Köpt Skoda.... Sådär va?
-
rsmanga
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
- Kontakt:
Köpt Skoda.... Sådär va?
Måste säga att jag kanske blev lite hetsig första svaret ... men det lät som om du hade köpt bilen på postorder när du skrev ditt inlägg. Jag måste säga att i min RS -03 så har jag inga av dessa problem. Den går väl lite stumt men den är oxå sänkt 55mm.. och åker på 225/40 så det är ju medvetet gjort. Jag har faktiskt inte provat 1.6 säten men måste säga att jag sitter mycket bra (191 lång) även längre sträckor. Tråkigt att du är så missnöjd men bromsarna om dom låter så är det ju bara att byta dom har tendens att rosta på alla bilar om dom står länge. Så lycka till eller köp en lite nyare RS det är en heeeeeelt annan bil.
-
Faxnäs
- Bilmodell: Skoda Oktavia Ambiente,helcombi
- Kontakt:
Sv:Köpt Skoda.... Sådär va?
"Köp en Octavia II så slipper du problemen,bättre bil finns inte."
Nämnda påstående låter tilltalande, men även där torde det finnas fel och brister. Finns det någon bil som är helt felfri? Betr cupéljudet i 2:an så har jag också läst klagomål om detta. Vad säger ljudmätningar? Råder det någon objektiv skillnad till 2:ans fördel? Det skulle faktiskt vara intressant att kunna få ta del av sådana opartiska undersökningar. Vem kan redovisa sådant?
Nämnda påstående låter tilltalande, men även där torde det finnas fel och brister. Finns det någon bil som är helt felfri? Betr cupéljudet i 2:an så har jag också läst klagomål om detta. Vad säger ljudmätningar? Råder det någon objektiv skillnad till 2:ans fördel? Det skulle faktiskt vara intressant att kunna få ta del av sådana opartiska undersökningar. Vem kan redovisa sådant?
-
Blackabel
- Bilmodell: skoda fabia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Köpt Skoda.... Sådär va?
jag har oxå en octavia -00. kommer inte ihåg vart jag läst det men bromsarna brukar tydligen skrapa, även på min. tycker oxå min e bullrig en jag hade en vw polo -90 innan så den här känns rätt tyst
-
oskis
- Bilmodell: Skoda Octavia -00
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Köpt Skoda.... Sådär va?
[quote]jag har oxå en octavia -00. kommer inte ihåg vart jag läst det men bromsarna brukar tydligen skrapa, även på min. tycker oxå min e bullrig en jag hade en vw polo -90 innan så den här känns rätt tyst
[/quote] Jag är uppenbarligen inte ensam...!
[/quote] Jag är uppenbarligen inte ensam...!