Jag har sökt i forumet angående högtalare (befintliga) har lyckats få fram att det sitter 4" fram moterade original. Kan tilläggas att jag har en Fabia Comfort 02, skiljer det sig på något sätt mot vanliga classic?
Kan 4" fram byta ut mot större med adapter motsv?
De tomma platserna bak i skuffen är det också 4" eller 5 1/2?
Någon som lyckats med att få ett ok ljud i sin och kan ge lite tips?
Lyckades lägga vantarna på en aktiv Sony Explod bas idag, samt ett 4 kanaligt MDS steg. Nu fattas bara en ok huvudenhet samt 4 nya högtalare.
Vill inte slakta hatthyllan, utan göra allt så "dolt" som möjligt.
Högtalare
-
panzaa
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
-
panzaa
- Kontakt:
Sv:Högtalare
Ingen som har koll på högtalarstorlekarna?
-
MkA
- Bilmodell: Fabia
- Kontakt:
Sv:Sv:Högtalare
Enligt BRL i Uppsala så är det 6.5" i framdörrarna och 5X7" i hatthyllan på en Fabia -01:a
-
MajkMajk
- Kontakt:
Sv:Sv:Högtalare
Tjena,
Fram i dörrarna sitter det 6,5" dessa är nitade i dörren och därav rätt komplicerade att byta ut. Dock så går det med en "adapterplatta". Nästa problem är att det är väldigt dåligt med plats för ett par nya högtalare fram, därför skulle jag rekomendera att låta dessa högtalare sitta kvar (de är dessutom inte alls speciellt dåliga)
Bak är det plats för 4", inte speciellt svårt att montera men lite pilligt på första sidan innan man lärt sig.
Fram i dörrarna sitter det 6,5" dessa är nitade i dörren och därav rätt komplicerade att byta ut. Dock så går det med en "adapterplatta". Nästa problem är att det är väldigt dåligt med plats för ett par nya högtalare fram, därför skulle jag rekomendera att låta dessa högtalare sitta kvar (de är dessutom inte alls speciellt dåliga)
Bak är det plats för 4", inte speciellt svårt att montera men lite pilligt på första sidan innan man lärt sig.
-
BoBBo
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Högtalare
Har en Octavia Rs -04 å vet att de inte e samma högtalare fram, men mina höll typ 6månader sen va dem sprängda liksom, riktig skit va de, nu sitter de bättre grejor som håller för höög volym!
Rekomenderar att du byter om du kan, vet ej exakt hur dem ser ut men de borde inte vara några större svårigheter.
/Tobbe
Rekomenderar att du byter om du kan, vet ej exakt hur dem ser ut men de borde inte vara några större svårigheter.
/Tobbe