Fortkörning..
-
Kabben
- Inlägg: 9339
- Blev medlem: 1 juli 2009, 18:20
- Ort: Ludvika
- Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
- Kontakt:
Sv:Sv:Fortkörning..
[quote][quote]Åkt med en kompis in till stockholm i lördags natt kl 00:00.
kommer ut på e4an från södertälje när polarn bränner på till 220. inte så smart när han ligger framför en polisbil.
Rättegång att vänta.[/quote]
Haha, rätt åt han.. Man ska välja sina sträckor![/quote]
Hehe, ska jag komma ihåg när du snyftandes klagar att polisen tog ditt körkort... gäller förövrigt alla som klagar...
kommer ut på e4an från södertälje när polarn bränner på till 220. inte så smart när han ligger framför en polisbil.
Rättegång att vänta.[/quote]
Haha, rätt åt han.. Man ska välja sina sträckor![/quote]
Hehe, ska jag komma ihåg när du snyftandes klagar att polisen tog ditt körkort... gäller förövrigt alla som klagar...
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
Inte lönt att klaga.
ALLA kör för fort ibland, även gamla moster Hulda som är 82. Åker man dit är det bara att ta sitt straff.
Själv åkte jag på min första fortkörning någonsin (haft körkort i 28 år) för ca 1 månad sen.
Hände på en 70-väg utanför Malmö. Hade en lastbil framför mig som körde i 50, jag blev trött på det och blåste förbi i ett helvetes tempo. Var väl uppe i ca 150, frun klagade som fan (vilket hon gjorde rätt i för inte fan ska man köra så fort på 70-väg.)
Jag släppte gasen och 500 meter längre fram stod farbror blå och vinkade in mig.
Ner med rutan och fram med körkortet för jag var fullständigt övertygad om att jag blev av med det.
Tack vare att frun klagade så kom jag ner i 87 knyck. 2400 .- fattigare men jag är ändå väldigt nöjd, för det var billigt i sammanhanget.
Bli av med lappen är inget skoj men man har bara sig själv att skylla. Finns inga ursäkter.
ALLA kör för fort ibland, även gamla moster Hulda som är 82. Åker man dit är det bara att ta sitt straff.
Själv åkte jag på min första fortkörning någonsin (haft körkort i 28 år) för ca 1 månad sen.
Hände på en 70-väg utanför Malmö. Hade en lastbil framför mig som körde i 50, jag blev trött på det och blåste förbi i ett helvetes tempo. Var väl uppe i ca 150, frun klagade som fan (vilket hon gjorde rätt i för inte fan ska man köra så fort på 70-väg.)
Jag släppte gasen och 500 meter längre fram stod farbror blå och vinkade in mig.
Ner med rutan och fram med körkortet för jag var fullständigt övertygad om att jag blev av med det.
Tack vare att frun klagade så kom jag ner i 87 knyck. 2400 .- fattigare men jag är ändå väldigt nöjd, för det var billigt i sammanhanget.
Bli av med lappen är inget skoj men man har bara sig själv att skylla. Finns inga ursäkter.
-
s_bergdahl
- Inlägg: 171
- Blev medlem: 18 oktober 2007, 18:26
- Ort: Borås
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,8T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
Haha det är bra att ha en fru så att säga :) Bara att stå ut med gnäll.. för det lönar ju sig uppenbarligen.
-
johanaberg
- Inlägg: 675
- Blev medlem: 26 september 2009, 10:36
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia Combi Ambiente
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
Härifrån kommer ingen sympati för ~100%:s överhastighet på allmän väg. Villkorligt och beslagtagen bil kunde bita.
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
Begär ingen sympati. Vet om att jag gjort nåt dumt. Inga bortförklaringar om att jag hade brått eller nåt annat trams.
-
johanaberg
- Inlägg: 675
- Blev medlem: 26 september 2009, 10:36
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia Combi Ambiente
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
^Syftade på inlägg nummer 1 med över 200km/h...
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
-
ANDREA$
- Inlägg: 2197
- Blev medlem: 20 april 2008, 18:40
- Ort: Södertälje
- Bilmodell: Skoda oktavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
Med radar tydligen sa polisen .. det va en polisbil ej civilare... men nu ca två veckor efter så har det fortfarande inte kommit någon inbjudan till rättegång...
-
b97_knl
- Inlägg: 775
- Blev medlem: 10 december 2008, 09:34
- Ort: Solna
- Bilmodell: Octavia vRS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
Shit happens:)
Har de inte din kompis på video kan han blåneka, men har man skrivit på, då ä de för sent. När det gäller påföljder... det kommer o ta tid. Väntade själv i nästan 1år!!! på min varning fr. länstyrelsen... Detta var iförsig 2004, men det har knappst blivit bättre sen dess..
Har de inte din kompis på video kan han blåneka, men har man skrivit på, då ä de för sent. När det gäller påföljder... det kommer o ta tid. Väntade själv i nästan 1år!!! på min varning fr. länstyrelsen... Detta var iförsig 2004, men det har knappst blivit bättre sen dess..
-
ANDREA$
- Inlägg: 2197
- Blev medlem: 20 april 2008, 18:40
- Ort: Södertälje
- Bilmodell: Skoda oktavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
nää han skrev inte på något och han erkännde inget jag tror inte de tog honom på film för att han bad om att få se filmen eller hastigheten de tog han men polisen vägrade visa nått utan sa bara att om du inte erkänner så syns vi i rätten ...
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
Jag tycker så här:
Kör för fort men ta ditt straff. Att neka kan bli värre och tråkigare i rätten.
Kör för fort men ta ditt straff. Att neka kan bli värre och tråkigare i rätten.
-
rs ekan
- Inlägg: 201
- Blev medlem: 17 januari 2010, 13:52
Sv:Fortkörning..
det var de körkortet som man bäddar får man ligga
-
Landell
- Inlägg: 2783
- Blev medlem: 13 februari 2009, 16:26
- Ort: Östersund
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
[quote][quote][quote]Åkt med en kompis in till stockholm i lördags natt kl 00:00.
kommer ut på e4an från södertälje när polarn bränner på till 220. inte så smart när han ligger framför en polisbil.
Rättegång att vänta.[/quote]
Haha, rätt åt han.. Man ska välja sina sträckor![/quote]
Hehe, ska jag komma ihåg när du snyftandes klagar att polisen tog ditt körkort... gäller förövrigt alla som klagar...[/quote]
Ja kom ihåg det du, blir jag av med lappen så lär jag nog klaga är jag rädd, men jag har ju bara mig själv att skylla..
Och nej, jag håller inte alltid hastigheten..
Shit happens..
kommer ut på e4an från södertälje när polarn bränner på till 220. inte så smart när han ligger framför en polisbil.
Rättegång att vänta.[/quote]
Haha, rätt åt han.. Man ska välja sina sträckor![/quote]
Hehe, ska jag komma ihåg när du snyftandes klagar att polisen tog ditt körkort... gäller förövrigt alla som klagar...[/quote]
Ja kom ihåg det du, blir jag av med lappen så lär jag nog klaga är jag rädd, men jag har ju bara mig själv att skylla..
Och nej, jag håller inte alltid hastigheten..
Shit happens..
-
fabia rs
- Inlägg: 15312
- Blev medlem: 15 januari 2011, 19:40
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT
Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
Det har väl hänt att jag också har kört för fort :):):)
Men rekordet är nog när jag åkte till Udevalla via Jönköping i våras!!
Efter Falköping så recade jag och en kompis till mig med en Saab 9000.
Jag körde min Fabia RS och polaren körde min Octavia.
Jag skulle ikapp Saben men den dro ifrån mig trots att jag körde 235 på mätaren i Fabian(på90hk väg det va väldigt lång raksträcka där!!)
och då kör min polare om mig !!!!!!!!!!!!
Det tråkiga va att Saaben bara försvann!!! trots att Octavian åkte 260++ på mätaren .
Mvh Karlzzon
Men rekordet är nog när jag åkte till Udevalla via Jönköping i våras!!
Efter Falköping så recade jag och en kompis till mig med en Saab 9000.
Jag körde min Fabia RS och polaren körde min Octavia.
Jag skulle ikapp Saben men den dro ifrån mig trots att jag körde 235 på mätaren i Fabian(på90hk väg det va väldigt lång raksträcka där!!)
och då kör min polare om mig !!!!!!!!!!!!
Det tråkiga va att Saaben bara försvann!!! trots att Octavian åkte 260++ på mätaren .
Mvh Karlzzon
-
s_bergdahl
- Inlägg: 171
- Blev medlem: 18 oktober 2007, 18:26
- Ort: Borås
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,8T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
Haha det var som tusan. Blev ni ägda av en Saab 9000. Hur fort går de egentligen? Mer än 260km/h liksom? Låter brutalt isåfall..
Det måste ha varit en väldigt lång raka förresten! :)
Det måste ha varit en väldigt lång raka förresten! :)
-
ANDREA$
- Inlägg: 2197
- Blev medlem: 20 april 2008, 18:40
- Ort: Södertälje
- Bilmodell: Skoda oktavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
måste ju ha försvunit bakåt...SAAB!! Satans Aset Accar Bakåt??? jag vet dåligt skämt!!!
-
fabia rs
- Inlägg: 15312
- Blev medlem: 15 januari 2011, 19:40
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
Ja det små svängde bara lite på många kilometer och när rakan började med en nedförs backe så accade det ganska bra!!!!
Vi började ju närma oss Trollhättan när saaben svängde av för ha väntade på oss lite längre fram men då hade vi gett upp !!! (eller så kom förståndet tillbaka)
Min gissning är att Saaben hade 300++hk då det va en 2,3 Aero ,Men han körde bara ifrån mig på rakorna !!! i rondellerna så kom jag ikapp honom !! hehe
Mvh Karlzzon
Vi började ju närma oss Trollhättan när saaben svängde av för ha väntade på oss lite längre fram men då hade vi gett upp !!! (eller så kom förståndet tillbaka)
Min gissning är att Saaben hade 300++hk då det va en 2,3 Aero ,Men han körde bara ifrån mig på rakorna !!! i rondellerna så kom jag ikapp honom !! hehe
Mvh Karlzzon
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
SAAB. Sämst Av Alla Bilar.
-
ANDREA$
- Inlägg: 2197
- Blev medlem: 20 april 2008, 18:40
- Ort: Södertälje
- Bilmodell: Skoda oktavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..
fortfarande inget brev från polisen ... kan de ha glömt :-)

