Skärpning i forumet!

I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker.
Administrator
Inlägg: 15702
Blev medlem: 25 april 2012, 19:41
Ort: Stockholm
Bilmodell: BMW X5
Kontakt:

Skärpning i forumet!

Inlägg av Administrator »

Jag vill be alla medlemmar att tänka till lite när ni gör inlägg i forumet..

Ämne : Skriv ett detaljerat ämne tex. "Felkod 212 lambada".
INTE så här : "HJÄLP SKIT BIL".

Alla poster om försäljning raderas.
Alla poster om "nu är bilen såld" raderas.
Alla poster om "Aldrig mer skoda" raderas.
Alla poster om "Nu har jag köpt en XXXXXX" raderas.
Alla poster om "Jag drog en BMW M5 0-100" raderas.
Alla poster som ej berör skoda, eller skodaklubben raderas.

Vill ni skriva av er så finns det andra forum för det... tex :
http://www.zatzy.com <-- 0-100 snack.
http://forum.spray.se/ <-- Allt annat som ej berör bilar.

Med Vänliga Hälsningar Jimmy Staff
stralle
Inlägg: 320
Blev medlem: 28 februari 2006, 20:07

Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av stralle »

Skönt att läsa dessa rader!
Instämmer helt i denna aktion...
dwd
Inlägg: 4555
Blev medlem: 4 oktober 2006, 16:26
Ort: Nacka
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av dwd »

Jimmy.. skitbra skrivet,

Fixa en kategori Skoda Octavia RS2 åxå när du ändå håller på shejpa upp!
Klucken
Inlägg: 2307
Blev medlem: 21 juni 2008, 01:41
Ort: Mora
Bilmodell: Annat märke
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av Klucken »

Bra med lite uppsnäppning, MEN (lite förvirrad):

Citat: -"Alla poster som ej berör skoda, eller skodaklubben raderas."

Hur ska Offtopic användas??
Administrator
Inlägg: 15702
Blev medlem: 25 april 2012, 19:41
Ort: Stockholm
Bilmodell: BMW X5
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av Administrator »

;)

Off Topic kan vara tex Skatter, försäkringar osv.. allt detta berör ju bilar och då skoda...
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av MrC »

Bra med lite uppstramning. Får försöka att skärpa mig. Ganska lätt ibland att "spåra ur".

Kent
johnny mann
Inlägg: 3737
Blev medlem: 25 mars 2010, 04:41
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 1.6 FSI AUT. ELEG.
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av johnny mann »

Ordning på torpet,det där låter bra.LÄNGE LEVE SKODA!
acncarlsson
Inlägg: 373
Blev medlem: 5 juni 2009, 22:02

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av acncarlsson »

Bra med ordning och reda.... men när skall vi få "Skoda Octavia RS2" tråden? som vi saknar!!!
MVH
Andreas
Administrator
Inlägg: 15702
Blev medlem: 25 april 2012, 19:41
Ort: Stockholm
Bilmodell: BMW X5
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av Administrator »

Nytt forum för Skoda Octavia RS 2 nu fixat!
staropramen
Inlägg: 6197
Blev medlem: 6 juni 2008, 16:50
Ort: Ale
Bilmodell: Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av staropramen »

Ta gärna bort massa trådar som handlar om samma sak med. Folk kan fortfarande inte söka verkar det som. Vet inte om man ska skriva det ännu större så folk SER. Tex, sänkning, dumpventil osv. Finns miljoner trådar om det.
tallen
Inlägg: 58
Blev medlem: 6 december 2010, 09:48
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia II 2,0 TDI Edition 100
Kontakt:

Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av tallen »

Tack! Bra initiativ! Hade börjat tröttna på alla stupida inlägg!
rsmicke
Inlägg: 2238
Blev medlem: 23 augusti 2007, 11:55

Skärpning i forumet!

Inlägg av rsmicke »

Nu har jag köpt en octavia 1.6:a som jag drog en M5:a 0-100 med och jag vill aldrig mer ha en skoda som jag nu har sålt!!!!


/GEORGE
RsMaNnEn
Inlägg: 950
Blev medlem: 16 december 2006, 00:19

Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av RsMaNnEn »

@Jimmy.

Varför kan man inte använda off tropic bara för att snacka av sig och dylikt..man kan väl diskutera andra saker än försäkringar å
sånt!??

Jävligt larvigt tycker iaf jag!


@Sejo Salcin a.k.a rsmannen!
peter_putte
Inlägg: 610
Blev medlem: 11 april 2013, 16:44
Ort: Botkyrka
Bilmodell: Octavia 4x4
Kontakt:

Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av peter_putte »

Har egentligen inte någon åsikt om det är något problem med 'spåra ur trådar' så länge de inte spårar ur :-) - i rena dumheter. Det har väl hänt några gånger, men som Jimmy säger, det finns andra forum. Det finns andra forum för försäljning också men tittar man historiskt tycker jag nog att en del trådar känns väldigt legala när man hjälper varandra genom att köpa och sälja delar till varandra. Värsta spåra ur trådarna, när det gäller försälning måste väl ändå vara när debatten gick het om tröjor som inte levererades, då var det en del bitska ord.. Så Skodashoppen kanske skulle omfattas av ett borttag, vad vet jag...
vibrante
Inlägg: 16373
Blev medlem: 4 september 2008, 02:01
Ort: Haninge
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av vibrante »

Skärpning!

Tycker att Skodaklubben börjar bli "söndermodererad" kan väl ta det lite lugnare...

Och ja jag vet att det är ett jävla jobb och försöka hålla koll på ett forum,men man kan inte vara hur nitisk som helst... börjar nästan bli värre än lappliseterrorn

Den ultimata moderatorn låser inga trådar utan styr dom på rätt spår igen om dom är på glid...

Men Men det finns juu andra sidor att besöka
http://www.zatzy.com
http://www.birkacup.com
http://www.racers.se/
http://www.lazzat.se/

Hej Då SkodaKlubben
fabia rs
Inlägg: 15312
Blev medlem: 15 januari 2011, 19:40
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT

Sv:Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av fabia rs »

ok gör som du vill !!!

numera medlemm på zatzy+Birka.



Mvh Karlzzon
Klucken
Inlägg: 2307
Blev medlem: 21 juni 2008, 01:41
Ort: Mora
Bilmodell: Annat märke
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av Klucken »

Jag är fortfarande lite förvirrad:
Jimmy säger att OffTopic är för annat bilrelaterat, då kanske det är dags att ändra beskrivningen på den som nu lyder:

-"Off-Topic I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker."
vibrante
Inlägg: 16373
Blev medlem: 4 september 2008, 02:01
Ort: Haninge
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av vibrante »

OFF-TOPIC...... I DETTA FORUM SKRIVER VI ICKE BILRELATERADE SAKER??????????????????????????????????????????????????????????
Administrator
Inlägg: 15702
Blev medlem: 25 april 2012, 19:41
Ort: Stockholm
Bilmodell: BMW X5
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av Administrator »

Nu har jag byggt om startsidan av forumet så man slipper se Off-Topic i den listan.

Man måste alltså gå in på Off-Topic för att se dessa inlägg.

Så nu kan ni skriva Off-Topic saker som ej är bilrelaterade i Off-Topic forumet...

Förstår att ni tog detta lite fel i första inlägget, ber om ursäkt för detta...

Många är irriterade över allt "skit" som skrivs i forumet men nu kan man själv välja om man vill se detta (så länge ni skriver "skiten" i off-topic).
Klucken
Inlägg: 2307
Blev medlem: 21 juni 2008, 01:41
Ort: Mora
Bilmodell: Annat märke
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skärpning i forumet!

Inlägg av Klucken »

Jimmy.
Det tycker jag var ett alldeles lysande sätt att hantera detta!

Bra gjort.
Förhoppningsvis alla nöjda.
Skriv svar