Hej !
Efter en massa annat strul har jag nu problem med en ny dvd.
Som en del känner kanske till fungerar vissa kopieringsskyddade cd-skivor inte på alla cd-spelare.
Nu har jag för första gången samma problem med en dvd (IceAge 2).
Första skivan hakade bara, andra skivan går inte ens i gång på min Denon DVD-3910.
På sonens X-Box funkar filmen dock klockrent.
Tycker det är för j..... att nu även filmbolagen ställer till för ärliga filmköpare som inte kör med piratskivor och som betalar mycket pengar för en ny original-dvd.
Då börjar man förstå varför många väljer att ladda ner filmerna från nätet, jag får väl skaffa bredband.
Hälsn. Ingmar
New problems
-
Wolverine
-
J@geRS
Sv:New problems
En LG hdmi dvd för 1000kr löser ditt problem............
-
Wolverine
Sv:Sv:New problems
??? Köpa en ny spelare för att spela en felaktig skiva som inte funkar,medan mina andra 250 filmer fungerar klockrent ?
Verkar vara ett bra tipps.
Verkar vara ett bra tipps.
-
J@geRS
Sv:Sv:Sv:New problems
tanken va mer på att din dvd för 10 papp inte klarar vad en lg för en tusing klarar utmärkt........finns säkert nån mjukvaru uppdatering till din denon som fixar problemet.....
-
b97_knl
- Bilmodell: Octavia vRS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:New problems
För att vara på den säkra sidan ska man försäkra sig om att ens dvd-spelare klarar följande format: DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW och också vara regionsfri, vilket många glömmer och fråga vid köpet. Annars så tycker jag absolut inte att du ska skrota din maskin för en sketen film. Finns massa program på nätet (b.a. DVD-Shrink) som hjälper dig lösa ditt problem.
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:New problems
[quote] Finns massa program på nätet (b.a. DVD-Shrink) som hjälper dig lösa ditt problem.[/quote]
DVD X-Copy sköter sig väldigt fint...
DVD X-Copy sköter sig väldigt fint...
-
Wolverine
New problems
Det med mjukvaruuppdateringen var nog ett bättre tipps.
Fast jag har ingen lust att åka till Stockholm eller betala en massa frakt pga. en enda film.
Tippset med de olika dvd-formaten verkar dock lite konstigt, en dvd måste uppfylla vissa krav enligt dvd-standarden, liksom en cd enligt cd-standarden. Tyvärr gör vissa filmer eller cd inte detta.
Helst skulle man undvika såna produkter (om man visste om det innan köpet, förstås).
Ett praktexempel var Per Gessles Mazzarin, skivan krånglade i en hel del cd-spelare. Den köper jag inte, tänkte jag, men frugan gjorde det ändå och mycket riktigt hemma fungerade den (på den dyra Denon alltså), men i bilen fungerade den inte alls.
Vad jag menade i först inlägget var att jag börjar förstå att många bränner skivorna olagligt, när musik- och filmindustrin ställer till för annars ärliga köpare.
Fast jag har ingen lust att åka till Stockholm eller betala en massa frakt pga. en enda film.
Tippset med de olika dvd-formaten verkar dock lite konstigt, en dvd måste uppfylla vissa krav enligt dvd-standarden, liksom en cd enligt cd-standarden. Tyvärr gör vissa filmer eller cd inte detta.
Helst skulle man undvika såna produkter (om man visste om det innan köpet, förstås).
Ett praktexempel var Per Gessles Mazzarin, skivan krånglade i en hel del cd-spelare. Den köper jag inte, tänkte jag, men frugan gjorde det ändå och mycket riktigt hemma fungerade den (på den dyra Denon alltså), men i bilen fungerade den inte alls.
Vad jag menade i först inlägget var att jag börjar förstå att många bränner skivorna olagligt, när musik- och filmindustrin ställer till för annars ärliga köpare.