Viktminskning
-
Wicked
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Viktminskning
Nu kommer nåt riktigt udda topic :)
Innan jag träffa tjejen låg jag på en vikt av 75kg, lagom kropp men slanka muskler.. skitnöjd var jag..
Nu e man uppe o härjar på 85kg..
har nu tagit tag i detta med hjälpa av 1 timme promenad varje morgon oavsett väder.
inget smör på mackor o försöker äta så fettsnålt som möjligt..
Men inser att jag behöver hjälp med maten omgående..
Jag skulle behöva få tag i ett matschema som passar min träning och motion.
styrketräning 3 ggr veckan samt 1 timme promenad varje dag.
Nånsom håller på med träning som kan lägga upp ett matschema som passar mitt mål = att gå ner i vikt runt midjan...
Innan jag träffa tjejen låg jag på en vikt av 75kg, lagom kropp men slanka muskler.. skitnöjd var jag..
Nu e man uppe o härjar på 85kg..
har nu tagit tag i detta med hjälpa av 1 timme promenad varje morgon oavsett väder.
inget smör på mackor o försöker äta så fettsnålt som möjligt..
Men inser att jag behöver hjälp med maten omgående..
Jag skulle behöva få tag i ett matschema som passar min träning och motion.
styrketräning 3 ggr veckan samt 1 timme promenad varje dag.
Nånsom håller på med träning som kan lägga upp ett matschema som passar mitt mål = att gå ner i vikt runt midjan...
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Viktminskning
Jag har jobbat som spinninginstruktör så mitt enkla råd är:
Ät normalt men mindre portioner. Potatis kan du äta utan begränsning. När det gäller pasta så är ALL snabbpasta dåligt. Den passerar kroppen väldigt snabbt utan att någon näring tas upp. Grovt bröd är bra. Allt ljust bröd dåligt. Ät mängder med frukt och grönt = ingen begränsning på mängd. Råris är bra. Fisk är bra, speciellt fet fisk(makrill,lax). Kommer på mer sen.
Ät normalt men mindre portioner. Potatis kan du äta utan begränsning. När det gäller pasta så är ALL snabbpasta dåligt. Den passerar kroppen väldigt snabbt utan att någon näring tas upp. Grovt bröd är bra. Allt ljust bröd dåligt. Ät mängder med frukt och grönt = ingen begränsning på mängd. Råris är bra. Fisk är bra, speciellt fet fisk(makrill,lax). Kommer på mer sen.
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Viktminskning
De som tränar brukar ofta ta till proteintillskott vilket kroppen kanske inte kan tillgodogöra sig. Det brukar resultera i att kroppen använder proteinet som energikälla och det märks på en amoniak doft av svetten. Helst plötsligt har kroppen både fett, kolhydrater och protein som energikälla varför det läggs på lager utanpå kroppen.
Ät vanlig mat om du inte är på elitnivå.
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Viktminskning
Nåt som jag gillar är bakad potatis med Keso. Finns i flera olika smaker. En bra dryck på morgonen är lättmjölk, keso, 2 råa ägg och en banan. Kör allt i en mixer. UNDERBART gott och gör lite nytta för muskelbyggnad.
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Viktminskning
[quote]De som tränar brukar ofta ta till proteintillskott vilket kroppen kanske inte kan tillgodogöra sig. Det brukar resultera i att kroppen använder proteinet som energikälla och det märks på en amoniak doft av svetten. Helst plötsligt har kroppen både fett, kolhydrater och protein som energikälla varför det läggs på lager utanpå kroppen.
[/quote]
Helt rätt Benke. Proteintillskott skall endast användas om man seriöst bygger muskler. Normal kost är absolut bäst men toppa med LITE proteiner. Det är efter träningen man skall fylla på.
Efter ett träningspass så är kroppen fortfarande inne i förbränningsfasen så då skall man tanka. Undvik sportdryck till efteråt.
[/quote]
Helt rätt Benke. Proteintillskott skall endast användas om man seriöst bygger muskler. Normal kost är absolut bäst men toppa med LITE proteiner. Det är efter träningen man skall fylla på.
Efter ett träningspass så är kroppen fortfarande inne i förbränningsfasen så då skall man tanka. Undvik sportdryck till efteråt.
-
Furby
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Viktminskning
Tränade på elitnivå på 80-talet. Några kg sedan dess men har gått ner drygt 10kg sedan i våras.
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Viktminskning
Visste jag inte om dig Benke. Imponerande. Mina råd gäller viktminskning, inte muskelbygge.
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Viktminskning
Nån man känner till?
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Viktminskning
Namnet Sewerin låter bekant.
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Viktminskning
Läste innan. Finns många namn där som man känner igen. Hittade dock inte ditt.
-
Wicked
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Viktminskning
tack för tipsen...
som sagt, det är först o främst viktminskning kring midjan som jag är ute efter.. men samtidigt bygga upp en snygg och stark muskulatur på överkroppen..
underkroppen har jag fixat genom åren med hjälp av fotboll och ishockey.
som sagt, det är först o främst viktminskning kring midjan som jag är ute efter.. men samtidigt bygga upp en snygg och stark muskulatur på överkroppen..
underkroppen har jag fixat genom åren med hjälp av fotboll och ishockey.
-
Furby
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Viktminskning
Tävlade aldrig eftersom jag inte hade den ambitionen. Vägde bara strax under 95 med en längd av 185. Var mest som ett stöd för honom. Vi skrek nog högst i lokalen under passen som gick i rasande fart.
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Viktminskning
Måste ha varit en trevlig tid. Jag har oxå mycket muskler, men dom ligger i koma.
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Viktminskning
Var faktiskt rejält vältränad, före olyckan 1994.
Har dock inte vägt under 95kg sedan -75.
Vid olyckan vägde jag exakt 101kg. Nu är det ca. 120 kg, med det mesta på mitten...
Tänker fortsätta njuta av mat, men vi promenerar flera gånger i veckan. Och kan ni tänka er, jag GÅR ända till bilen!!! :-)
Har dock inte vägt under 95kg sedan -75.
Vid olyckan vägde jag exakt 101kg. Nu är det ca. 120 kg, med det mesta på mitten...
Tänker fortsätta njuta av mat, men vi promenerar flera gånger i veckan. Och kan ni tänka er, jag GÅR ända till bilen!!! :-)
-
mr green
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Viktminskning
[quote]Vet ej. Gör en sökning på Micke Sewerin. Jag var svåger med hans bror Peter samt Kent Dorby under en tid.[/quote]
Ojoj nu snackar vi klassiska byggare. Har tränat på sewerins gym i Tyresö. Riktigt trevligt gym.
Ojoj nu snackar vi klassiska byggare. Har tränat på sewerins gym i Tyresö. Riktigt trevligt gym.