#%¤& Snöoväder!!!

I detta forum skriver vi sådant som ej passar i övriga forum.
snowstormer
Bilmodell: Skoda Octavia RS II
Kontakt:

#%¤& Snöoväder!!!

Inlägg av snowstormer »

Tjena

Alla skodaägare, måste ventilera lite. Kommer man ut kl.15:00
idag för att ta ut racern ur garaget. Först så måste man skotta sitt garage som man betalar för. Sedan när man har gjort detta och ska ta sig ut på utfarten vad ser man då!!!! Jo, en snödriva som heter duga en bil bakom som väntar på att man ska köra så man är tvungen att ta sig över denna snödriva. Hör ett skrapande ljud som skär i hela kroppen och man vet att ngt har hänt. Och igen man betalar för att ha uppfarten skottad. Det som hände var att skyddskåpan som sitter under bilen under motorn har gått av och släpar längs marken kul!!!!!!!!!! Blir björstigs imorgon och antagligen så blir man fattigare i plånboken. Tror ni att man kan få ut detta på ngt sätt så att man slipper och punga ut detta ur egen ficka.

MVH

Mac
Greven
Bilmodell: Skyline R32 GTR
Kontakt:

Sv:

Inlägg av Greven »

Jepp bara o klaga så lysnar vi.
själv har jag haft kul o köra i från 400,000 kroners bilar som knapt kan köra 80km/h när man kommer i RS i 110.. på motovägen

Rätt skönt nu nästan hela tiden är Vänster filen tom alla liger o trycker o högra..=)

//Greven
RSRacing

Sv:Sv:

Inlägg av RSRacing »

åååååhhh en vänster filsbroder!!!

//Christer
RS Macke
Bilmodell: VW Passat TDI 4M
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:

Inlägg av RS Macke »

Det finns en aluminiumplåt som man kan sätta dit istället om man skulle vilja.. Det skulle gå på ca 2000 kr inklusive arbete (Bilialen S-vall)
Plåten sitter i vanlige fall på 4x4

Mvh Markus
jonasj
Bilmodell: RS Combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:

Inlägg av jonasj »

Mjaa.... jag såg igår då jag tvättade bilen att den där jäkla skyddskåpan börjat lossna. Ena fästet var helt borta och det andra var loss och gick inte att trycka på plats igen. Jag vet inte om det är nån snödriva som dragit sönder det eller om jag lyckats fastna i nåt annat skit tidigare i år. Irriterande är det iaf. Nån som vet vad den kostar att få bytt?
jonasj
Bilmodell: RS Combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:

Inlägg av jonasj »

Kollade själv idag faktiskt :-)
Plasten kostar drygt 300 utan jobb.
Aluplåten kostar 1200 plus div. fästdetaljer för nån hundring till. Exkl. jobbet.

Ska se först om min plast går att rädda annars får det bli alu. Vid service måste de iaf tydligen plocka loss den.
zandoin
Bilmodell: Seat Leon, Passat 1,8t Variant
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:

Inlägg av zandoin »

Hallå Gubbar!

Hände precis samma för mig för några veckor sen när Det blev total-snöväder här! Min plast plåt gick inte att rädda. Dock så är det "bara" den högra (framifrån sätt) som har lossnat. Ni som har kollat priset är det för en hel del runt om eller är det för enstaka bitar? för det ser ut som det är 3 delar?

Antar att man får tvätta rejält sen =)

Lite komiskt att fler lyckats med detta. Frågan är ju om det är ¨nån som har lyckats ta detta på garanti???!?!?

Mvh david
Skriv svar