Hejsan alla.
Har just köpt en Skoda, och har även köpt en vag-com-kabel, odbII med usb-anslutning. Har blivit av med skivan med drivrutiner osv, så nu tänkte jag höra om det finns någon vänlig själ som har drivrutinerna för att lura vag-com att odb-kabeln är en seriell, när det i själva verket är en usb. Om ni kunde tipsa mig om var jag får tag på den eller om någon kan skicka över det via msn eller på e-post, behöver ha tag i den snarast möjligt så att jag kan felsöka bilen efter eventuella fel.
Mvh
Tobbe
VAG-COM drivrutiner
-
wolverine007
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
seguar
- Bilmodell: Skoda Fabia Combi 1.9TDI
- Kontakt:
Sv:VAG-COM drivrutiner
Hej, har en liten skiva med drivrutinerna på, lite över 1 Meg. Har du Skype kan man ju skicka filer den vägen istället för över mailen som är jäkligt kinkig med allt över 1Meg.
-
GinTonic
- Bilmodell: Octavia Combi RS
- Kontakt:
Sv:Sv:VAG-COM drivrutiner
Här finns
http://www.readytech.se/
Maila bara å be om drivis.
/Ginnen
http://www.readytech.se/
Maila bara å be om drivis.
/Ginnen
-
-=RS Racer=-
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:VAG-COM drivrutiner
[quote]Hejsan alla.
Har just köpt en Skoda, och har även köpt en vag-com-kabel, odbII med usb-anslutning. Har blivit av med skivan med drivrutiner osv, så nu tänkte jag höra om det finns någon vänlig själ som har drivrutinerna för att lura vag-com att odb-kabeln är en seriell, när det i själva verket är en usb. Om ni kunde tipsa mig om var jag får tag på den eller om någon kan skicka över det via msn eller på e-post, behöver ha tag i den snarast möjligt så att jag kan felsöka bilen efter eventuella fel.
Mvh
Tobbe[/quote]
Jag behövde inte använda mig av den seriella porten utan ställde in så det fungerar med USB kablen direkt :)
"För XP
1 Sätt i USB kablen till datorn.
2 Installera CD USB driver eller ladda ner www.ftdichip.com
3 Inställning av program
1 tryck START välj sedan KÖR
2 skriv in C:.WINDOWS.system32.devmgmt.msc
3 Välj port (COM AND LPT) +
4 Välj USB seriel port (COM X) X kan vara 1-8 , dubbelklicka
5 Väl port settings -> Advanced -> COM PORT nummer (COMX)
6 Välj COM 1
7 OK/OK
8 Du kommer se USB Seriel port (COM1)
4 installera mjukvara
5 Test..."
Det var den informationen jag fick med min skiva och det fungerar för mig :)
//Andreas
Mvh
Tobbe[/quote]
Jag behövde inte använda mig av den seriella porten utan ställde in så det fungerar med USB kablen direkt :)
"För XP
1 Sätt i USB kablen till datorn.
2 Installera CD USB driver eller ladda ner www.ftdichip.com
3 Inställning av program
1 tryck START välj sedan KÖR
2 skriv in C:.WINDOWS.system32.devmgmt.msc
3 Välj port (COM AND LPT) +
4 Välj USB seriel port (COM X) X kan vara 1-8 , dubbelklicka
5 Väl port settings -> Advanced -> COM PORT nummer (COMX)
6 Välj COM 1
7 OK/OK
8 Du kommer se USB Seriel port (COM1)
4 installera mjukvara
5 Test..."
Det var den informationen jag fick med min skiva och det fungerar för mig :)
//Andreas