Vad kostar servicen?
-
makkara
- Bilmodell: Skoda Fabia Combi Elegance
- Kontakt:
Vad kostar servicen?
Jag är ägare till en Fabia Combi Elegance 1.2 HTP - 2005 (modellår 2006). Jag begärde en offert på grundservice inkl. tilläggsarbete hos Toveks Bil i Borås. Bilen ska servas varje år eller var 1.500:e mil. Min vagn har rullat 2.260 mil och är 2 år. Priset jag fick var 3.200 kr vilket jag tycker var i svettigaste laget. Funderar på att ringa runt till andra VAG-verkstäder i närområdet för att kolla priserna, men det kanske är lika illa överallt? Är det någon som vet vad "min" service ska kosta? Tacksam för svar!
Mvh /T-bone
Mvh /T-bone
-
s_bergdahl
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,8T
- Kontakt:
Sv:Vad kostar servicen?
Tja, jag hämtade min Octavia på Toveks i Borås igår och servicen för mig hamnade på 5700kr :O Men det är en annan historia. De var tydligen tvungna att byta styrstängerna.
3200kr låter lite saftigt på en så ny bil dock.
3200kr låter lite saftigt på en så ny bil dock.
-
bumsan
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Hej. Jag har en Fabia och hade den inne på service för 2 veckor sen. Blev en stor service (6000mil) och för det betalade jag ca 2600:- och det va inte på en märkesverkstad.
-
makkara
- Kontakt:
Sv:Sv:Vad kostar servicen?
Kom igen nu! Lite mer respons, tack!
Goffen, du är ju VAG-mekaniker: Vad säger du?
Goffen, du är ju VAG-mekaniker: Vad säger du?
-
Kabben
- Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Vad kostar servicen?
Goffen har antingen blivit bannad, eller dragit öronen åt sig för sitt tveksamma inlägg i en annan tråd.
Beträffande din fråga så kostar det ganska mycket att serva bilen, speciellt på en märkes verkstad.
Beträffande din fråga så kostar det ganska mycket att serva bilen, speciellt på en märkes verkstad.
-
fibban
- Kontakt:
Jag var just inne på 3000 mila service på min fabia 1.2 -06
fick betala 3120:- . Första service vid 1500 mil landade på 1100 någonting. Detta var på Normans i Örebro. Blir en del pengar då intervallerna är så korta.
fick betala 3120:- . Första service vid 1500 mil landade på 1100 någonting. Detta var på Normans i Örebro. Blir en del pengar då intervallerna är så korta.
-
makkara
- Kontakt:
Sv:Sv:Vad kostar servicen?
Tack för ditt svar, Robban!
Då blåste Toveks mig på förra servícen. För 1.500 mil/1 års-servicen fick jag betala 1.897 kr. Det lönar sig (som vanligt) att hålla koll och ringa runt m.a.o.
/T-bone
Då blåste Toveks mig på förra servícen. För 1.500 mil/1 års-servicen fick jag betala 1.897 kr. Det lönar sig (som vanligt) att hålla koll och ringa runt m.a.o.
/T-bone
-
makkara
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Vad kostar servicen?
PS. Sorry: Fibban, menar jag! ;-)
/T-bone
/T-bone
-
Fabia-chris
- Bilmodell: Skoda Fabia Combi 1.2
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Vad kostar servicen?
som jeg skrev andet sted, jeg fik i Danmark lavet mit 1. service kr 4100 danske!!!!, det er DYRT!!!, jeg tror jeg tager til sverige næste gang!.
-
Fabia-chris
- Bilmodell: Skoda Fabia Combi 1.2
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Vad kostar servicen?
som jeg skrev andet sted, jeg fik i Danmark lavet mit 1. service kr 4100 danske!!!!, det er DYRT!!!, jeg tror jeg tager til sverige næste gang!.