då var det dags...

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
Skriv svar
elmaco
Bilmodell: Skoda Octavia RS 2
Kontakt:

då var det dags...

Inlägg av elmaco »

att starta den mödosamma (buss samt tunnelbana) men ack så värda resan, mot skodahandlaren... och hämta rs´n!!!
Greven
Bilmodell: Skyline R32 GTR
Kontakt:

Sv:då var det dags...

Inlägg av Greven »

Grattis killen o du ta det lungt det är IS gata nu..

O ha en God (H)jul o gott nytt år

//Greven
elmaco
Kontakt:

Sv:Sv:då var det dags...

Inlägg av elmaco »

jo! nu har man hämtat den!!! jag tror verkligen att jag kommer att trivas... var rädd att jag skulle sakna alfa 156:n men ingen längtan ännu!!! Snarare tvärtom!!!

Ända lilla (?) fadäsen är... att hastighetsmätaren INTE FUNKAR!!! och inte trippmätaren heller för den delen, så jag har ingen aning om hur långt jag kört idag... så det är redan dags för verkstadsbesök imorgon 07.00...
SkodaRs2003
Bilmodell: BMW M3
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:då var det dags...

Inlägg av SkodaRs2003 »

roligt att höra att du gilla RS:en, tråkigt att höra att allt inte funka som de ska.......... en del verkar haft många å små fel på sina nya, själv e ja glad att min funkat smärtfritt i 1 år år å 2700mil.... : )
Vatanen

Sv:Sv:Sv:Sv:då var det dags...

Inlägg av Vatanen »

jaha välkommen i imåndags X:et killen! men Grattis en då!!
elmaco
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:då var det dags...

Inlägg av elmaco »

nu har man lagt 400 mil på ny-skodan på bara 9 dagar... det märkliga är dock att bara 150 av dom syns på mätaren... eftersom hastighetsmätaren inte funkade så funkade inte heller trippmätaren och för den delen inte yttertempmätaren!!! (tydligen så uppdaterar den efter en viss sträcka men eftersom bilen itne fattade att den kördes så hände det inte så mycket).
Men man får vara nöjd... tyvärr ligger den inte på vägen som förra bilen (alfa 156) brukade göra... men det har man överseende med när turbokicken kommer!!! kan tänka mig att lite chip på det gör susen!!! sen tror jag att väghållningen blir antagligen lite mindre sladdrig när sommar 17" åker på...
0,75 l/m på snitthastighet 86 kmh (umeå - hemavan). 0,83 l/m snitthastighet 108kmh (hemavan - sthlm)... alltså lite mera som den kommer att bli körd...
tanadm

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:då var det dags...

Inlägg av tanadm »

Min drar 0.69 mellan Växjö och Göteborg (26 mil) på delsvis vanlig 90-väg och mellan Halmstad och Göteborg på 110 motorväg.. Då håller jag 90 på motortrafikleden och 120 på motorvägen. Det var dock ganska varmt ute ca 4 plusgrader. På väg hem igen när det var ca 5 minus drog den 0.73 samma sträcka.. Kanske kylan spelar roll..
elmaco
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:då var det dags...

Inlägg av elmaco »

kanske! igår var det säkert -10C i snitt under hela resan som var på 90 mil... fast lite kan det ha att göra med att jag ansåg bilan vara inkörd... och då vill man ju testa turbon lite...
tanadm

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:då var det dags...

Inlägg av tanadm »

Precis, jag har bara avverkat ca 80 mil på min ännu så länge och jag kör jävligt försiktigt nu till en början: Svårt eftersom det rycker så förbaskat i gasfoten så det inte är klokt :)
elmaco
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:då var det dags...

Inlägg av elmaco »

den som väntar på nått gott... jag lovar, du blir inte besviken...
Skriv svar