Högtalare Octavia funkar dessa?
-
MrBrooks
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Högtalare Octavia funkar dessa?
Ok, men det var lite det jag funderade på... om du bara vill plocka bort original skrikarna utan att förstöra kåpan... Hur gör man då? Jag har redan plockat bort kåpan en gång men får inte ur skrikaren... utan att ta i.. och ja, då brukar saker och ting gå sönder.
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Då mina GAS-skrikor är betydligt grövre än orginal, var det inget jag funderade på. Men rent tekniskt kan det vara vanskligt, då de sitter säkrade med lim i hållarna. Enklast är att köpa ett par nya kåpor, de ska visst inte kosta många tior.
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
[quote]Ok, men det var lite det jag funderade på... om du bara vill plocka bort original skrikarna utan att förstöra kåpan... Hur gör man då? Jag har redan plockat bort kåpan en gång men får inte ur skrikaren... utan att ta i.. och ja, då brukar saker och ting gå sönder.[/quote]
Du måste bända lite med en flat mejsel så skrikaren kommer lös från hullingarna den sitter fast med runt om. Lite pill, men tar man det lungt så går det fint.
Du måste bända lite med en flat mejsel så skrikaren kommer lös från hullingarna den sitter fast med runt om. Lite pill, men tar man det lungt så går det fint.