Octavia 2 RS Lagerbil

I detta forum skriver vi om Skoda RS 2.
gneter
Bilmodell: Skoda Octavia RS2 2007
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Octavia 2 RS Lagerbil

Inlägg av gneter »

[quote]det här med dioden "har hänt även mig" jag tror det är när larmet varit igång vad tror ni om det?[/quote]

Jag har inte något larm tror jag betalade inte för det iallafall ., att det tjuter lite eller viner typ när man motorbromsar eller går från 3:an till 2:an är de normalt

micke
Goffen

Inlägg av Goffen »

Nä det tror jag inte det är. Jag har då inte hört nått sånt i min....
gneter
Kontakt:

Inlägg av gneter »

Tjena

Imorn ska jag in till verksad och ckecka lite fel som tex. motorn går ojämt (märks inte på varvräknaren) men den misständer lite på tongång ibland samt motorn gungar till lite med gämna mellanrum + lite tjut i växelådan samt att om man gasar upp till 50 på 2:an och släpper gasen så klonkar det till , och växlar man ner från 3:an till 2:an så skorrar de i kopplingen känns konstigt, och har knappt nån olja kvar efter 200 mil ,

nån som har haft sån otur , kanske ett problem med en lagerbil som stått still sen september förra året ,

Micke
Goffen

Inlägg av Goffen »

du kanske behöver blåsa ur den lite ge den en redig busrunda o se om det smörjer till sig?
gneter
Kontakt:

Inlägg av gneter »

Jag har nu varit hos Vag verkstad och vi tog en sväng och lyssnade han sa att allt var normalt, att det låter så när man växlar ner + att det klonkar till när man gasar lite lätt och sedan släpper gasen, Fick oxå till svar att man får de man betalar för bra PR för skoda , när jag står på tongång och gasar till den lite lätt känns de som motorn rör gungar till lite , får ringa dit jag köpt bilen är verkligen besviken

Micke
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Inlägg av MrC »

Min är oxå lite orolig på tomgång men det har den varit från början. Blev lite bättre när jag började tanka V-power.
Goffen

Inlägg av Goffen »

Mjo det är ju smidigt för verkstaden att säga så. Visserligen har du fått det du betalat för och i detta fallet är det en vw motor vw låda vw det mesta...... var i landet bor du? Åk till nån med en likadan bil och jämför med den så har du kött på benen sen.....
gneter
Kontakt:

Inlägg av gneter »

Bor i Västervik ,det går en till 2007:a i stan ska se om man kan snacka med honom och gämföra lite ,

Mikael
silverarrow
Bilmodell: SLC R
Kontakt:

Inlägg av silverarrow »

Skit det låter tråkigt när det är en ny bil.
Så ska det knappast vara. Bilen ska ju förväntas vara minst lika bra att köra som demobilen du kört när du bestämde dig.

Hoppas det är något som bilhandlarn/SKODA åtgärdar!
Skriv svar