Biltemas felkodsläsare

I detta forum skriver vi sådant som ej passar i övriga forum.
eddiboy
Inlägg: 65
Blev medlem: 11 april 2010, 00:34
Ort: Solna
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Biltemas felkodsläsare

Inlägg av eddiboy »

Biltemas felkodsläsare funkar säkert jättebra..när den hittar felkoder. Långt ifrån alla komponenter på en bil är dock kopplade så att dom avger felkoder. Värt att tänka på att det inte är nån mirakelmaskin man kopplar in.

50.000 kr har jag inte.
Struve
Inlägg: 164
Blev medlem: 22 maj 2010, 12:55
Ort: Öckerö
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Biltemas felkodsläsare

Inlägg av Struve »

[quote]Biltemas felkodsläsare funkar säkert jättebra..när den hittar felkoder. Långt ifrån alla komponenter på en bil är dock kopplade så att dom avger felkoder. Värt att tänka på att det inte är nån mirakelmaskin man kopplar in.

50.000 kr har jag inte.[/quote]
Har aldrig haft planer på att köpa Biltemas skit utan jag köpte en som kan kommunicera med bilens styrsystem och även släcka felkoder och ändra inställningar.
Detta kan man med den jag hänvisar hos Ebay i denna tråd, har den och den gör exact samma grejer som VAG:s svindyra apparat, vet fler verkstäder som använder Kinakloner istället för VAG:s eget :D
Glassen
Inlägg: 38
Blev medlem: 4 maj 2010, 23:03
Ort: Lysekil
Bilmodell: Skoda Octavia ambient
Kontakt:

Sv:Sv:Biltemas felkodsläsare

Inlägg av Glassen »

[quote]Jag fick hem min nu och har testat den. I dialogrutan "VAG-COM:program options" så kör jag testet på COM-port 3 och får OK, även LED-testet funkar, men när jag testar för OBD-II kompabilitet så blir det nej!!
Auto-Scan verkar inte heller fungera, hur lång tid ska den ta egentligen? Vad göra?
[/quote]

E det ngn som fått igång grejorna från ebay? jag har samma problem som ni andra. Har en OctaviaII -05 MPI
apelsin1
Inlägg: 84
Blev medlem: 5 augusti 2010, 16:14
Ort: Sundsvall
Bilmodell: Octavia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Biltemas felkodsläsare

Inlägg av apelsin1 »

Jag har lyckats få fram felkoder och även släcka dem.
Som sagt är det en felkodsläsare från kina för under hundringen!!
Använder en vikbar dator med XP.
Kenth
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 april 2011, 07:26
Ort: Värnamo
Bilmodell: Fabia 1.2 -04
Kontakt:

Sv:Biltemas felkodsläsare

Inlägg av Kenth »

Hej. Min motorlampa lyser så tänkte skaffa en felkodsläsare till min skoda fabia 1.2 -04. Såg en på blocket för 500:- och sen har biltema en annan. Någon som har erfarenhet och kan rekomendera någon billig lösning. Mvh Kenth
etterpausen
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 juli 2022, 19:57
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Biltemas felkodsläsare

Inlägg av etterpausen »

Hej
Är det någon här som kan hjälpa.
Jag har en biltema felkodsläsare, och mitt problem är att när jag ska bruka adoption, så kommer det upp på slutet testa in kod eller password , 5 digits acess authorisation, det fins ingen kod . Har också varit i kontakt med biltema, och dom vet inte. Dom har skickat mall till tillverkare. Någon som har upplevt detta ?
Skriv svar