Knarrande förarstol
-
Dodde
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Knarrande förarstol
Någon annan med samma problem?
När jag lutar mig bakåt i förarstolen
så uppstår det ett knarrande ljud.
Det låter som om det vore plasten i och runt stolen.
Tacksam för tips.
Jag har fuderat på att ljudisolera bilen från ljud utifrån men jag får nog ta och tänka om ;-)
När jag lutar mig bakåt i förarstolen
så uppstår det ett knarrande ljud.
Det låter som om det vore plasten i och runt stolen.
Tacksam för tips.
Jag har fuderat på att ljudisolera bilen från ljud utifrån men jag får nog ta och tänka om ;-)
-
MoPar66
- Bilmodell: Hyundai Trajet
- Kontakt:
Sv:Knarrande förarstol
öronpluggar kanske hjälper?:-)
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Knarrande förarstol
min knarrar lite när man svänger vänster å lutar sig
-
mikael
- Bilmodell: Audi a4 avant
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Knarrande förarstol
Du får köra den lite hårdare så den knarrar in sig ;-)
-
Johansson
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,8 T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Knarrande förarstol
Tjena
Min octavia knarrar inte men väl gnisslar så fruktansvärt irriterande när man sätter sig i bilen och i gupp.
Har påtalat detta men det är som det är med dessa VAG killar, har aldrig varit med om sämre service och bemötande än på Atteviks i Växjö. Skandal!!
Min octavia knarrar inte men väl gnisslar så fruktansvärt irriterande när man sätter sig i bilen och i gupp.
Har påtalat detta men det är som det är med dessa VAG killar, har aldrig varit med om sämre service och bemötande än på Atteviks i Växjö. Skandal!!
-
FightingDiva
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Knarrande förarstol
Jag har läst en hel del om dessa knarrande och irriterande ljud från alla möjliga håll och kanter i bilen.
Kan bara säga oavsett bilmärke eller modell så kommer det att knarra från något håll, köp en dyr Merca om ni tycker att Skoda knarrar för mycket.
Eller varför inte prova att sätta sig på en vanlig stol och se hur den knarrar när man börjar luta sig åt alla vänster och höger.
Själv höjer jag bara volymen på stereon så slipper man bry sig.
Kan bara säga oavsett bilmärke eller modell så kommer det att knarra från något håll, köp en dyr Merca om ni tycker att Skoda knarrar för mycket.
Eller varför inte prova att sätta sig på en vanlig stol och se hur den knarrar när man börjar luta sig åt alla vänster och höger.
Själv höjer jag bara volymen på stereon så slipper man bry sig.
-
RS matte
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Knarrande förarstol
Förar stolen på min-01:a knarrar när det är varmt ute/inne.Det verkar som att det kommer från sitsen.
Sen vill jag bara påpeka till ovanstående talare att det inte alls knarrar i alla olika bilar. Jag sköter rekonden åt BMW i stan och har fortfarande efter2,5år ej kört en BMW med knarrande säte. LIX
Sen vill jag bara påpeka till ovanstående talare att det inte alls knarrar i alla olika bilar. Jag sköter rekonden åt BMW i stan och har fortfarande efter2,5år ej kört en BMW med knarrande säte. LIX
-
FightingDiva
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Knarrande förarstol
Observera vad jag sa, oavsett modell eller märke så kan det knarra från något håll. Altså inte stolarna som du trodde jag menade.
-
Jernstedt
Knarr...
Hej!
Jag är lycklig ägare av en knarrfri Octavia.
Jag hade gnek i bakdörrarna som löstes med oljning av låsen efter tips här i forumet.
Jag hade ett tickande ljud vid låsplutten i bakdörren, vilket åtgärdades på verkstad för 700 kr. Problemet var troligen prassel i vattenavledaren.
Framstolen knarrar i högsta läget, men det är bara att förbjuda hustrun att köra så löses det problemet.
Sen finns det nåt skrammel bakifrån som jag funderar på om det är avgassystem eller stötdämpare.
I jämförelse med exempelvis Audi så upplever jag Skoda som problemfriare av den enkla anledningen att inredningen är mer spartansk.
Ha det ljuvligt!
Johan
Jag är lycklig ägare av en knarrfri Octavia.
Jag hade gnek i bakdörrarna som löstes med oljning av låsen efter tips här i forumet.
Jag hade ett tickande ljud vid låsplutten i bakdörren, vilket åtgärdades på verkstad för 700 kr. Problemet var troligen prassel i vattenavledaren.
Framstolen knarrar i högsta läget, men det är bara att förbjuda hustrun att köra så löses det problemet.
Sen finns det nåt skrammel bakifrån som jag funderar på om det är avgassystem eller stötdämpare.
I jämförelse med exempelvis Audi så upplever jag Skoda som problemfriare av den enkla anledningen att inredningen är mer spartansk.
Ha det ljuvligt!
Johan
-
Carlen
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Knarr...
Jag med,inte det minsta knarr = :)
-
Chrille
- Bilmodell: Saab 9-3
- Kontakt:
Sv:Sv:Knarr...
Det kommer... Var så säkra ;)
-
Patrik Johansson (putte_j)
Sv:Knarrande förarstol
När jag gick igenom servicekvittona från föregående ägare till min Octavia -99 hittade jag följande (på ett ungefär): "Skrammel från bakvagn vid körning på ojämn väg åtgärdat genom att ha flyttat fälgkors från domkraft, 1595:-" Så enkelt kan det vara ibland. Hoppas de inte tog betalt för flyttning av domkraft utan att det var den vanliga servicen som kostade.
Patrik
Patrik