Fortkörning..

I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker.
Kabben
Inlägg: 9339
Blev medlem: 1 juli 2009, 18:20
Ort: Ludvika
Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
Kontakt:

Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av Kabben »

[quote][quote]Åkt med en kompis in till stockholm i lördags natt kl 00:00.
kommer ut på e4an från södertälje när polarn bränner på till 220. inte så smart när han ligger framför en polisbil.
Rättegång att vänta.[/quote]

Haha, rätt åt han.. Man ska välja sina sträckor![/quote]


Hehe, ska jag komma ihåg när du snyftandes klagar att polisen tog ditt körkort... gäller förövrigt alla som klagar...
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av MrC »

Inte lönt att klaga.
ALLA kör för fort ibland, även gamla moster Hulda som är 82. Åker man dit är det bara att ta sitt straff.
Själv åkte jag på min första fortkörning någonsin (haft körkort i 28 år) för ca 1 månad sen.
Hände på en 70-väg utanför Malmö. Hade en lastbil framför mig som körde i 50, jag blev trött på det och blåste förbi i ett helvetes tempo. Var väl uppe i ca 150, frun klagade som fan (vilket hon gjorde rätt i för inte fan ska man köra så fort på 70-väg.)
Jag släppte gasen och 500 meter längre fram stod farbror blå och vinkade in mig.
Ner med rutan och fram med körkortet för jag var fullständigt övertygad om att jag blev av med det.
Tack vare att frun klagade så kom jag ner i 87 knyck. 2400 .- fattigare men jag är ändå väldigt nöjd, för det var billigt i sammanhanget.
Bli av med lappen är inget skoj men man har bara sig själv att skylla. Finns inga ursäkter.
s_bergdahl
Inlägg: 171
Blev medlem: 18 oktober 2007, 18:26
Ort: Borås
Bilmodell: Skoda Octavia 1,8T
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av s_bergdahl »

Haha det är bra att ha en fru så att säga :) Bara att stå ut med gnäll.. för det lönar ju sig uppenbarligen.
johanaberg
Inlägg: 675
Blev medlem: 26 september 2009, 10:36
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia Combi Ambiente
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av johanaberg »

Härifrån kommer ingen sympati för ~100%:s överhastighet på allmän väg. Villkorligt och beslagtagen bil kunde bita.
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av MrC »

Begär ingen sympati. Vet om att jag gjort nåt dumt. Inga bortförklaringar om att jag hade brått eller nåt annat trams.
johanaberg
Inlägg: 675
Blev medlem: 26 september 2009, 10:36
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia Combi Ambiente
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av johanaberg »

^Syftade på inlägg nummer 1 med över 200km/h...
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av MrC »

Okidoki.
ANDREA$
Inlägg: 2197
Blev medlem: 20 april 2008, 18:40
Ort: Södertälje
Bilmodell: Skoda oktavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av ANDREA$ »

Med radar tydligen sa polisen .. det va en polisbil ej civilare... men nu ca två veckor efter så har det fortfarande inte kommit någon inbjudan till rättegång...
b97_knl
Inlägg: 775
Blev medlem: 10 december 2008, 09:34
Ort: Solna
Bilmodell: Octavia vRS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av b97_knl »

Shit happens:)
Har de inte din kompis på video kan han blåneka, men har man skrivit på, då ä de för sent. När det gäller påföljder... det kommer o ta tid. Väntade själv i nästan 1år!!! på min varning fr. länstyrelsen... Detta var iförsig 2004, men det har knappst blivit bättre sen dess..
ANDREA$
Inlägg: 2197
Blev medlem: 20 april 2008, 18:40
Ort: Södertälje
Bilmodell: Skoda oktavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av ANDREA$ »

nää han skrev inte på något och han erkännde inget jag tror inte de tog honom på film för att han bad om att få se filmen eller hastigheten de tog han men polisen vägrade visa nått utan sa bara att om du inte erkänner så syns vi i rätten ...
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av MrC »

Jag tycker så här:
Kör för fort men ta ditt straff. Att neka kan bli värre och tråkigare i rätten.
rs ekan
Inlägg: 201
Blev medlem: 17 januari 2010, 13:52

Sv:Fortkörning..

Inlägg av rs ekan »

det var de körkortet som man bäddar får man ligga
Landell
Inlägg: 2783
Blev medlem: 13 februari 2009, 16:26
Ort: Östersund
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av Landell »

[quote][quote][quote]Åkt med en kompis in till stockholm i lördags natt kl 00:00.
kommer ut på e4an från södertälje när polarn bränner på till 220. inte så smart när han ligger framför en polisbil.
Rättegång att vänta.[/quote]

Haha, rätt åt han.. Man ska välja sina sträckor![/quote]


Hehe, ska jag komma ihåg när du snyftandes klagar att polisen tog ditt körkort... gäller förövrigt alla som klagar...[/quote]

Ja kom ihåg det du, blir jag av med lappen så lär jag nog klaga är jag rädd, men jag har ju bara mig själv att skylla..
Och nej, jag håller inte alltid hastigheten..
Shit happens..
fabia rs
Inlägg: 15312
Blev medlem: 15 januari 2011, 19:40
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT

Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av fabia rs »

Det har väl hänt att jag också har kört för fort :):):)
Men rekordet är nog när jag åkte till Udevalla via Jönköping i våras!!
Efter Falköping så recade jag och en kompis till mig med en Saab 9000.
Jag körde min Fabia RS och polaren körde min Octavia.
Jag skulle ikapp Saben men den dro ifrån mig trots att jag körde 235 på mätaren i Fabian(på90hk väg det va väldigt lång raksträcka där!!)
och då kör min polare om mig !!!!!!!!!!!!
Det tråkiga va att Saaben bara försvann!!! trots att Octavian åkte 260++ på mätaren .


Mvh Karlzzon
s_bergdahl
Inlägg: 171
Blev medlem: 18 oktober 2007, 18:26
Ort: Borås
Bilmodell: Skoda Octavia 1,8T
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av s_bergdahl »

Haha det var som tusan. Blev ni ägda av en Saab 9000. Hur fort går de egentligen? Mer än 260km/h liksom? Låter brutalt isåfall..

Det måste ha varit en väldigt lång raka förresten! :)
ANDREA$
Inlägg: 2197
Blev medlem: 20 april 2008, 18:40
Ort: Södertälje
Bilmodell: Skoda oktavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av ANDREA$ »

måste ju ha försvunit bakåt...SAAB!! Satans Aset Accar Bakåt??? jag vet dåligt skämt!!!
fabia rs
Inlägg: 15312
Blev medlem: 15 januari 2011, 19:40
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av fabia rs »

Ja det små svängde bara lite på många kilometer och när rakan började med en nedförs backe så accade det ganska bra!!!!



Vi började ju närma oss Trollhättan när saaben svängde av för ha väntade på oss lite längre fram men då hade vi gett upp !!! (eller så kom förståndet tillbaka)

Min gissning är att Saaben hade 300++hk då det va en 2,3 Aero ,Men han körde bara ifrån mig på rakorna !!! i rondellerna så kom jag ikapp honom !! hehe


Mvh Karlzzon
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av MrC »

SAAB. Sämst Av Alla Bilar.
ANDREA$
Inlägg: 2197
Blev medlem: 20 april 2008, 18:40
Ort: Södertälje
Bilmodell: Skoda oktavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fortkörning..

Inlägg av ANDREA$ »

fortfarande inget brev från polisen ... kan de ha glömt :-)
Skriv svar