Bakluckelås

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
subaru
Bilmodell: Skoda Oktavia
Kontakt:

Bakluckelås

Inlägg av subaru »

Hej alla Skoda ägare, jag och frugan har nyligen blivit föräldrar till en Octavia kombi 1,6 -99`a med 7000mil på mätaren. Jag har just fått ut en massa delar till Skodan som jag påpekade på bilfirman var fel (felsökning via ert fantastiska forum) Och det var ju som vanligt centralåsenhet förardörr och låskista till bagageluckann för att få innerbelysningaen att fungera,så nu funkar belysningen perfekt. Men jag undrar hur era bagagelås fungerar?jag kan nämligen bara låsa upp hela bilen med bakluckelåset och inte låsa den. skall det vara så? låset går tungt när jag vrider nyckel till höger och ingenting händer,såg även att en plastbit till låset hade lossnat som jag borrade och gängade dit igen. vad kostar klumpen som sitter bakom själva låskolven? Mvh Fredrik
subaru
Bilmodell: Skoda Oktavia
Kontakt:

Sv:Bakluckelås

Inlägg av subaru »

Ok,det skall alltså gå att låsa åt bägge håll. Problemet har nu självläkt,så nu är det lungt
Swehawk
Bilmodell: Skoda Octavia Glxi
Kontakt:

Sv:Sv:Bakluckelås

Inlägg av Swehawk »

Som på alla bilar med fjärrstyrt c-lås måste man smörja och motionera nyckel-låsen med jämna mellanrum, annars kärvar de ihop till sist!
SVENSK
Bilmodell: Saab 9-5 vector
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Bakluckelås

Inlägg av SVENSK »

Åh jävlar!
Jag har inte ens tänkt på att jag har ett lås på bagageluckan. Den har jag aldrig stoppat in nyckeln i under dom 6000 mil och 3 år jag haft bilen. HAHAHAHA!
Skriv svar