Sida 3 av 6
Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 9 juli 2005, 23:46
av sir_pelle
jag säger SKOOODA!
Finnarna säger sckåda.. vilket inte är rätt med tanke på att:
BMW uttalas [Pemari]
Mercedes = [Mersu]
Peugeot = [Peogeoti]
Fiat = [Fiatti]
Porche = [Pårrse]
Chevrolet = [Sevrole]
Ford = [Forrdi]
Lotus = [Lååtus]
Mitsubishi = [Mitsubittsi]
Opel = [Åååpel]
Saab = [Saapi]
Volkswagen = [Volkarri]
Har jag rätt eller har jag rätt?
Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 16 juli 2005, 00:35
av sir_pelle
=)
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 16 juli 2005, 00:40
av The Weasel
Säger Skoooda förstås ;)
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 16 juli 2005, 00:58
av Thomas
19 o mot 12 å
//Thomas
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 16 juli 2005, 12:46
av DanielP
som ordet skåda
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 16 juli 2005, 12:47
av DanielP
Sen till Thomas... majoriteten har inte alltid rätt ;) Ser man ju på senaste riksdasgsval hehehe
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 16 juli 2005, 17:36
av 666
Uttalar det som majoriteten här..... Med O således.
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 17 juli 2005, 00:56
av davidl
jag refererar till vad någon sa ovan
Säger ni VOOOlvo då också eller???
tänkte väl det...
Skåååda alltså
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 17 juli 2005, 01:11
av Thomas
20 o mot 13 å
Och till er alla som undrar, jag är inte ute efter vad som är rätt och fel. Bara det att jag var nyfiken på uttalet.
//Thomas
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 17 juli 2005, 03:36
av genesis
Både jag och frugan säger SkÅda
//Genesis
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 17 juli 2005, 11:38
av sir_pelle
det där gills inte.. kan inte blanda in respektive... d e ju fusk 8)
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 17 juli 2005, 23:19
av Hia
SkOOOOda
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 18 juli 2005, 10:25
av mikael.andersson
S-K-O-D-A...
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 18 juli 2005, 18:24
av Thomas
22 o mot 15 å
//Thomas
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 20 juli 2005, 22:16
av Tessan
skOda är d här hemma.. Kan inte förstå hur man kan uttala Skoda med å.. De stavas ju med O.. Eller har ja missat nått?? =)
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 21 juli 2005, 00:19
av Worteex
Shåda säger min "snälla" arbetskamrater...
//Henrik
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 21 juli 2005, 00:21
av Worteex
Ska tillägga att det är på skoj. Men skälv och många jag känner säger Skåda.
//Henrik
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 21 juli 2005, 05:28
av Thomas
23 o mot 16 å
//Thomas
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Postat: 21 juli 2005, 05:31
av kauf
ååååå