Massor med elfel - Ford Focus ST (2007)
-
ToHans
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Massor med elfel - Ford Focus ST (2007)
Då var besöket på verkstad nummer ett avklarat.
Dem kom inte fram till nå't konstruktivt, under dem 5 timmar dem hade den...dem skall inte heller ha hittat på några konstruktiva felkoder...sen ville dem inte "rota vidare" i det pga felens omfattning...och att det kunde vara "larmrelaterat", så det var bättre att den urspungliga firman som sålde bilen och installerade larmet, fortsatt leta felen....
Så, verkstad nummer två är kontaktad...och den lämnas dit på måndag eftermiddag. Dem skall gå in manuellt med kompplingsschema och försöka hitta den eventuella "gemensamma nämnaren" till alla fel...
Kunde bli mycket långvarit och krävnde jobb, både i tid och pengar...att lokalisera dessa felen om man hade otur..
...men, det skulle till 99% säkerhet, gå på garantin..
Jobbigt detta, men...förhandlade åt oss gratis lånebil iallafal...
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
Dem kom inte fram till nå't konstruktivt, under dem 5 timmar dem hade den...dem skall inte heller ha hittat på några konstruktiva felkoder...sen ville dem inte "rota vidare" i det pga felens omfattning...och att det kunde vara "larmrelaterat", så det var bättre att den urspungliga firman som sålde bilen och installerade larmet, fortsatt leta felen....
Så, verkstad nummer två är kontaktad...och den lämnas dit på måndag eftermiddag. Dem skall gå in manuellt med kompplingsschema och försöka hitta den eventuella "gemensamma nämnaren" till alla fel...
Kunde bli mycket långvarit och krävnde jobb, både i tid och pengar...att lokalisera dessa felen om man hade otur..
...men, det skulle till 99% säkerhet, gå på garantin..
Jobbigt detta, men...förhandlade åt oss gratis lånebil iallafal...
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
-
Trigger
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
[quote]Då passar det ju bra att lägga det under just "Off topic".[/quote]
Om man anser att Ford inte klassas som bilar ja :)
Om man anser att Ford inte klassas som bilar ja :)
-
ToHans
[quote][quote]Då passar det ju bra att lägga det under just "Off topic".[/quote]
Om man anser att Ford inte klassas som bilar ja :)[/quote]
Den var bra! :)
Blir nog en ny Skoda Fabia RS, då den äntrar marknaden...men, det blir nog en annan otrohetsaffär mot Skoda mellan...
...någon som vet säkert när nya Fabia RS kommer i produtionsled?
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
Om man anser att Ford inte klassas som bilar ja :)[/quote]
Den var bra! :)
Blir nog en ny Skoda Fabia RS, då den äntrar marknaden...men, det blir nog en annan otrohetsaffär mot Skoda mellan...
...någon som vet säkert när nya Fabia RS kommer i produtionsled?
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Räkna med att den kommer under 2008 som modell 2009.
-
aramis75
- Bilmodell: Octavia RS /Fabia RS
- Kontakt:
Jag fattar faktiskt inte varför du bytte bort ditt spöke mot en Ford? Jag brukar inte följa med regelbundet vad som skrivs i detta forum men för mig kom det ganska oväntat! Vi alla väntar spänt på Fabia RS 2 - hoppas bara att den kommer med dieselmotor och inte bara med en futtig bensinare!
-
ToHans
[quote]Jag fattar faktiskt inte varför du bytte bort ditt spöke mot en Ford? Jag brukar inte följa med regelbundet vad som skrivs i detta forum men för mig kom det ganska oväntat! Vi alla väntar spänt på Fabia RS 2 - hoppas bara att den kommer med dieselmotor och inte bara med en futtig bensinare![/quote]
Fabia RS:en kändes "fulländad"...eller näst intill...sen, så går ju vagnskadegarantin ut i sommar = hel försäkring...
..sen hade den gått över ~ 8400mil under cirka 2½ år...
..så det var dags för något nytt....Focus ST var roligast utav dem bilar som fanns nya, i den prisklass vi letade...numera, så är den ännu roligare efter att man "snickrat" lite på den...
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
Fabia RS:en kändes "fulländad"...eller näst intill...sen, så går ju vagnskadegarantin ut i sommar = hel försäkring...
..sen hade den gått över ~ 8400mil under cirka 2½ år...
..så det var dags för något nytt....Focus ST var roligast utav dem bilar som fanns nya, i den prisklass vi letade...numera, så är den ännu roligare efter att man "snickrat" lite på den...
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
-
ToHans
[quote]Räkna med att den kommer under 2008 som modell 2009.
[/quote]
Tackar Benke! :-)
Det är bra att du har koll på läget.
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
[/quote]
Tackar Benke! :-)
Det är bra att du har koll på läget.
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Jag skulle inte bli förvånad om Skoda släpper en coupé, sportmodell eller liknade i år. Det ligger i luften.
-
ToHans
Dem verkade ha lokaliserat problemet rätt snabbt på verkstad nummer 2.
Jag fattade att det skulle vara något glapp i en kopplingsplint i ett centralstyrsystem, i kupén, under handskfacket. Sen, skulle dem bara gå genom felkoderna också...
....så på måndag eftermiddag, skall det vara klart.
Åker Fiesta ST under tiden, börjar bli en vana snart, för det får vi alltid göra, då dem har bilen inne...
En sportcoupé á la Skoda, vore hög intressant....
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
Jag fattade att det skulle vara något glapp i en kopplingsplint i ett centralstyrsystem, i kupén, under handskfacket. Sen, skulle dem bara gå genom felkoderna också...
....så på måndag eftermiddag, skall det vara klart.
Åker Fiesta ST under tiden, börjar bli en vana snart, för det får vi alltid göra, då dem har bilen inne...
En sportcoupé á la Skoda, vore hög intressant....
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Skoda byggde ju några ex av den läckra ssss coupé på 80-talet.
Osäker på hur många s de hade i beteckningen...
Påminde rätt mycket om ferarris fula Testarossa, Skodan var snyggare.
Osäker på hur många s de hade i beteckningen...
Påminde rätt mycket om ferarris fula Testarossa, Skodan var snyggare.
-
rubank
- Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
- Kontakt:
hur tycker du fiesta stn är då jämförelsevis fabian? har hört att den stn fått väldigt bra kritik för sitt fina chassie?
/Anders
/Anders
-
ToHans
[quote]hur tycker du fiesta stn är då jämförelsevis fabian? har hört att den stn fått väldigt bra kritik för sitt fina chassie?
/Anders[/quote]
Fiesta ST:s chassie är helt okej, men personligen...så måste jag ändå säga att Fabia RS:ens är mycket vassare än då, den bilen känns mer "avstämd" och stabil, samt att den i högra farter, känns stabilare...
Då menar jag en Fabia RS som är original...inte den modiferiade som vi hade...
Personligen, så upplever jag Fabia RS trevligare på alla punkter...visst 0-100 på 8,2s i en Fiest ST, men...det känns så mycket bättre på alla sätt i Fabia RS...där känns vilken extrem styrka den besitter tack vare vridmomentet. Fiesta ST...känns klen, men den är pigg...men ack så klen...i förhållande...
Inredningsmässigt, tycker jag Fabian RS:en vinner med hästlängder...för att inte tala om stolarna...
Nej, matchen gå till Fabia RS på alla punktet...trots att den har lite lägre toppfart och är lite segare 0-100...
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
/Anders[/quote]
Fiesta ST:s chassie är helt okej, men personligen...så måste jag ändå säga att Fabia RS:ens är mycket vassare än då, den bilen känns mer "avstämd" och stabil, samt att den i högra farter, känns stabilare...
Då menar jag en Fabia RS som är original...inte den modiferiade som vi hade...
Personligen, så upplever jag Fabia RS trevligare på alla punkter...visst 0-100 på 8,2s i en Fiest ST, men...det känns så mycket bättre på alla sätt i Fabia RS...där känns vilken extrem styrka den besitter tack vare vridmomentet. Fiesta ST...känns klen, men den är pigg...men ack så klen...i förhållande...
Inredningsmässigt, tycker jag Fabian RS:en vinner med hästlängder...för att inte tala om stolarna...
Nej, matchen gå till Fabia RS på alla punktet...trots att den har lite lägre toppfart och är lite segare 0-100...
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-