Tyst Asfalt!!!
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:v:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Tyst Asfalt!!!
E22:an har jag inte kört på 4år, och då var det inte ens mellan Malmö & Lund. :)
-
KS80
- Bilmodell: Skoda Octavia II Combi
- Kontakt:
Denna underbara asfalt har vi fått ett smakprov utav i Helsingborg också, man trodde inte det var sant när man gled över från buller asfalten till den "silkenslena" nya asfalten.
-
maverick
- Kontakt:
-
UR-QUL
- Bilmodell: skoda RS(tjejens)/TDI DSG
- Kontakt:
"Har sånt i Skåne oxå. Även en bullrig Skoda blir tyst."
"Var i skåne har vi det? Tycker att allt jag kör på här bullrar."
Jo den ny asfalterade vägen mellan Lund och Malmö har den så kallade "gummi-asfalten" i sig. Jag kör själv tankbil i skåne och vi levererar BITUMEN som den svarta varma(+150grader) tjockflytade massan heter till asfaltverken runt om i skåne, tex Dalby och Hardeberga som ligger vid Lund. Vi lastar det i Malmö, men den nya tysta och dyra modellen hämtas i Göteborg. Blev lätt chokad när jag hörde vad ett sådant lass kostade 42,m3=42000 liter
250000 KRONER!!! Tro fan att de ska gå tyst för den slanten:-)
Och då har dom inte blandat i sten, inte kört ut det till "läggaren", inte lagt det, inte kört med välten. Kort sagt asfalt är dyrt, och vi betalar som vanligt.
PS vet inte om det är gummi i den, men vi kallar den så för att den är så tyst DS
Jag ska forska lite i denna fråga. Hejs
"Var i skåne har vi det? Tycker att allt jag kör på här bullrar."
Jo den ny asfalterade vägen mellan Lund och Malmö har den så kallade "gummi-asfalten" i sig. Jag kör själv tankbil i skåne och vi levererar BITUMEN som den svarta varma(+150grader) tjockflytade massan heter till asfaltverken runt om i skåne, tex Dalby och Hardeberga som ligger vid Lund. Vi lastar det i Malmö, men den nya tysta och dyra modellen hämtas i Göteborg. Blev lätt chokad när jag hörde vad ett sådant lass kostade 42,m3=42000 liter
250000 KRONER!!! Tro fan att de ska gå tyst för den slanten:-)
Och då har dom inte blandat i sten, inte kört ut det till "läggaren", inte lagt det, inte kört med välten. Kort sagt asfalt är dyrt, och vi betalar som vanligt.
PS vet inte om det är gummi i den, men vi kallar den så för att den är så tyst DS
Jag ska forska lite i denna fråga. Hejs
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Tyst Asfalt!!!
Men nu till det roliga, vad kostar detta för oss Skattebetalare???
känns som om de är ganska okey att liten del av mina skattepengar går till denna asfalt ist för att politikerna ska åka gratis taxi, slippa trängselskatten med mera......
känns som om de är ganska okey att liten del av mina skattepengar går till denna asfalt ist för att politikerna ska åka gratis taxi, slippa trängselskatten med mera......
-
maverick
- Kontakt:
Sv:Tyst Asfalt!!!
Det blir nog så marginalt lite, så det knapt är lönt. Dessutom tas väl VV:s budget från den statliga skatten, så allt slår som vanligt mot fordonsskatten, som redan har en planerad reform till årsskiftet.