Pruta på ny Fabia RS ?
-
Be
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Pruta på ny Fabia RS ?
Jag har nu bestämt mig för att köpa en ny fabia RS, jag kommer att sälja min nuvarande bil privat, vilket innebär att jag kommer att köpa bilen kontant utan att lämna bil i inbyte. Hur mycket har ni lyckats pruta ner era Fabia RS ?
-
nicke
- Bilmodell: Skoda Superb Combi TSI160hk DSG Elegance
- Kontakt:
Sv:Pruta på ny Fabia RS ?
I allmänhet brukar det gå att pruta ca 8-10% av bilens ordpris.
-
bassebas
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 TDI -10 + Skoda Octavia 1.8TSI 160dsg-10
- Kontakt:
Sv:Sv:Pruta på ny Fabia RS ?
Tror det blir svårt att få mer än 6-8% om du skall beställa en bil. Är det en bil som redan finns i hallen kan man få mer. Fabia RS är rätt prispressad.
-
Be
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Pruta på ny Fabia RS ?
Gäller detta på totalpriset då eller ? kan man få mera rabatt på extrautrustningen ? säg ex 8% på grundpriset och 10% på extrautrustningen ?
Kan man få olika rabatt hos olika återförsäljare, eller har dom samma "gränser" ?
Kan man få olika rabatt hos olika återförsäljare, eller har dom samma "gränser" ?
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Pruta på ny Fabia RS ?
Oftast lättare att tjata sig till grejer eller få ett bättre pris på just kringutrustningen.
-
fabia rs
- Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pruta på ny Fabia RS ?
Jag tror det blir svårt att få 8-10% på en Fabia RS beställnings bil!!!
Mvh Karlzzon
Mvh Karlzzon
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pruta på ny Fabia RS ?
ett renköp utan inbyte å tex finnans så ska de gå göra ett rätt bra pris..men som sagt på en beställningsbil finns de ofta inte spec mycket att ta ifrån imot en lagerbil/bil som stått längre då är de bra tillfälle pruta, men det går alltid förhandla några % få vinterdäck osv med på köp, något extra lull lull m.m m.m
-
Be
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pruta på ny Fabia RS ?
Har ni inte prutat alls på era bilar ?
Kompisen beställde precis en Ford Fiesta ST, den fick han nästan 10% på, men det kanske inte går på en Skoda !?
Kompisen beställde precis en Ford Fiesta ST, den fick han nästan 10% på, men det kanske inte går på en Skoda !?
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pruta på ny Fabia RS ?
Det skiljer endast 10000 mellan Fabia Elegance 1.9 TDI och Fabia RS.
101 hk mot 131hk på pappret.
5 vxl mot 6 vxl.
m.m
Fabia RS reas nästan ut.
101 hk mot 131hk på pappret.
5 vxl mot 6 vxl.
m.m
Fabia RS reas nästan ut.
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pruta på ny Fabia RS ?
[quote]Har ni inte prutat alls på era bilar ?
Kompisen beställde precis en Ford Fiesta ST, den fick han nästan 10% på, men det kanske inte går på en Skoda !?[/quote]
Skoda räknas fortfarande in som en billigare bil, även om priserna nu ligger jämt med likvärdiga bilar på marknaden, jag får runt 10% som anställd på nyköp osv, så klart det finns marginaler..som andra säger ligger en fabia rs så pass bra i pris mot övriga modeller, likaså octavia rs, skiljer inte många 1000 mellan rs å inte, ändå skiljer det så pass mycket på bil.men testa, det är bara förhandla med säljaren det är från fall till fall samt vart man köper bilen, kan skilja mycket pengar att köpa uppåt landet mot här neråt södra landet
Kompisen beställde precis en Ford Fiesta ST, den fick han nästan 10% på, men det kanske inte går på en Skoda !?[/quote]
Skoda räknas fortfarande in som en billigare bil, även om priserna nu ligger jämt med likvärdiga bilar på marknaden, jag får runt 10% som anställd på nyköp osv, så klart det finns marginaler..som andra säger ligger en fabia rs så pass bra i pris mot övriga modeller, likaså octavia rs, skiljer inte många 1000 mellan rs å inte, ändå skiljer det så pass mycket på bil.men testa, det är bara förhandla med säljaren det är från fall till fall samt vart man köper bilen, kan skilja mycket pengar att köpa uppåt landet mot här neråt södra landet