Nu tror alla att jag vill ha hjälp, men istället vill jag berätta hur jag löst problemet tack vare diverse inlägg i detta suveräna forum :-)
Sedan några månader tilbaka har jag haft problrm vid halvvarm motor att den rusar (1500-2500 varv) vid tomgång och att den varit svårstartad ibland (som en gammal förgasarmotor som surat). Detta blev värre med tiden och efter att hustrun fått stopp mitt i en korsning i stan kände jag kniven mot strupen ;-) Ett antal inlägg i forumet pekade ut tempgivaren. Efter att ha kollat att det bara finns en tempgivare blev jag fundersam eftersom tempmätaren varit helt normal men tog och köpte en ny i alla fall. Bytet gick på 15 minuter -plug and play- och bilen gick som en klocka! Som vanligt hade forumiterna full koll på grejorna :-) Det visade sig att tempgivaren i själva verket har 2 separata givare i sig! En till mätaren (som var ok) och en till motorstyrningen (som var kass). Utan hjälp från er i forumet hade jag fått lämna in bilen på VAG och förmodligen blivit skjortan fattigare. Tack!
svårstartad och rusar
-
Swehawk
- Bilmodell: Skoda Octavia Glxi
- Kontakt: