kylare

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
mullemek
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

kylare

Inlägg av mullemek »

hej
har en skoda felicia 1.6 ok har fått problem med hög temp
vatten pumpen är ok termostaten bytt ,givarn till kylfläckten är också ny. kylfläckten funkar om man bygglar vid kontackten på kylarn.
kan det vara kylarn som är tät ? kylfläckten hoppar aldrig i gång .verkar som vattnet inte kommer fram riktigt som det ska innan den kokar. ser ju ganska konstigt ut att kyllar slangarna går in på samma sida av kylarn
jarmo
Bilmodell: Skoda rs
Kontakt:

Sv:kylare

Inlägg av jarmo »

kolla pakningen runt expansonkärlen har varit om samma sak fast med seat
mullemek
Kontakt:

Sv:Sv:kylare

Inlägg av mullemek »

tack för tipset. ska kålla packningen. men det konstiga är att fläkten inte startar fast den blir varm så den kokar. fläkter går om man byglar å ny temp givare sitter på plats
mullemek
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:kylare

Inlägg av mullemek »

en till fundering, kan man få kylarfläckten att starta utan att påfyllningslocket sitter på plats .eller måste det vara slutet system när det blir mer en 90grader
jarmo
Bilmodell: Skoda rs
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:kylare

Inlägg av jarmo »

om jag inte minns helt fel så går det inte när vatten tem bil varm så kommer trycket o vatnet kommer ut o luft in, du kan ev ha luft ficka i någån slang ( kan ha fel )
Reines
Bilmodell: Skoda Felicia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:kylare

Inlägg av Reines »

jag hade samma problem med min 98:A jag bytte termostat och locket till termostaten vet inte om de ser lika ut på dun bil som på min 98:A men locket brukar spricka se bara till att de är tätt vid termostaten för bilen kan suga in luft där "de blir vacum" och då funkar inte termostaten
Skriv svar