Gti motor?
-
staropramen
- Inlägg: 6197
- Blev medlem: 6 juni 2008, 16:50
- Ort: Ale
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Gti motor?
Har hört rykten om att fabias 101 hk motor är den som satt i vw polos gti års modell 01. Någon som kan bekräfta eller dementera detta?
-
Tobbe80
- Inlägg: 13166
- Blev medlem: 30 mars 2007, 22:50
- Ort: Ulricehamn
- Kontakt:
Sv:Gti motor?
det kan jag säga att det är fel, det är en nyutvecklad motor.....alls¨ej samma som polo 01
-
Uffe RSC
- Inlägg: 43
- Blev medlem: 14 april 2009, 22:42
- Ort: Skövde
- Bilmodell: RS Combi
- Kontakt:
Sv:Gti motor?
Hej, har kikat runt lite, och tror att det är så här: 2001 kom Polo GTI med en 1.6 liters motor på 125 hk (hamnade även i Lupo GTI). Innan dess hade Polon en 1.4 liters motor på 100 hk. Den motorn hade säkert det mesta gemensamt med 101-hk motorn som sitter i Fabian.
Mvh /Uffe
Mvh /Uffe

