whitestripe »

200hk är ju kul men den nya octavian är ju så ful.... men man kanske vänjer sig... kanske...
The Fashionist
Bilmodell: Cykel: Push Elit
Kontakt:

Sv:Sv:Octavia RS

Inlägg av The Fashionist »

Att ens fundera på att "vänja sig" kan inte vara hälsosamt i bildesignvärlden. Let's face it, den nya ÄR inte snygg, åtnminstone inte orginal.

Jag tror mycket beror på att Octavia II överlag ger intryck att vara hög midskepps, dvs den "toppar sig" mitt på huven, sportbilar ska ju vara platta och breda. På den punkten är nya Skodan misslyckad och det hjälper knappast med spoilers eller dylikt. Den nya modellen liknar mest ett ihoppressat bältdjur med en trubbig tapirnos, eller kanske bäver. Ja inte vacker ivf.
fabia rs
Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT

Sv:Sv:Sv:Octavia RS

Inlägg av fabia rs »

Det tycker du ja !!!
Jag tycker att det är den snyggaste bilen som gjorts på 2000 talet !!

Mvh Karlzzon
MetalCowboy
Bilmodell: Octavia 2 Elegance
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Octavia RS

Inlägg av MetalCowboy »

AMEN karlzzon!!

/Henke
sparkartjat
Bilmodell: Skoda fabia rs
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Octavia RS

Inlägg av sparkartjat »

rs 1an är ju så mycket snyggare! den ser råare ut! mer på hugget liksom....
mvh
RsMaNnEn

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Octavia RS

Inlägg av RsMaNnEn »

håller me ovanstående..rs 1:an e garanterat mkt snyggare..man undrar vad dom tänkte på när dom gjorde den nya! jaja..den blir säkert trimmvänligare!
The Fashionist
Bilmodell: Cykel: Push Elit
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Octavia RS

Inlägg av The Fashionist »

1,8T ska vara mer trimvänlig än 2.0T FSI då den har klenare topp, vad jag har hört ivf... :)
peter_putte
Bilmodell: Octavia 4x4
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Octavia RS

Inlägg av peter_putte »

Jag får nog sätta mig på 2 stolar... Jag tycker den är rätt snygg. Sedan tycker jag nog att den gamla karrosen är lite hetare... Men mycket sitter känslan vad man vet om prylarna.

Ponera att man matchar en gamman och en ny RS mot varandra och den gamla är så överlägsen den vinner överlägset, då är det lätt att klassa den nya som ett bältdjur....

Skulle däremot den nya utklassa den gamla med samma marginaler... se då är det lättare att se skönheten redan när den rullar över mållinjen.....

När jag köpte min octavia combi i mitten av 2002 kände jag mig tvingad att köpa en 4x4 och kryssa för så mycket lull lull jag hade råd med, men det är bara att erkänna att det var för min egen självkänsla eftersom Skoda för mig var ett lågstatusnamn även om jag redan förstått att kvaliteten i 2000 talets modeller började bli riktigt bra. Idag 8.000 mil senare skulle jag fortfarande köpa en 4x4, för att jag har lärt mig att gilla den som en överdådig bruksbils, men nu känns det inte längre fel att sitta i ett lunchrum och säga att jag åker skoda, utan att skämmas för märket som sådant...

Ops börjar likna en spåra ut tråd... ;-)

Nä den nya är nog inte lika uppkäftig som en tidigare RS, men för att vara ett bältdjur tycker jag nog att det är rätt snygg....
staropramen
Bilmodell: Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Octavia RS

Inlägg av staropramen »

Jag tycker man kan jämföra den med sina ex flickvänner.
1. Den gamla är mycket snyggare på utsidan.
2. Den nya är finare på insidan.

Det är utsidan man blir kåt av men insidan som räknas?

Summa summarum=Vänta tills man får en bra kombi......nation=)

P.S Den gamla rs är grymt snygg på insidan men den nya ser ju mumma ut även den. Så det inte blir missförstånd.
rax
Bilmodell: Octavia 1.8 tsi dsg
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Octavia RS

Inlägg av rax »

Märkligt det här...(med smaken alltså) Jag tycker RS1 är riktigt ful medan RS2 ser väldigt tilltalande ut. Jag är ingen skodaägare men när RS2 kan köpas blir jag nog en sådan.
Skriv svar