Oljeförbrukning 2,0
-
NS
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Oljeförbrukning 2,0
Vi köpte vår 4x4 2,0 i sept då var den nyservad med ny olja osv .
För 4 veckor sen så började oljelampan o lysa så jag fyllde på .I går var det dags igen, nu till min undran ska det vara så på den här modellen har inte varit med om det förut på nån av mina 24 st bilar.
Undrar om ni har hört nåt förut om den enorma oljetörsten eller om det bara är vår bil.
För 4 veckor sen så började oljelampan o lysa så jag fyllde på .I går var det dags igen, nu till min undran ska det vara så på den här modellen har inte varit med om det förut på nån av mina 24 st bilar.
Undrar om ni har hört nåt förut om den enorma oljetörsten eller om det bara är vår bil.
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Oljeförbrukning 2,0
Bästa du kan göra är att höra med dig närmsta skoda verkstad och boka en oljeförbruknings mätning.....först och främst, sen se vad du får för resultat
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Våran Fabia 2.0 drar ingen olja men om du söker på oljeförbrukning så kanske du hittar något.
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Oljeförbrukning 2,0
Min Octavia drar ingen olja heller...
-
chrippe00
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Oljeförbrukning 2,0
dom gamla vag motorerna är ju allmänt kända för att dra skitmycket olja första tusen milena. synd om det är samma med fsi motorerna också ... tror det var uppe på plus för ett par år sedan t o m...
-
NS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Oljeförbrukning 2,0
nu är det iof så att vår redan har gått dom "första tusen milen".
Blir irriterad på att en så pass ny bil ska krångla redan är en 01:a. Fick lämna in den efter två veckor pga att den gick orent ( trasig tändkabel), avgassystemet läcker , har börjat o rosta på motorhuven men det måste ha blivit ett hål innan v.a.g gör nåt åt det helt sjukt. Tyckte att vi gjort ett bra köp men börjar o tvivla nu iom oljeförbrukningen ska kolla upp det på måndag för o få reda på orsaken .
Blir irriterad på att en så pass ny bil ska krångla redan är en 01:a. Fick lämna in den efter två veckor pga att den gick orent ( trasig tändkabel), avgassystemet läcker , har börjat o rosta på motorhuven men det måste ha blivit ett hål innan v.a.g gör nåt åt det helt sjukt. Tyckte att vi gjort ett bra köp men börjar o tvivla nu iom oljeförbrukningen ska kolla upp det på måndag för o få reda på orsaken .
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Oljeförbrukning 2,0
@NS
Dina problem med rost är inte skoj men alla bilmärken har samma villkor gällande garantin. Mercedes har 30 års rostskyddsgaranti men där gäller även att det skall vara genomgående hål. Att huvar rostar är inte så konstigt med tanke på all den grus från vägen som blästrar bort lacken.
Kent
Dina problem med rost är inte skoj men alla bilmärken har samma villkor gällande garantin. Mercedes har 30 års rostskyddsgaranti men där gäller även att det skall vara genomgående hål. Att huvar rostar är inte så konstigt med tanke på all den grus från vägen som blästrar bort lacken.
Kent
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Oljeförbrukning 2,0
Detta med rost är inget skoj, har en polare som har en Merca E klass AMG....börjat rosta men rätt bilen kosta fan å lite till så får han inte det åtgärdat så om de e en skoda för ca 150k eller en merca för 400k så är villkoren lika.
-
NS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Oljeförbrukning 2,0
tyvärr så år det ju så men tycker ändå att det är f-jigt M3 , AMG ,
BMW och Skoda , till trots spelar igen roll hur mkt bilen kostar.
BMW och Skoda , till trots spelar igen roll hur mkt bilen kostar.
-
Rille.
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Oljeförbrukning 2,0
Hej.
Det samma gäller frugans 2.0 4x4, det ska tydligen vara normalt.
Kolla manualen, mvh Rille.
Det samma gäller frugans 2.0 4x4, det ska tydligen vara normalt.
Kolla manualen, mvh Rille.
-
M.L
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Oljeförbrukning 2,0
BMW åtgärdar den minsta lilla rostbubbla med utbytt karossdel, det är riktigt bra tycker jag. Sen kan vi faktiskt slå oss för bröstet över rostskyddet på våra svenska tillverkare, Saab och speciellt svensktillverkade Volvo.
-
carlau
- Bilmodell: Skoda Octavia 2,0 4X4
- Kontakt:
Har själv en 2,0 2001 7000mil. Första 3000 ca 0,5L/1500mil.
Har servat bilen själv, ej använt Skoda/VV´s olja, utan delsyntet 05/40.Drar 0,1L/1500mil idag. Har flera bekanta med samma modell som slukar olja.1,5L/1000mil
Har servat bilen själv, ej använt Skoda/VV´s olja, utan delsyntet 05/40.Drar 0,1L/1500mil idag. Har flera bekanta med samma modell som slukar olja.1,5L/1000mil
-
Faxnäs
- Bilmodell: Skoda Oktavia Ambiente,helcombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Oljeförbrukning 2,0
Jag har en Oktavia, combi, 02, 1,6 med 102 hkr. Tittade till oljenivån i dag inför service om några veckor och fann att den inte dragit någon nämvärt olja på cirka 3 000 mil. Nuvarande nivå inom tilllåten gräns. Tycker man får känna sig nöjd med ett sådant resultat. Hur kan det ligga till hos andra Oktaviamotorer?