Front spoiler till fabia från WSRP

I detta forum skriver vi om Skoda Fabia RS
Skriv svar
-=RS Racer=-
Bilmodell: Skoda Fabia RS
Kontakt:

Front spoiler till fabia från WSRP

Inlägg av -=RS Racer=- »

Har köpt ett kit från WSRP som heter "Cup"

http://www.garaget.org/archive/22156/35864/35864-474675.jpg

Och insåg när jag prov monterade den att det kommer att bli en del jobb med det..

Det som måste göras är:
-Göra ny krockbalk
-Göra nya fästen för FMIC
-Kapa i spoilern för att den är bredare än orginalet

Så tänk en gång extra vid köp av deras spoilers..
ToHans

Sv:Front spoiler till fabia från WSRP

Inlägg av ToHans »

Hade samma problem med våran frontspoiler som vi köpte, därför som vi valde att inte montera den...men, det har ju inget med WSRP att göra, dem förmedlar ju bara och säljer...

Kritiken skall ju riktas till tillverkaren ;)

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
-=RS Racer=-
Kontakt:

Sv:Sv:Front spoiler till fabia från WSRP

Inlägg av -=RS Racer=- »

Har snackat med det och som sagt de kan ju inget göra åt saken :) men ville mest förmedla detta till de som gå i tankar på att bygga om.

Jag kommer fullfölja mitt bygge med en viss försening..

Problem är ju till för att lösas ;)
ToHans

Sv:Sv:Sv:Front spoiler till fabia från WSRP

Inlägg av ToHans »

[quote]Har snackat med det och som sagt de kan ju inget göra åt saken :) men ville mest förmedla detta till de som gå i tankar på att bygga om.

Jag kommer fullfölja mitt bygge med en viss försening..

Problem är ju till för att lösas ;)[/quote]

Det är sant :)

Men, frontspoilern vi köpte, var dåligt skarvad i sidorna, sen vad man tvungen att ta ur rätt mycket för att FMIC:n skulle få plats...sen var man tvungen att försöka bygga dimmljusfästen och ta ur för strålkastarspolningen, sen byggde den inte lika mycket på höjden som man hade hoppatspå :-/

Hehe...så, det problemet vart för stort...har den kvar iaf, liksom bakspoilern och sidokjolarna...så, vem vet...om man blir Fabia RS ägare igen...det fanns en liten fundering på det...här i helgen...

....har väl inte bestämt sig riktigt ännu, men är sugen igen..

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
whitestripe
Bilmodell: subaru
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Front spoiler till fabia från WSRP

Inlägg av whitestripe »

vet du om dom tog den från superskoda eller carstyling?
-=RS Racer=-
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Front spoiler till fabia från WSRP

Inlägg av -=RS Racer=- »

[quote]Det är sant :)

Men, frontspoilern vi köpte, var dåligt skarvad i sidorna, sen vad man tvungen att ta ur rätt mycket för att FMIC:n skulle få plats...sen var man tvungen att försöka bygga dimmljusfästen och ta ur för strålkastarspolningen, sen byggde den inte lika mycket på höjden som man hade hoppatspå :-/

Hehe...så, det problemet vart för stort...har den kvar iaf, liksom bakspoilern och sidokjolarna...så, vem vet...om man blir Fabia RS ägare igen...det fanns en liten fundering på det...här i helgen...

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-[/quote]

Blev det för dyrt att köra Ford? :)

Jag kommer inte ha dimljus lr spolning fram.. så lite enklare blir det då ju.. får ta ut lite för icn.. bygga om krockbalken mm

//Andreas
ToHans

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Front spoiler till fabia från WSRP

Inlägg av ToHans »

[quote][quote]Det är sant :)

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-[/quote]

Blev det för dyrt att köra Ford? :)

Jag kommer inte ha dimljus lr spolning fram.. så lite enklare blir det då ju.. får ta ut lite för icn.. bygga om krockbalken mm

//Andreas[/quote]

Nej, för dyrt blir det aldrig, detta är ju en hobby, vi hänger inte så mycket i Thailand ;-)

Men, däremot, så var våran Fabia RS roligare, än vad Focus ST:n var original...piggare och med bättre väghållning också ;-)

Så, om det blir en Fabia RS igen, så blir det att plocka ut dem max 260-265Hk man kan få ur den bilen...med ett vridmoment mellan 550-600Nm...

Vårat body-kit + wrc-spoiler kom från Carstylingtuning.com Vad ju jag som var med och hittade på den sidan åt Peter! :-)

Jag kan inte leva utan dimmljus..så, det hade varit en hel del "pill" för att få dit dem på ett vettigt sätt på våran Agressor-front. Men, "rearbumpern" var riktigt låg och med den monterad, så tog den i baktill mest hela tiden, hur man än körde :-/

Skall bli kul att se ditt bygge när det är klart! :-)

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
-=RS Racer=-
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Front spoiler till fabia från WSRP

Inlägg av -=RS Racer=- »

[quote]Nej, för dyrt blir det aldrig, detta är ju en hobby, vi hänger inte så mycket i Thailand ;-)

Men, däremot, så var våran Fabia RS roligare, än vad Focus ST:n var original...piggare och med bättre väghållning också ;-)

Så, om det blir en Fabia RS igen, så blir det att plocka ut dem max 260-265Hk man kan få ur den bilen...med ett vridmoment mellan 550-600Nm...

Vårat body-kit + wrc-spoiler kom från Carstylingtuning.com Vad ju jag som var med och hittade på den sidan åt Peter! :-)

Jag kan inte leva utan dimmljus..så, det hade varit en hel del "pill" för att få dit dem på ett vettigt sätt på våran Agressor-front. Men, "rearbumpern" var riktigt låg och med den monterad, så tog den i baktill mest hela tiden, hur man än körde :-/

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-[/quote]

260-265hk är mycket i dessa små bilar!! önskar dig lycka till!! vilket turbo aggregat skall du använda dig av? jag kommer nog hamna runt 220hk/500Nm!!

Vilken bakdel har du, som tog i? på HR 30mm sänkning?
Jag skall ju sänka någont mer än det..

Jo, kan bli lite meck att få till dimmljusen kollade på det först men tog bort det från listan :)

Du har ingen 201m tid på din förra fabia?

//Andreas
ToHans

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Front spoiler till fabia från WSRP

Inlägg av ToHans »

[quote][quote]Nej, för dyrt blir det aldrig, detta är ju en hobby, vi hänger inte så mycket i Thailand ;-)

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-[/quote]

260-265hk är mycket i dessa små bilar!! önskar dig lycka till!! vilket turbo aggregat skall du använda dig av? jag kommer nog hamna runt 220hk/500Nm!!

Vilken bakdel har du, som tog i? på HR 30mm sänkning?
Jag skall ju sänka någont mer än det..

Jo, kan bli lite meck att få till dimmljusen kollade på det först men tog bort det från listan :)

Du har ingen 201m tid på din förra fabia?

//Andreas[/quote]

Det blir ju någon VNT-12 eller 15 hybrid (har jag för mig det skall vara....var över ett år sen jag satt och kikade på det hela..men har skrivit några trådar om det)+ nya "nozzels"...men, hittade aldrig någon i närheten (Sverige), som hade kunskapen att mappa om en TDi/PD :-/ helt med ny pump-anordning och turbo...Pratade med många trimmfirmor om det (dem större och mer kända)

Det är inget bestämt alls, men...det var våran förra Fabia RS, som jag fiskade lite efter...och bygga vidare på...

Det var den breda 666-Edition 2 rearbumpern, med ett fyrkantigt "hål" i mitten bak, det var meningen att få ett mittmonterat 4"'s utblås, men Ferrita ansåg att det inte var så enkelt...då det skulle behöva bli mycket kapande under....

Originalturbo och "nozzle:s"...flödar ju med till ~ 220Hk / 500Nm...det är gott nog det i denna storleken av bil...maxläget på programvaran vi rullade med, låg där i trakterna...

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
-=RS Racer=-
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Front spoiler till fabia från WSRP

Inlägg av -=RS Racer=- »

[quote]Det blir ju någon VNT-12 eller 15 hybrid (har jag för mig det skall vara....var över ett år sen jag satt och kikade på det hela..men har skrivit några trådar om det)+ nya "nozzels"...men, hittade aldrig någon i närheten (Sverige), som hade kunskapen att mappa om en TDi/PD :-/ helt med ny pump-anordning och turbo...Pratade med många trimmfirmor om det (dem större och mer kända)

Det är inget bestämt alls, men...det var våran förra Fabia RS, som jag fiskade lite efter...och bygga vidare på...

Det var den breda 666-Edition 2 rearbumpern, med ett fyrkantigt "hål" i mitten bak, det var meningen att få ett mittmonterat 4"'s utblås, men Ferrita ansåg att det inte var så enkelt...då det skulle behöva bli mycket kapande under....

Originalturbo och "nozzle:s"...flödar ju med till ~ 220Hk / 500Nm...det är gott nog det i denna storleken av bil...maxläget på programvaran vi rullade med, låg där i trakterna...

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-[/quote]

Vad körde du på för turbo då?
Jag kommer köra på en GT1749VB/22V Hybrid turbo med avgassystem, Ic, utan egr och helix koppling..

//Andreas
ToHans

Inlägg av ToHans »

"stock" turbon, den som sitter från fabrik ;-)

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
mr green
Kontakt:

Inlägg av mr green »

Orginal turbon har nog väldigt svårt att hänga med upp till 220hk. 190hk vet jag redan då börjar det bli jobbigt för den. Spridarna klarar drygt 245hk innan dessa måste bytas.
ToHans

Inlägg av ToHans »

[quote]Orginal turbon har nog väldigt svårt att hänga med upp till 220hk. 190hk vet jag redan då börjar det bli jobbigt för den. Spridarna klarar drygt 245hk innan dessa måste bytas.[/quote]

Låter lite konstigt....det är väl samma aggregat i 04:orna som i dem övriga?! ;) Vet många i utland som kör mellan 200-220 bänkade hk i Fabia RS av årsmodell 04:a...

Däremot så stämmer det avv bränslepumpandet, hänger med till mellan 240-245Hk :)

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
mr green
Kontakt:

Inlägg av mr green »

Ja det e ju samma på alla årsmodeller. Jag hade ett program i min bil nyss som gav strax över 190hk o vart varnad att köra för hårt för länge. Sen finns det dom som säger att allt över 180hk på pd130 e omöjligt. Men dom e iofs överbevisade nu hehe. Har du bromspapper på din gamla Fabia???
ToHans

Inlägg av ToHans »

Har inga bromspapper, men....körde den på steg 8 av 10, kontinuerligt, vilket var ~ 200-205Hk / 490-495Nm...steg 10/10 ~220Hk....

Det lär ju inte vara omöjligt som sagt, men sen beror det ju på hur mycket man förstärkt upp i övrigt i bil, med t.ex FMIC, 2½'s sportsystem emd racekat, annat "cold-air-intake", annat filter...etc..andra tändkurvor, högre bränsletryck....och förändrade flödestider...körde med original laddtrycket hela tiden ;)

På 200Hk, flödade den ändå mer än tillräckligt med diesel in i systemet ;) det säger ganska mycket om hur väl tilltagna grejjerna är...

Lådan pallar som sagt för 600Nm (redan från fabrik) koppling är god för över 420Nm (konstant med betydligt högre peak:ar)
mr green
Kontakt:

Inlägg av mr green »

Har du nån tid på 201m?? Jag körde på 10.202 med värsting program. Har inget annat än det i bilen. Ska beställa ic o avgas snart o se vad det blir för skillnad av det.
ToHans

Inlägg av ToHans »

[quote]Har du nån tid på 201m?? Jag körde på 10.202 med värsting program. Har inget annat än det i bilen. Ska beställa ic o avgas snart o se vad det blir för skillnad av det.[/quote]

Hehe...kan förstå att det varnade att köra på 190Hk's setup:en längre stunder om den är original i övrigt :)

Har tyvärr inga tider...du kommer att märka en stor skillnad på bilen med dem grejjerna monterade ;)
-=RS Racer=-
Kontakt:

Inlägg av -=RS Racer=- »

[quote][quote]Har du nån tid på 201m?? Jag körde på 10.202 med värsting program. Har inget annat än det i bilen. Ska beställa ic o avgas snart o se vad det blir för skillnad av det.[/quote]

Hehe...kan förstå att det varnade att köra på 190Hk's setup:en längre stunder om den är original i övrigt :)

Har tyvärr inga tider...du kommer att märka en stor skillnad på bilen med dem grejjerna monterade ;)[/quote]

Min bil är påställd vad det går och jag har 190hk/435Nm från V-tech har bromspapper på mitt gammla trim från DieselTech på 189hk/439Nm aldrig bänkad med V-Tech.. (kommer efter byte av turbo, koppling och utan EGR)

Tid på 201M har jag på 9,768 med slutfart på 118,82km/h

Jag har fått många som påpekat att det inte går att få mer än ca 180hk i dessa motorer men allt pekar ju på att jag har runt 190hk nu i min bil!

Såg när jag monterade avgassystemet på bilen hur liten turbon är så jag kan förstå de som säger att man inte kan få ut för mycket effekt ur 130 PD...

En sak till när man trimmar så här mycket på fabiorna så är ju motorfäste, länkarmsinfästningar som ger upp..
Mitt motorfäster vibrerar hysteriskt vid fullt gaspådrag!!

//Andreas
-=RS Racer=-
Kontakt:

Inlägg av -=RS Racer=- »

Kan ju även gå in på www.garaget.org/rho och följa mitt projekt där ;)

//Andreas
Skriv svar