Dryg..

I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker.
Jacce
Bilmodell: Ingen..
Kontakt:

Dryg..

Inlägg av Jacce »

Eftersom min bil är till salu så ringde jag till mitt försäkringsbolag för att fråga vad som händer om bilen byter ägare.. Innan jag hann ställa min fråga så frågade den osmdige telefonisten vilken bil det gällde, -skodan eller?
-Vad är det du undrar, jag tänker då inte köpa den.
Nej, sa jag det är ju inte därför jag ringer..
Innan jag la på frågade jag vad han hade mot Skoda.
-Ja det är säkert inget större fel på den men det är då inte mitt första val, sa han.

Det är ju så att alla inte tycker lika.. Men när jag ringer till ett bolag som jag betalar flera hundra kronor i månaden till, så vill jag inte bli utdömd av en telefonist pga mitt bilval..
rubank
Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
Kontakt:

Sv:Dryg..

Inlägg av rubank »

låter som en sommarjobbare som tröttnat lite på sitt jobb...
Karies
Bilmodell: Skoda Octavia 4x4
Kontakt:

Sv:Sv:Dryg..

Inlägg av Karies »

när jag ställde av min bil förra vintern så ringde jag för att kolla om försäkringen ändrades automatiskt (man glömmer så lätt). då sa telefonisten:
- En RS. Min bror har en likadan, förbannat skön bil.
Sen fortsatte samtalet i den andan ett tag till. han hade inget ont att säga i alla fall. det är ju alltid kul att få uppskattning även om det bara handlar om bilen.

men man får ju säga att det är lite rövigt att döma ut ditt bilval så där. om du inte har något snällt å säga så knip igen. det ska väl inte vara så svårt att hålla sig ett par minuter. ta det på fikarasten om det är så viktigt...
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Dryg..

Inlägg av MrC »

Sånt hade jag inte accepterat. Dom måste ha nån slags klagomur att ringa till eller nån högre chef. Jag blir vansinnig på sånt bemötande. Jag har många gånger vänt i dörren när jag har blivit dåligt bemött av arroganta säljare. Du som kund skall inte behöva höra sånt.
staff
Bilmodell: BMW 2800/Subaru Impreza/Volvo v70 2.4T
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Dryg..

Inlägg av staff »

Bättre så än när jag hade min M5:a...

Tror det var postens försäkringsbolag som inte ens ville försäkra min bil :)
Skriv svar