Turbotrycksmätare
-
MZM
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
- Kontakt:
Turbotrycksmätare
Tyvärr spär jag på med ännu en tråd om turbotrycksmätare.
Jag har funderat på att skaffa en i säkert 9-10 månader, men det ha rinte blivit av då jag inte hittat nån jag gillar utseende mässigt.
Nu dök dock biltemakatalogen ner och de har börjat sälja just laddtrycksmätare. Det allra jobbigaste var att jag tyckte de var snygga.
Fråga 1) Kan en biltemamätare verkligen vara nått att ha (det är ju trots allt biltema!!)
Fråga 2) I de gamla trådarna om turbotrycksmätare finns en del bildlänkar som ej funkar. Iofs tror jag nog att jag ska htta bränsletrycksregulatorn och skarva på ett T-kors på den den dagen jag har en mätare i handen. men det skulle ändå inte skada om nån har bilder på hur det hela är monterat. dvs har ni strappat fast nya slangen. Var i torpedväggen har ni gått igenom med slangen och hur har ni monetrat själva mätaren i kupén.
Sånt är alltid intressant att ha sett i förväg.
Jag har funderat på att skaffa en i säkert 9-10 månader, men det ha rinte blivit av då jag inte hittat nån jag gillar utseende mässigt.
Nu dök dock biltemakatalogen ner och de har börjat sälja just laddtrycksmätare. Det allra jobbigaste var att jag tyckte de var snygga.
Fråga 1) Kan en biltemamätare verkligen vara nått att ha (det är ju trots allt biltema!!)
Fråga 2) I de gamla trådarna om turbotrycksmätare finns en del bildlänkar som ej funkar. Iofs tror jag nog att jag ska htta bränsletrycksregulatorn och skarva på ett T-kors på den den dagen jag har en mätare i handen. men det skulle ändå inte skada om nån har bilder på hur det hela är monterat. dvs har ni strappat fast nya slangen. Var i torpedväggen har ni gått igenom med slangen och hur har ni monetrat själva mätaren i kupén.
Sånt är alltid intressant att ha sett i förväg.
-
dizapear
- Bilmodell: Skoda Octavia RS -05
- Kontakt:
Sv:Turbotrycksmätare
Hoppas för all del att dun INTE kopplar laddtryckemätarn på bränsletrycksregulatorn...
-
MZM
- Kontakt:
Sv:Sv:Turbotrycksmätare
[quote]Hoppas för all del att dun INTE kopplar laddtryckemätarn på bränsletrycksregulatorn...[/quote]
Enligt de trådar jag läst så ska man skarva dit ett T-kors till vakuumslangen på BTR:en
en av trådarna jag läst är denna: http://www.skodaklubben.se/forum/detalj.asp?TradID=76&ForumID=9#topp
Men jag kanske har missuppfattat det hela?
Enligt de trådar jag läst så ska man skarva dit ett T-kors till vakuumslangen på BTR:en
en av trådarna jag läst är denna: http://www.skodaklubben.se/forum/detalj.asp?TradID=76&ForumID=9#topp
Men jag kanske har missuppfattat det hela?
-
164161413
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Turbotrycksmätare
Du har uppfattat det helt rätt....
-
frogus
- Bilmodell: Superb + Roomster
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Turbotrycksmätare
vart skall man koppla mätaren på om inte vid BTR???
-
164161413
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Turbotrycksmätare
[quote]Du har uppfattat det helt rätt....[/quote]
Kanske va lite otydlig...
Vid BTR är det enklaste...
Kanske va lite otydlig...
Vid BTR är det enklaste...
-
Theo
- Bilmodell: Skoda octavia 4x4 elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Turbotrycksmätare
koppla in den vid BTR du funkar bra...har inga bilder dock...
biltema-mätarna vet jag inget om,testa de har ju bra grejer ochså
biltema-mätarna vet jag inget om,testa de har ju bra grejer ochså
-
MZM
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Turbotrycksmätare
Det blir nog att testa den trots allt...fast jag får erkänna att det tar emot att montera nått från biltema på bilen (förutom torkarblad och spolarvätska)