Hos bilfötsäljaren
-
nikodemus
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hos bilfötsäljaren
tomas hetta han inte i alla fall... ska nog fråga efter honom nästa gång.....
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Det kanske var en annan spekulant som du pratade med. Har nog hänt förr.
Bilder på säljarna finns här.
http://www.bildepan.se/default.shtml
Bilder på säljarna finns här.
http://www.bildepan.se/default.shtml
-
race356
- Bilmodell: Skoda Octavia 2,0 TDI kombi elegance
- Kontakt:
Till Kent :
Var först och kollade på Skoda i Malmö , och fick hjälp av en yngre säljare. Tyvärr rätt så okunnig och lite dryg. Påstod bla att man var tvungen att beställa den dyrare stereon för att kunna beställa 12 hgt paketet . När jag dessutom ville ha multiratt, så var man tvungen att beställa multiratt OCH läderratt ????? Multiratten är ju alltid i läder , men han menade att man skulle betala till extra för läderratt åxå . Att man måste beställa lilla läderpaketet , det visste jag ju . När vi sedan kom till prisdiskusionen , så var det bara ...hmm...kanske vi kan skicka med gummimattor !!!!!!
Nåja..ringde till Skoda i Helsingborg och fick världens bästa hjälp , super trevilg säljare (David Butolén) , väldigt kunnig och serviceinriktad.
Dessutom bra pris. Inte så konstigt att man köpte bilen där .
Nuär det ju så att alla säljare inte har bra dagar varje dag , kan man ju förstå , men de har betalt för att ge oss en bra service och ett vettigt odrygt bemötande.
Dessutom en sak till som gör stt jag inte gillar Skoda i Malmö:
Tjejen funderade på att köpa en ny Octavia hon med , hon har en -04 Octavia Kombi Ambiente 1,6 med nästintill allt . Ecc, metallic, drag, läderratt, el fö x4 alu, mm mm ...name it . 3500 mil .
Hon skulle få 80.000 !!!!!!!!!!!!!!!!! i inbyte....samtidigt står en -00 med 9000 mil i hallen , classic med grön solid lack...inte ens ac..naken är bara förnamnet. pris på den ?? 99,000:-
Skambud , det om ngt retat väl folk , eller har jag fel ?
Var först och kollade på Skoda i Malmö , och fick hjälp av en yngre säljare. Tyvärr rätt så okunnig och lite dryg. Påstod bla att man var tvungen att beställa den dyrare stereon för att kunna beställa 12 hgt paketet . När jag dessutom ville ha multiratt, så var man tvungen att beställa multiratt OCH läderratt ????? Multiratten är ju alltid i läder , men han menade att man skulle betala till extra för läderratt åxå . Att man måste beställa lilla läderpaketet , det visste jag ju . När vi sedan kom till prisdiskusionen , så var det bara ...hmm...kanske vi kan skicka med gummimattor !!!!!!
Nåja..ringde till Skoda i Helsingborg och fick världens bästa hjälp , super trevilg säljare (David Butolén) , väldigt kunnig och serviceinriktad.
Dessutom bra pris. Inte så konstigt att man köpte bilen där .
Nuär det ju så att alla säljare inte har bra dagar varje dag , kan man ju förstå , men de har betalt för att ge oss en bra service och ett vettigt odrygt bemötande.
Dessutom en sak till som gör stt jag inte gillar Skoda i Malmö:
Tjejen funderade på att köpa en ny Octavia hon med , hon har en -04 Octavia Kombi Ambiente 1,6 med nästintill allt . Ecc, metallic, drag, läderratt, el fö x4 alu, mm mm ...name it . 3500 mil .
Hon skulle få 80.000 !!!!!!!!!!!!!!!!! i inbyte....samtidigt står en -00 med 9000 mil i hallen , classic med grön solid lack...inte ens ac..naken är bara förnamnet. pris på den ?? 99,000:-
Skambud , det om ngt retat väl folk , eller har jag fel ?
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Vet vilken säljare du pratar om och jag håller nog med dig om hans "attityd" men det andra känner jag inte igen. Men så är det med allting. Vi gillar Skoda men det finns folk som inte ens skulle vilja åka i en Skoda.
Kent
Kent
-
nikodemus
- Kontakt:
Ska tillbaks på måndag men då till sätra... kan kolla om dom vet vem de va! Ska också skicka dit en kompis med full hip hop utstyrsel och se vad som händer.
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
David Butolén i Helsinborg har jag också snackat med. Riktigt bra säljare. Vet vad han pratar om, och ger bra bemötande. Att gan sen skrev en riktigt fin offert till mig gör inte saken sämre. ;)
Synd att en annan han köpa bilen innan jag, så jag fick åka till Växjö och köpa den jag har nu istället.
Synd att en annan han köpa bilen innan jag, så jag fick åka till Växjö och köpa den jag har nu istället.
-
Raffe
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Sv:Hos bilfötsäljaren
Octavia, särskilt -00-04 gick ned när 2:an kom. Ännu mer nu när det finns beg. 2:or. (Många byter upp sej) Jag vet inte om jag tycker 80 (eller 72-73 netto?) är ett skambud. Den för 99´ verkar vara av typ: "Går det, så går det". Det kan dyka upp nån spekulant, som får ett smörat inbytespris. Och i ivern inte tänker på att bilen är dyr. Utan mer ser den som blank och värdefull. Och kanske inte är helt klar över att en 00:a, mellanklass, utan AC är iskall.
-
Zac
Sv:Sv:Hos bilfötsäljaren
Inkompetent säljare säger jag bara! Inte ens om man e klädd "förortskille" och är typ 20 år ska han komma fram och snacka till en som om man var född igår...
Hade aldrig köpt den bilen av honom, jag är impulsköpare, bra service och försäljare ger bilen ett bättre värde, man blir nöjd med köpet, även om det skulle kosta ett par tusenlappar mer!!!
/Zac
Hade aldrig köpt den bilen av honom, jag är impulsköpare, bra service och försäljare ger bilen ett bättre värde, man blir nöjd med köpet, även om det skulle kosta ett par tusenlappar mer!!!
/Zac
-
hstjern
- Bilmodell: seat
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Hos bilfötsäljaren
Skoda i Alingsås är helt ok, bra killar som är "normala" i uppträdandet...
Dock så har dom sällan inne de bilar man vill pröva dvs RS fabia och octavia....
Värsta exemplet var när jag var sugen på en ny Mini, knallade in till BMW i gbg och var tvungen att få fram till damerna i entren, som fick ringa på en säljare...
När jag sa att jag var intresserad av en mini så gäspade han svårt och sa att här är nycklarna, du kan ge dom till tjejjen i vid disken sedan....
Dock så har dom sällan inne de bilar man vill pröva dvs RS fabia och octavia....
Värsta exemplet var när jag var sugen på en ny Mini, knallade in till BMW i gbg och var tvungen att få fram till damerna i entren, som fick ringa på en säljare...
När jag sa att jag var intresserad av en mini så gäspade han svårt och sa att här är nycklarna, du kan ge dom till tjejjen i vid disken sedan....
-
race356
- Bilmodell: Skoda Octavia 2,0 TDI kombi elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Hos bilfötsäljaren
@ Ralf :
Nog är 80,000:- för en -04 Octavia 1,6 Ambiente Kombi med fullutr och 3500 mil ett skambud .
Tror inte ngn här som åker Octavia -04 skulle ens fundera på att sälja sina bilar under 110-115´.
Nåja, nu spelar det ingen roll , eftersom hon får ta över min -06 Octavia Kombi 2,0 TDI DSG Elegance så fort den kommer en 4-hjuls driven variant av denna .
Underbar bil..det enda som saknas e just 4-hjuls krafs ;-)
Nog är 80,000:- för en -04 Octavia 1,6 Ambiente Kombi med fullutr och 3500 mil ett skambud .
Tror inte ngn här som åker Octavia -04 skulle ens fundera på att sälja sina bilar under 110-115´.
Nåja, nu spelar det ingen roll , eftersom hon får ta över min -06 Octavia Kombi 2,0 TDI DSG Elegance så fort den kommer en 4-hjuls driven variant av denna .
Underbar bil..det enda som saknas e just 4-hjuls krafs ;-)
-
järlan
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hos bilfötsäljaren
79.300 säger grönlistan på en sådan bil, men lite mer borde du väl ha fått. 85` kanske!?
-
järlan
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hos bilfötsäljaren
79.300 säger grönlistan på en sådan bil, men lite mer borde du väl ha fått. 85` kanske!?
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hos bilfötsäljaren
Har du lagt märke till att tråden är 1.5 år gammal.
-
sir_pelle
- Bilmodell: Octavia 1.8T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hos bilfötsäljaren
Har han säkert. Men han tävlar i SM i trådlyft
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hos bilfötsäljaren
Han leder.
-
5.2 racing
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 2.0 FSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hos bilfötsäljaren
[quote]Han leder.[/quote] Trådlyft, haha grymt ord
-
5.2 racing
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 2.0 FSI
- Kontakt:
[quote]Thomas är trevlig! han stog på Bilsportmässan i höstas.
Han har jag varit och prata bil med. Får se vad det blir av.
I Norrtälje är dom mycket trevliga!!
-Bästa sätt är att få uppmärksamhet är att ta med sin storbystade fru en varm sommardag, jävlar vad säljarna flockas då :-))))))))-
//nalle[/quote]
Stora tuttar är ett bra sätt att locka bilförsäljare. Vi fick hjälp direkt på DinBil i Göteborg.
Han har jag varit och prata bil med. Får se vad det blir av.
I Norrtälje är dom mycket trevliga!!
-Bästa sätt är att få uppmärksamhet är att ta med sin storbystade fru en varm sommardag, jävlar vad säljarna flockas då :-))))))))-
//nalle[/quote]
Stora tuttar är ett bra sätt att locka bilförsäljare. Vi fick hjälp direkt på DinBil i Göteborg.
-
Thomas33
- Bilmodell: Skoda Felicia och Octavia RS
- Kontakt:
Stora tuttar.
Gäller det om de sitter på män också?? :-)
Gäller det om de sitter på män också?? :-)